Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser på brukte i3

Startet av Blodstrupmoen, fredag 27. oktober 2017, klokken 08:18

« forrige - neste »

Initium

Generelt er det to typer bilkjøpere.
1. De som bryr seg om farge, utstyr, tilstand, interiør, utstyrskoder.
2. De som vagt registrerer at bilen har 4 hjul ( det var fire, var det ikke ? ) og et ratt til å styre med.

21 av 20 billister havner i kategori to, spesielt når det er snakk om elbiler. De få som har et snev av interesse, velger enten I3 eller Tesla, me fortsatt er forholdet kanskje 18 av 20 i disfavør at "ikke maskinvasket " "tatt vare på ", eller " den og den utstyrskoden " betyr noe som helst.

Agmuns

Sitat fra: Sungrazer på fredag 17. november 2017, klokken 10:41
Aldri maskinvasket etc.
Dette er det ingen som bryr seg om, så det er liten vits i å fokusere på det i salgsannonsen. Jeg har selv hatt bruktbiler i innbytte hvor kjøper (selger av nybil) har påpekt at bilen har sett ny ut både utvendig og innvendig. Har til og med opplevd at klargjøringsavdelingen ikke har gjort noe annet enn å vaske av trafikkstøvet som har lagt seg på bilen jeg har byttet inn før den ble kjørt rett inn i salgslokalet fordi de ikke så behov for å klargjøre den. Ingen av gangene har det hatt betydning for prisen. Besparelsen på å ikke klargjøre går rett i lommene deres. Du får derimot trekk dersom bilen er veldig sliten i forhold til kjørelengde :o

De som bryr seg om det klarer som oftest å korrigere vaskeriper og de som ikke bryr seg om det ser ikke vaskeripene. Dessuten er detailingmiljøet i Norge er relativt lite :P

Sungrazer

Sant nok - dere har begge rett, men tror vel selv at om bilen ikke ser ut som en direkte dass så trekker det opp og gjør bilen mer lettsolgt, selv om det ikke gjør noe på prisen. Gitt to biler med identisk pris hvor den ene ser ut som den er dratt igjennom søla og den andre ikke vet jeg hvilken jeg ville ha valgt basert på førsteinntrykket.

Dog, alle er ikke slik :D
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

Initium

Neida, men vi kjørte Leafen vår gjennom en vasketunell før begge visningene og kommentare var av typen "åhh, så fin og blank og ren " selv om "alle" vet at vasketunell, spesielt av typen som " fjerner all lakk på et øyeblikk " ikke bare er positivt....

Forskjellene mellom en gjennomsnittlig og en mint cond. er mikroskopiske...

Klykken

Ikke for oss med interesse for detailing. Treffer du på riktig person vil det nok bli kommentert - Men vi er i fåtall... ;D

For den gjengse person i gata er det nok ett fett om bilen er vasket i maskin eller for hånd etter detailermetoden, dessverre.

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Øyvind.h

I et godt marked selger alt. I et dårlig er det verre. Jeg har snudd i døra på flere biler hvor eieren stolt viser frem et glis som tydelig er børstevasket i flere år.

Men ja, mange lar seg lure av våt bil. Våt bil ser blank og fin ut, spesielt i mørket. Kjøper man bil en mørk høst/vinterkveld har man seg selv å takke når man får se lakken i solskinn.
Holdt på å bli lurt av en sleip kar en høstkveld når jeg var 19. Heldigvis var ikke finansiering i orden. Det viste seg at lakken var sliten og automatkassen fungerte ikke alle dager. Glad den prosessen trakk ut noen dager....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Ferry

Sitat fra: tiger`n på torsdag 16. november 2017, klokken 23:12
Spørsmålet er vel hva du skal oppgradere til, samme bil men større batteri og mer utstyr?

Ja, tenkte en ny i3 ja. Koster penger, men det svir ikke like ille nå som det normalt ville gjort å selge 3 år gammel bil. Har blitt veldig glad i ACC, og savner litt ryggekamera og sensorer foran. Lurer derfor på å "go for broke" og velge en Fully Charged.

MrBeery

Er det noen som har lyst til å komme med ca. pris man kan forvente å kunne selge en 94 Ah Fully Charged for i dag (gått ca. 22 000)? Ser de liker ute på Finn opp til ca. 318k men det er jo så klart meget urealistisk.

Trond.m

Sitat fra: MrBeery på søndag 16. desember 2018, klokken 13:32
Er det noen som har lyst til å komme med ca. pris man kan forvente å kunne selge en 94 Ah Fully Charged for i dag (gått ca. 22 000)? Ser de liker ute på Finn opp til ca. 318k men det er jo så klart meget urealistisk.
Modellår betyr jo mye for prisen. Er det 2016 modell du har, eller facelift 2017 ?

MrBeery

Sitat fra: TM på søndag 16. desember 2018, klokken 14:52
Modellår betyr jo mye for prisen. Er det 2016 modell du har, eller facelift 2017 ?
Det glemte jeg så klart. Den ble kjøpt høsten 2016, men det regnes vel som 2017 modell?

Facelift er 2018 modell som ble tilgjenelig høsten 2017?

Trond.m

Ja, det stemmer at facelift er 2018 (prod. fra november 2017).
Tror ikke at du får mer enn 280.000 for bilen, men da har du hatt hatt rimelig bil i 2 år. Det forutsetter at det er «norsk» bil med 5/8 års garanti.

MrBeery

Sitat fra: TM på søndag 16. desember 2018, klokken 18:50
Ja, det stemmer at facelift er 2018 (prod. fra november 2017).
Tror ikke at du får mer enn 280.000 for bilen, men da har du hatt hatt rimelig bil i 2 år. Det forutsetter at det er «norsk» bil med 5/8 års garanti.
Ja så klart. Også med serviceavtale (inkluderer neste service om 2 år).

Initium

Noe som vil være med å syte over prisfallet på I3 ?

Hva er vår 2017 ( april ) Fully charged, protonic blue 94Ah med ca 35000km på klokka verdt nå ?

Toalmar

Tipper du klarer å dra ut ca 230-240 for den


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Autowinder

#29
Solgte min 2017 registrert mars sist uke, 94Ah Fully Charged med 32000km, meget pen med kun et skrubb på en felg, for 247 000,-  Lå drøye tre uker på 250' før salget. Serviceavtale til 100000km /2022 var med.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA