Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser på brukte i3

Startet av Blodstrupmoen, fredag 27. oktober 2017, klokken 08:18

« forrige - neste »

Toalmar

Sitat fra: Premium19 på tirsdag 02. april 2019, klokken 09:49
Prøver å selge en 2017 I3 Fully Charge for godt under 250k uten at det er noe interesse for bilen. Virker som markedet er oversvømt av pent brukt fullspekka I3, og tror nok jeg må legge forventningen min på 230 tallet om det i heletatt skal være interesse. Kanskje kan lanseringen av Model 3 ha innvirkning på bruktmarked, da jeg har inntrykk av at en del I3 eiere går over til Tesla.
Dessverre så ser det ut til at en fullspekket I3 fra 2017 må ned mot 230 tallet ja, i hvert fall hvis det er privat salg. Om det er TM3 som er årsaken vet jeg ikke da prisene falt i uke 1-2 i år, lenge før TM3 var klar for levering.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

hELgenen

Sitter igjen med et inntrykk av at store deler av elbilsalget faktisk er til eksisterende elbil eiere som bytter inn. Det kan se ut som det hoper seg opp med brukte elbiler. Å kunne kjøpe en i3 94 Ah til priser ned mot 200k er jo gull for de som er i markedet for en slik. Byttet inn min i en ny 120 Ah og fikk helt grei innbyttepris,men det skjedde tidligere i vinter heldigvis....

JorgenM

Vurderer å selge i3'n til sommeren, eller i alle fall forsøke.
60Ah 2014 med 45k på telleren. Tenker rundt 150k med prutemonn litt nedover.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

hemi

som selger er det kipt nå, tror faktisk prisene går opp på si 6mnd, akkuratt nå dumper mange bilene fordi de har fått ny tesla (meg selv inkludert)

50k i tap på 2 mnd med i3 120ah :o

Kompis handla 94ah fully charged til 207k nå.... en bil som hadde gått for 300k lett i nov/oktober :o

Smbob

Glad jeg fikk solgt vår i3 i november 2018.
BMW i3 I3 94Ah - Fully Charged 2016, 34 000 km.
Fikk 285´ for denne.
Kjøpt november 2016 med storkunderabatt.
Det er skjedd noe med prisene etter dette.
Lykke til med salgene utover våren.
Polstar 2 - Moon
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

Elektro12

Det er jo ikke rart. Meg storkunde-rabatt får jeg 120 Ah Charged fra lager til under 280 ny med 2 sett hjul.

1317142119

Sitat fra: Elektro12 på mandag 08. april 2019, klokken 10:00
Det er jo ikke rart. Meg storkunde-rabatt får jeg 120 Ah Charged fra lager til under 280 ny med 2 sett hjul.
En helt basic charged kan ikke sammenlignes med en fully charged ... Det er to vidt forskjellige biler utstyrsmessig.

Men hvis du ikke ljuger, så ville jeg tatt det tilbudet, lagt ut på finn umiddelbart og kassert inn noen lett inntjente kroner. En helt basic charged koster over 300k med storkunderabatt hvis du bestiller en bil.

Elektro12


hemi

Flere har postet at de kjøper fully charged for 32x000 på facebook med kontrakter, forhandlerne slenger på "lagertømmingsrabatt" 30k, og ymse andre rabatter på toppen, så 280 er nok desverre sant på en charged.

bmw forhandlere DUMPER priser for å flytte i3 om dagen, litt usikker på hvorfor, da bilen er bra.

Electric cars in Norway

Hemi: det stemmer det du sier vedrørende dumping. Det skjer på de fleste elbil merkene når det kommer en forbedret versjon. Slik er det bare blitt. Slik sett har det blitt mer og mer likt å eie elbil vs fossil. Men tapene er større på fossil bilene. Det sies at man taper hundre tusen da man kjører den nye fossil bilen ut av bilbutikken dersom det er en dyrere bil.

hemi

det har ikke kommet noen nyere bmw enn i3 120ah... derfor det er pussig, ja model 3 gir konkurranse, men nå iriterer man mange lojale kunder.

Imagine

#56
Sitat fra: Electric cars in Norway på mandag 08. april 2019, klokken 15:33
Hemi: det stemmer det du sier vedrørende dumping. Det skjer på de fleste elbil merkene når det kommer en forbedret versjon. Slik er det bare blitt. Slik sett har det blitt mer og mer likt å eie elbil vs fossil. Men tapene er større på fossil bilene. Det sies at man taper hundre tusen da man kjører den nye fossil bilen ut av bilbutikken dersom det er en dyrere bil.

Og slik har det jo alltid vært med nye biler. Kjører du f eks en ny BMW 650xi gran coupe kanskje i ukurrant farge og utsyr «ut av butikken» har du fort tapt 4-500.000.
Her er en 3 år gammel 2016 BMW 640xi kurrant utstyrt og markedsriktig farge med nypris med utstyr på rundt 1,4-1,5:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=143341661
Han må nok ned i nærmere 700 for å få solgt nå.
Herlige biler forresten. Å kjøpe slike biler nye krever god betalingsmulighet og betalingsvilje. Bruktkjøpene er derimot nokså gode.


Og her i i3 sin prisklasse i Norge finner vi 1-serie. En ok utstyr ny 116i kostet 350-400.000 i 2016. Nå ligger de ute for 190-220.000 3 år gamle på finn.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=139314866

Slik var det også før elbilene kom, så dette er normalt. Det er heller i3 sitt verditap som frem til oktober 2018 var unormalt lavt.

Mr.Elliot

Ligger flere i3 på finn til rundt 385.000.  Optimistisk når en får en helt ny fully charged med sportspakke til 330.000
14 Fiat 500E
19 Bmw I3 120Ah

DieselVegard

Sitat fra: Mr.Elliot på fredag 19. april 2019, klokken 11:03
Ligger flere i3 på finn til rundt 385.000.  Optimistisk når en får en helt ny fully charged med sportspakke til 330.000

Såpass lavt? Hvor får jeg kjøpt det? :)
20 Polestar 2 31000km
18 i3s 79000km
14 i3 118400km,

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA