Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

100.000 stk i3 produsert

Startet av JorgenM, torsdag 26. oktober 2017, klokken 19:34

« forrige - neste »

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

BMW bekrefter at i3 vil fortsette produksjonen til 2024, minst. Dette pga økende popularitet.

https://www.bmwblog.com/2021/03/10/bmw-i3-prices-uk/

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

moonbuggy

#17
Sitat fra: JorgenM på onsdag 10. mars 2021, klokken 20:31
BMW bekrefter at i3 vil fortsette produksjonen til 2024, minst. Dette pga økende popularitet.

https://www.bmwblog.com/2021/03/10/bmw-i3-prices-uk/
Jeg håper de fortsetter til 2024 minst. Men, økende popularitet er vel å ta vel hardt i?

Salget i Europa falt med 27% fra 31662 i 2019 til 23113 i 2020. I USA falt salget med 70% fra 4980 i 2019 til 1508 i 2020. I andre markeder ligger man et sted mellom nedgangen i USA og nedgangen i Europa. Nå skal en vel heller ikke være rakettforsker for å se fortsatt fallende salg av i3, med alle alternativene som nå er her, eller kommer. Så personlig tar jeg BMWs utsagn om minst 2024 med litt salt....
P.S. I Norge falt salget med 44% fra 4851 i 2019 til 2714 i 2020. (inkludert i Europa tallene)

JorgenM

Dette var for UK og jeg vet ikke numrene der. Det er vel også en økning i US de siste månedene. Men popularitet kan nok måles i andre verdier også og i3 er jo en bil BMW har tjent inn utviklingskostnadene på for en stund siden så bilen gir uansett inntekt nå.

Går noen rykter om oppdatering av karosseriet for å matche iX og i4, da spesielt fronten og nyrene, men personlig håper jeg det ikke skjer.
Større batteri skal vissnok være helt uaktuelt.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Samco

 Synd vist ikke større batteri kommer oh well

moonbuggy

Sitat fra: Samco på torsdag 11. mars 2021, klokken 16:50
Synd vist ikke større batteri kommer oh well
Jeg tror det toget har gått. For BMW har det langt mer for seg å bruke batterikapasitet på andre modeller. i3 er ingen motorveicruiser og større batteri gir muligens litt mer salg, men det er neppe batterikapasiteten som gir fallende salg nå. En større prissenkning ville gitt mer, særlig i konkurranse med Zoe som faktisk solgte 99.600 i Europa i 2020(i3 23113). Men, der har man sikkert langt mindre å gå på. Bilen er nok relativt kostbar å produsere.

Electric cars in Norway

Sitat fra: moonbuggy på torsdag 11. mars 2021, klokken 18:40
Sitat fra: Samco på torsdag 11. mars 2021, klokken 16:50
Synd vist ikke større batteri kommer oh well
Jeg tror det toget har gått. For BMW har det langt mer for seg å bruke batterikapasitet på andre modeller. i3 er ingen motorveicruiser og større batteri gir muligens litt mer salg, men det er neppe batterikapasiteten som gir fallende salg nå. En større prissenkning ville gitt mer, særlig i konkurranse med Zoe som faktisk solgte 99.600 i Europa i 2020(i3 23113). Men, der har man sikkert langt mindre å gå på. Bilen er nok relativt kostbar å produsere.

moonbuggy  :+1: ja enig i dine vurderinger. Og ja, "Bilen er nok relativt kostbar å produsere".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA