Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hundegitter

Startet av Napalmberg, mandag 23. oktober 2017, klokken 14:39

« forrige - neste »

Napalmberg

Hei
Jeg har har 7 seters nv-200 hvor jeg har fjernet de to ekstra setene. Pga sikkerhet ombord ønsker jeg å dele bagasjerom og kupe med et gitter. Er det noen her som har skaffet seg et slikt? Snakket med forhandler før helgen og de kunne ikke skaffe denne delen fra leverandør. Finnes det alternativer?
Mercedes B-electric
Model 3 bakhjulsdrift
Mercedes B-electric
Leaf 2018
e-NV 200

Ebe

Hvorfor kunne de ikke skaffe hundegitteret? Det finnes jo et originalt gitter?

https://www.nissan.no/biler/nye-biler/e-nv200-evalia/tilbehor.html
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Napalmberg

De sa at delen ikke var mulig å bestille lengre. :-1-:
Mercedes B-electric
Model 3 bakhjulsdrift
Mercedes B-electric
Leaf 2018
e-NV 200


Ebe

Litt rart, men kan ha sammenheng med at bilen i seg selv ikke lengre er mulig å bestille. Kommer jo ny modell og/eller batteri i 2018.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

kaiat

Tilbehør skal du nå få selv etter at produksjonen av en bilmodell avsluttes. Jeg fikk tak i slikt gitter til gamlebilen min og da hadde den vært ute av produksjon 3-4 år.

Når det gjelder 40 kWh-versjonen, regner jeg nesten med at det er den samme bilen utenom batteriet. Så dagens gitter burde passe.

Ebe

2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Napalmberg

Ja jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kan skaffe dette. Sendte de en mail i dag der jeg ber om en forklaring på hvorfor delen ikke er mulig å skaffe
Mercedes B-electric
Model 3 bakhjulsdrift
Mercedes B-electric
Leaf 2018
e-NV 200

Napalmberg

Har nå fått nytt svar om at gitteret som finnes på nettsidene til Nissan kun passer til 5 seteren og ikke 7 seteren.
Mercedes B-electric
Model 3 bakhjulsdrift
Mercedes B-electric
Leaf 2018
e-NV 200

Ebe

Finner frem denne tråden igjen...

Er det noen som har fått montert hundegitter på 7-seteren? Eller som har det montert i 5-seteren, og kunne sagt noe om det ville passet i 7-seteren? Eller lagt ut noen bilder?

Eventuelt bestilt og montert den som er linket lengre opp i tråden her?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Leaf.Acenta.2gen.2013

Universal-skille mot bagasjerom ( VarioBarrier )

• Universal skille mot bagasjerom
• Kollisjonstestet
• Beskytter mot løs last i bagasjerommet når du bremse eller ved en ulykke.
• Sikrer at kjæledyret ikke når kupeen
• Festes i pinnene til nakkestøtte. Passer biler med runde nalkkestøtte pinne.
• Enkel å montere / ekstra verktøy er ikke nødvendig.
• Lett å flytte mellom forskjellige biler.

https://www.mimsafe.se/sv/sakra-produkterhusdjurfordon/variosystem/variobarrier/

https://www.autoload.no/produkt/hundebur/3g-variocage/variobarrier-hr

fisken

HUNDEGITTER - DELEGITTER
VEILEDENDE PRIS 2 597 KR*

KE9644F000

Orginaldel fra Nissan til E-NV200
Stjørdal

2020 MG ZS EV
2019 Tesla Model 3 - Solgt
2019 Nissan e-NV200 - Solgt

tomrh

Vi vurderte gitter til 5-seteren men endte med å kjøpe hundebur som sitter fast med borrelås i matta, Trixie nr 2, til vår 15 kg keeshond.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Morten Styren Jauert

Har også hundebur. Stort dobbeltbur som jeg tidligere har brukt i Caravelle, av typen Kela, sveiset nettingbur. Måtte modifisere det litt, dvs kappe bort litt slik at den ene bikkja har 5 cm smalere plass, for å få det inn i env200. Har da ok plass oppå buret til annen bagasje. Burde nok hatt sikring med netting mellom bagasjerom og den øvrige kupeen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA