Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Milepel for elbil

Startet av Griffel, lørdag 21. oktober 2017, klokken 20:15

« forrige - neste »

Griffel

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Counterpointer

Det er jo perfekt rømningsbil , pizzabud kjører jo generelt som om de har stjålet bilen!

stefse

"Det er fremdeles uvisst hvilken retning gjerningspersonen forsvant i, og politiet konsentrerer søket rundt nærliggende områder til pizzarestauranten"

Utrolig at de ikke har sporingsystem på slike firmabiler.  Man kan også ha en kill-switch hvor man deaktiverer bilen på et egnet sted for pågripelse. Jeg har selv installert slikt i flere kjøretøy. Dog ikke på elbiler, enda.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Ingeniøren

Sitat fra: stefse på søndag 22. oktober 2017, klokken 15:38
"Det er fremdeles uvisst hvilken retning gjerningspersonen forsvant i, og politiet konsentrerer søket rundt nærliggende områder til pizzarestauranten"

Utrolig at de ikke har sporingsystem på slike firmabiler.  Man kan også ha en kill-switch hvor man deaktiverer bilen på et egnet sted for pågripelse. Jeg har selv installert slikt i flere kjøretøy. Dog ikke på elbiler, enda.

Kjøp en i3. Den har sporing. Kan til en hver tid gå inn på mobilen og sjekke status på bilen og om den står der den ble parkert... :+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

stefse

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 22. oktober 2017, klokken 17:52
Sitat fra: stefse på søndag 22. oktober 2017, klokken 15:38
"Det er fremdeles uvisst hvilken retning gjerningspersonen forsvant i, og politiet konsentrerer søket rundt nærliggende områder til pizzarestauranten"

Utrolig at de ikke har sporingsystem på slike firmabiler.  Man kan også ha en kill-switch hvor man deaktiverer bilen på et egnet sted for pågripelse. Jeg har selv installert slikt i flere kjøretøy. Dog ikke på elbiler, enda.

Kjøp en i3. Den har sporing. Kan til en hver tid gå inn på mobilen og sjekke status på bilen og om den står der den ble parkert... :+1:
Er det samme som på eGolf, at den oppdaterer posisjonen når den parkerer?
Det er nok i såfall ikke godt nok. Jeg snakker om real-time GPS sporing.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Electrix

Dette er en stor milepel ja, væpnede ranere bruker elbil som fluktbil, og i saken nevner ikke VG med ett eneste ord at det er en elbil! Kun nøytral beskrivelse av bilen.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA