Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sort tak

Startet av oarnoe, lørdag 21. oktober 2017, klokken 09:53

« forrige - neste »

oarnoe

Ser det er forskjell på hvor det sorte taket avsluttes på den japanske og den amerikanske/europeiske utgaven. Personlig liker jeg den japanske utgaven best hvor A-stolpen er lakkert sort, hva synes dere?



Sent from my iPad using Tapatalk
2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

Trond.m

Det henger vel sammen med en opsjon for 2-farger, sort tak ? Det vil kanskje komme når de åpner for at man selv kan konfigurere bilen...starten av 2018 ?

Datsun

Jeg ble foreslått svart folie på taket - pris 6000.  Vet ikke helt... er det holdbart nok?

limvingen

Sitat fra: TM på søndag 22. oktober 2017, klokken 07:50
Det henger vel sammen med en opsjon for 2-farger, sort tak ? Det vil kanskje komme når de åpner for at man selv kan konfigurere bilen...starten av 2018 ?

Når man velger 2-farger på den amerikanske konfiguratoren blir ikke stolpene svarte, kun taket som vist på det øverste bildet!

Goggen123

Sitat fra: Datsun på søndag 22. oktober 2017, klokken 09:30
Jeg ble foreslått svart folie på taket - pris 6000.  Vet ikke helt... er det holdbart nok?

Høres jalla ut, hva med slitasje steinsprut etc?

Datsun

Sitat fra: Goggen123 på mandag 23. oktober 2017, klokken 11:35
Sitat fra: Datsun på søndag 22. oktober 2017, klokken 09:30
Jeg ble foreslått svart folie på taket - pris 6000.  Vet ikke helt... er det holdbart nok?

Høres jalla ut, hva med slitasje steinsprut etc?

Steinsprut er vel ikke verre enn på lakk - men er mer usikker på holdbarheten til folien i forhold til uv stråling som fort degraderer plast.  Jeg vet at en del Kia Soul ble levert med foliert tak.

hemi

Folie er overaskende slitesterkt, og bra.

Trond.m

Den eneste fargen som det kan være aktuelt med sort folie på foreløpig er jo spring cloud. Da er det kanskje best å foliere hele bilen  ;)

dizapear

Jeg har bestilt sort Leaf Launch edt, og bedt om å få tak, a-stolper, speilhus og den blå detaljen på diffusoren bak i Avery Dennison Brilliant Blue Matte Metallic. Vet ikke pris på det enda, men det kommer nok tidsnok :) Kommer til å ta klargjøring av bilen selv, og legger i den sammenheng Max Protect UNC-R på hele bilen inkl på folie for at det skal holde seg uten at den matte folien blir blank.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA