Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruktbil kan bli dyrt

Startet av Snylter1, fredag 20. oktober 2017, klokken 20:30

« forrige - neste »

Snylter1

Økte bompenger til hovedstaden og lang leveringstid på nye driver jo prisene opp.


Sent fra min HTC U11 via Tapatalk


hsa77

Men nå er det jo verd å huske på at selv om en bil på finn blir solgt så betyr ikke det at selger får akkurat det beløpet han ba om...
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

HCO

Det er jeg klar over, men når bilene ligger bare et par dager før de er borte, uten prisnedsettelse, tolker jeg det som at man har oppnådd en salgspris relativt nære utropspris.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

hsa77

Ja, nå er kanskje en gunstig tid å selge på. Forholdsvis lang leveringstid på ny bil og ny rushtidsavgift i Oslo. Men alikevel, å gi nesten 200k for en brukt ZOE R240
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Snylter1

Brukt 240 til røffly 200K og oå kan du legge til en Zapcharger til litt over 36 600.-  :o

Verden er gal, og Renault sine priser på ladeløsning hjelper ikke akkurat på  8)

HCO

Samtlige av bilene jeg har sett på finn.no har enten vært solgt med den originale "wall box" (PodPoint m/trafo) eller med Zapcharger. Så man kan godt hevde at både verden og Zoe-kjøpere er gale, men ikke på dette grunnlaget.

Ettersom alle andre elbiler leveres kun med schuko-lader ("nødlader") er det mer relevant å plusse på prisen av vegglader når man kjøper en annen ny eller brukt elbil.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

HCO

Sitat fra: hsa77 på mandag 23. oktober 2017, klokken 23:15
Ja, nå er kanskje en gunstig tid å selge på. Forholdsvis lang leveringstid på ny bil og ny rushtidsavgift i Oslo. Men alikevel, å gi nesten 200k for en brukt ZOE R240
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

hsa77

Sitat fra: HCO på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 08:57
Sitat fra: hsa77 på mandag 23. oktober 2017, klokken 23:15
Ja, nå er kanskje en gunstig tid å selge på. Forholdsvis lang leveringstid på ny bil og ny rushtidsavgift i Oslo. Men alikevel, å gi nesten 200k for en brukt ZOE R240
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

HCO

Sitat fra: hsa77 på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 10:54
Uansett er jeg altfor ærlig og samvittighetsfull til å være en dyktig bruktbilselger!

Godt det er flere av oss. Jeg kunne kjøpt en grei hytte i Trysil for det jeg har tapt på biler opp gjennom årene...
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

ZOE

Så jeg sitter altså på en gullgruve med min R240 med Zaptec, trafo,podpoint  og en 22kW portabel lader :-)

Hvis jeg får 200 000 så smiler jeg hele veien til banken!
Noen som vil kjøpe?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA