Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan blir jeg kvitt den idiotiske CarNet velkomstmeldingen

Startet av Trond.m, fredag 20. oktober 2017, klokken 17:55

« forrige - neste »

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

storeulv

VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

individu-el

Jeg har slettet brugerprofil og brugerkonto og resat bilen til fabriksindstillinger. Efter jeg så igen har oprettet en Car-Net-konto kommer fejlmeddelelsen op igen - hver gang jeg kører (efter ca 3-4 minutter). Andre der har haft problemet og har fået løst denne fejl??

VB

Har samme på min 2018 FL.

I perioder så kommer mending opp og det er som TM skriver, den går ikke bort før man aktivt trykker den bort.

Har vært en stund siden jeg fikk meldingen nå, men i forrige uke dukket den opp igjen, og jeg troor den er der hver gang jeg skrur på bilen.

j-Golf

På min kommer den kun hvis jeg har glemt min mobil. Se efter om mobil er tilsluttet via bluetooth eller hvis man har fået ny mobil. Tror det har med mobil over BT at gøre (ulogisk ja)

E-golfen Electra

Ingen løsning hittil. Ringt Møller og ble satt i kontakt med de som har med Car-Net å gjøre. De får ikke fjernet den med det første. Virker som et bug i systemet.

Jeg får alltid opp «aVelkommen til Car-Net. Registrert bruker: Christopher. Endre hovedbruker - Ok». Denne meldingen forsvinner heller ikke før du har valgt enten «Endre hovedbruker» eller «Ok».

Forstyrrende at den opptar skjermen. Det er ikke bra å bruke øynene til å se på den for å trykke OK når man kjører. Den kommer opp etter man har kjørt noen kilometer... Hva er poenget med denne? Hvis man ønsker å endre hovedbruker, så går man naturlig inn på innstillinger når bilen står parkert.

Håper dette rettes opp i ved neste oppdatering av Car-Net!!

individu-el

Jeg har fortsat denne fejl/bug. Nu har den danske importør endelig erkendt det (deres medarbejder får samme besked med "Velkommen til Car-Net"  ;D).
Mit abb. udløber snart...så forsvinder fejlen da (går jeg ud fra)....

storeulv

Det som er sært er at knappene på rattet er så til de grader frakoblet fra knappene på skjermen. Hadde man kunnet trykke "OK" på rattet og fått vekk meldingen på den måten hadde det nå vært til å leve med selv om løsningen fortsatt er elendig ift. brukeropplevelse.

Volumknappene på rattet funker bare når bilen er på, etter at man har slått bilen av er det kun knappene på skjermen som fungerer.

Dette er et kroneksempel på hvordan tysk logikk ikke samsvarer med resten av verden. Menyer og funksjoner bygges opp strengt hierarkisk etter en oppskrift som er kjemisk fri for smidighet og tilpasninger og dermed gjør enkelte ting blir veldig tungvint.

VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

individu-el

Er der nogen der har fået løst dette problem?
Den danske importør mener ikke længere at det er en fejl, men at det er helt normalt at man får denne besked (den kommer også i andre VW-biler). Jeg synes den irriterer mig (trafiksikkerhed?!). Mit CarNet er nu udløbet, og da jeg afinstallerer det, er fejlen forsvundet (men det er jo ikke rigtigt en løsning)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA