Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris på ny bil?

Startet av gekko300, fredag 20. oktober 2017, klokken 12:18

« forrige - neste »

gekko300

Hei, er i tenkeboksen vedrørende kjøp av ZOE 40. Ønsker selvfølgelig ikke å betale mer enn nødvendig. Lurer derfor på hvor mye rabatt (om noe) man har klart å få til på bestillinger i det siste. Vet jo at de nå kjører "-25000 kampanje" ved skroting av gammel bil (noe tilsynelatende alle får enten man skroter bil eller ikke).

Fint om dere som nylig har bestilt bil kunne gitt tilbakemelding på:

- Type/utstyrsgrad
- Årsmodell
- Evt ekstrautstyr inkludert (dekk, skvettlapper, annet originalt utstyr etc)
- Kontraktspris

På forhånd takk for hjelpen.  :)

HCO

På kampanjen som kjøres nå får man 20.000 i rabatt uansett, og 25.000 om man samtidig skroter en bil.

Jeg bestilte på den forrige kampanjen. Som sist bestilte jeg en Life. Jeg har bestilt 3 tilvalg, som hver koster 4.000:
- 16" alufelger
- Metalliclakk
- Sensorer (regn, lys, rygge)

Prisen havnet da på kr. 242.000 uten vinterhjul. Vinterhjul har jeg skaffet selv til kr. 6.550 (se egen tråd https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,35672.0.html).

WallBox (PodPoint) er selvsagt med, og det står også i kontrakten at gummimatter er inkludert. Jeg håper gummimattene er av typen som bilmatter.no forhandler, disse har jeg kjøpt til Zoe'n vi har i dag.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

J. I. Falck

Nettopp bestilt vår aller første nybil, og Zoe attpåtil!

Regnestykket fra selger blir som følger:

- Renault Zoe Bose Edition, 2017: 269000,-
- Metallic lakk: Inkludert
- 1 års medlemskap i elbilforeningen: Inkludert.
- ABL Sursum ladestasjon: Inkludert (Uten kabel og montering) Dette kommer litt på sikt.
- Original ladekabel fra Renault: Inkludert
- Ladebøtte fra nofuel: 5000,- (Fikk ca halv pris på den)
- 4 stk Nokian Hakka 9 piggdekk på felg, med trykksensor: 12000,-
- Frakt fra Trondheim til Tromsø, med Hurtigruta: 9000,-

I tillegg har jeg kjøpt 22kW Type 2 kabel utenom: 1600,- (Fant en ubrukt på Finn.no, 32A 7,5m)

Total: 296600,-

Trond.m

Sitat fra: HCO på fredag 20. oktober 2017, klokken 14:16
På kampanjen som kjøres nå får man 20.000 i rabatt uansett, og 25.000 om man samtidig skroter en bil.
Renault har nesten alltid kampanje, så de beveger seg en hårsbredd fra ulovlig markedsføring. I den siste kampanjen får man 25.000 for å levere inn bruktbilen sin, men leser man det med liten skrift så får i realiteten man bare 5000 kr. Det er vel klart villedende markedsføring.
Bilen har en konkurransedyktig pris under kampanjer, men jeg ville aldri kjøpe bil igjen av en leverandør med så tvilsom markedsføring.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA