Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Orkanger-Tønsberg

Startet av Mobileum, onsdag 18. oktober 2017, klokken 00:15

« forrige - neste »

Mobileum

Skal kjøre Orkanger-Tønsberg med FL Golf. Østerdalen eller Gudbrandsdalen?
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

zementh

Begge veier skal gå helt fint med FL egolf. Men Østerdalen er jo noen mil kortere og har flere ladere, så jeg ville iallfall valgt den veien. Oppdal-Otta (125km) blir vel den lengste distansen på E6 mellom to ladere. (regner med du ikke vil satse på Arctic roads) I Østerdalen er det vel knapt noe sted med særlig mer enn 50km mellom laderne. Har selv kjørt Oslo-Røros og det var veldig behagelig siden man da heller kan lade litt her og der.

Mobileum

Takk skal du ha. Brukte "Elektroauto planner", og den kom da frem til følgende ladestopp:

Alvdal
Elverum
Lier (Buskerud)


Veldig bra (les fantastisk) hvis jeg bare trenger 3 ladestopp!
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

zementh

Det kommer jo selvsagt an på hva du foretrekker. Men du sparer litt tid i lademinutter om du lader kortere på flere ladere, enn lenge på få. Jeg villen nok lagt inn minst en stopp til siden du må nok lade over 80% på så lange strekninger. Temperaturen begynner å synke nå og da trenger du mye strøm til å varme opp i bilen. Feks Orkanger-Kvikne-Evenstad-Jessheim-Tønsberg. Da slipper du å måtte kjøre med eco eller bekymre deg for å gå tom. Husk at batterinivået synker veldig fort når du passerer Elverum/Kolomoen og fartsgrensen er 110kmt, det går an å ligge i 80, men det er veldig kjedelig :)

Orbit

Om målet ikke er kortest mulig reisetid: Oppdal-(Hjerkinn)-Folldal-Ringebu er en veldig fin tur over Rondane/Venabufjellet. Kjørte over der sist helg, og nesten ikke trafikk og nylagt asfalt det meste av veien. Det er ca samme kjøretid som over Dombås, men litt kortere og lavere snittfart.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

JFa

Forsøkt eGOtrip.se?
Bedre oppdatert på nye ladestasjoner i Troms der jeg ferdes

Mobileum

@zementht: Reduserte temperaturen til 0 grader ( med eGOtrip.se), og fikk da 6 ladestopp, men med mindre lading pr. stopp (=<80%). Omtrent samme kjøretid.

@Orbit: Takk for den. Tror jeg sparer den til lysere tider. Blir for det meste kveld/natt-kjøring.

@JFa: Fin den. Ligner litt på kartet til Elektroauto, men eGOtrip har flere parametre.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA