Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lakk/rust behandling ved kjøp av ny e-golf

Startet av Apache, mandag 09. oktober 2017, klokken 22:32

« forrige - neste »

Apache

Selgeren jeg snakket med sa at det ikke var nødvendig med tectyl behandling på bilen da rustbeskyttelsen er bra nok fra før. Men anbefalte lakkforsegling noe jeg bestilte.
Burde jeg tatt å bestilt anti rust beskyttelse også?
Hvor lett ruster vw bilene, spesielt e-golf?

Tore T

Eg spurte selgeren om det samme, han og sa at den var behandlet fra fabrikk, men med et fettlag. han anbefalte å kjøre med dette fettlaget ut første vintersesong. sånn for å slite det ut før eg eventuelt behandler den med tectyl.

Vallers

Karosseriet på eGolf er riktignok forsinket, i likhet med mange andre biler. Sinklaget er ikke tykt nok til at det ikke kan gå hull på ved steinsprut og andre skader. Det anbefales derfor å rustbehandle. Antar at når det originale fettlaget er slitt vekk, så er bilen allerede såpass eksponert for mulige angrep, slik at skader allerede kan ha oppstått. Mine biler har i alle fall fått understellsbehandling før jeg har tatt de ut fra forhandler.

Ove

Min selger sa at Møller anbefalte at bilen ble understellsbahandlet, så jeg fikk min utlevert ferdig didnitrolbehandlet. Bilen ble også lakkforseglet med Ditech før utlevering, men jeg er usikker på hvor bra det er. Virker ikke som det er så veldig holdbart, men det føltes riktig likevel.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA