Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kan jeg forlange X som lånebil?

Startet av cirys1, tirsdag 17. oktober 2017, klokken 21:07

« forrige - neste »

cirys1

Hei
Airbaglampen begynte å lyse etter 290km, helsike.
Jeg har fått lånebil en S P90DL ganske artig bil, men jeg venter barn om ca 14 dager og lurte på om jeg kunne forlange en X, kjøpte ikke X fordi jeg ville ha S.

Det var visst en del ledningsnett som måtte skiftes så dette var visst ingen "quick fix", jeg begynner og bli dypt bekymret over kvaliteten i sluttkontrollene. Det må bli ekstremt dyrt og ikke bruke en time ekstra på sluttkontrollen en og drive og reparere så mye på "ferdige" biler.. ?

geear

Står det noe sted at vi har rett på lånebil i det hele tatt? Få andre som tilbyr det gratis. Er vel bare forhandleren din som kan svare på om du kan få X i stedet.

Ellers forstår jeg deg som at du får første barn om 14 dager, hvorfor trenger du X til det?  :o

AreLib

forlange? nei...men du kan spørre fint :) i beste fall får du en X i værste fall drar du derifra igjen med en volvo v40 diesel med manuelt gir ;D ;D ;D
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

cirys1

Sitat fra: gr på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 21:27
Ellers forstår jeg deg som at du får første barn om 14 dager, hvorfor trenger du X til det?  :o

3 barnet, som sagt jeg kjøpte ikke X for og kjøre S, da hadde jeg kjøpt S. ;)


cirys1

Sitat fra: gr på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 21:27
Står det noe sted at vi har rett på lånebil i det hele tatt? Få andre som tilbyr det gratis. Er vel bare forhandleren din som kan svare på om du kan få X i stedet.

Så og si alle bilmerker gir gratis lånebil ved tekniske problemer, mange gir også ved service.
Jeg vet ikke om det er en rett men ganske vanlig kutyme.

Når man får opp en alvorlig feil etter under 30 kjørte mil så bør de f... meg strekke seg ganske langt i mine øyne.
Tror det står noe som tilsvarende vare i kjøpsloven, vet ikke helt om de kan sammenlignes i forhold til den.

o.b.lix

Jeg har aldri fått X, mens andre har fått det, det avhenger av hvilken bil Tesla har inne.

Men når jeg ber om bil med hengerfeste, får jeg alltid det. Men da har det blitt Mazda, Jaguar eller slikt som Avis har tilgjengelig.

Altså: Be om X, har de det ikke, be om SUV, eller hengerfeste eller stort baksete.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

pers1

Utrifra hva Jon McNeill (President of Global Sales and Service) sa på Tesla Owner Social på Rud Service Senter i går kveld er hva en kan forvente nettopp dette fremover. Da var min tolkning av hans presentasjon.
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

andreas.henrik

Sitat fra: pers1 på onsdag 18. oktober 2017, klokken 14:46
Utrifra hva Jon McNeill (President of Global Sales and Service) sa på Tesla Owner Social på Rud Service Senter i går kveld er hva en kan forvente nettopp dette fremover. Da var min tolkning av hans presentasjon.

Kan du utdype?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ellemelle

Så lenge det tar mer enn en uke, så har du krav på en erstatningsgjenstand i følge norsk lov. Hvis en S ikke dekker ditt behov, kan den ikke kalles en erstatningsgjenstand.

Men med mindre det er en XP100DL du har, så ville jeg ihvertfall ha beholdt SP90DL i 14 dager først :-)

cirys1

Sitat fra: Ellemelle på onsdag 18. oktober 2017, klokken 18:34
Så lenge det tar mer enn en uke, så har du krav på en erstatningsgjenstand i følge norsk lov. Hvis en S ikke dekker ditt behov, kan den ikke kalles en erstatningsgjenstand.

Men med mindre det er en XP100DL du har, så ville jeg ihvertfall ha beholdt SP90DL i 14 dager først :-)

Jeg syns nå det er en artig bil, ikke like artig for madamen som bruker den hver dag og er høygravid. Den er lav og sette seg inn og komme seg ut av. Og hun kunne like gjerne hatt en S60 for den akerlasjonspedalen blir ikke brukt. :o

cra

Spør pent, og gjør dem oppmerksom at du har spesielle behov. Det kommer du antakelig lengst med. At fruen er høygravid er jo absolutt et argument for å få en lånebil som er høyere enn S. Det kan være lurt å si fra i så godt tid som mulig også, så ikke du møter den siste X'en i innkjørselen når du skal levere din.

Utover det tror jeg ikke du finner noe i papirene som er signert om at du har krav på noe som helst når det gjelder lånebil. Når det gjelder krav om erstatningsgjenstand ved garantireparasjoner så kan du aldri forvente å få nøyaktig det samme som du har selv, enten det gjelder bil, kjøleskap eller mobiltelefon. Du har krav på noe tilsvarende som gjør at du klarer deg.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA