Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Er du gått lei?

Startet av Celter, tirsdag 17. oktober 2017, klokken 17:44

« forrige - neste »

tallyho

#45
Ja, jeg er lei. Ikke av bilen men av virkningen av elbilpolitikken. Siden Norge ble avkristnet har det kommet mange (av)guder. Teslapolitikken er en av de gudene. Den religionen er nå en av de mest fanatiske bevegelser i vår tid, med profeter og det hele. Å ymte politisk om at avgiftsfritt elbilhold må ta slutt får folk til å true med å stemme MDG og det som verre er, mens regjeringen blir idiotforklart.

Akkurat DET er jeg dritt lei, og sitter her og drømmmer litt om en ny BMW med lyd i
2015 E-Golf
2016 Tesla S90D
2016 Tesla 3 reservert


turfsurf

Både Model S og X er biler i GT klassen, har ingen ting på bane å gjøre. Trives best på åpne landeveier og motorvei.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013


ToWalkOrDrive

Når en har hatt samme bil i flere år er det godt med en forandring. Du har på en måte blitt ett med bilen, og merker ikke at du kjører. Hadden en Subaru Forester med 150hk boxer-bensin-automat i 8 dager, etter at 2014-model S Teslaen ble rygget på, og ble veldig positivt overrasket over hvor mye jeg koste meg i Subaruen. Var ganske håpløs å kjøre i kø med (siden den nykket og herjet på i rundt 20km/t), men utenom det var det nok mest det at den var annerledes. Ser de og selges med 224 hk....aksellerasjonen føltes veldig treg ut, men kan være pga den CVT-aktige automatkassen, og at en sitter så høyt. Den overraskende stille på motorveien. Og veldig greit at den var sikker 25cm smalere både på veien og ved parkering, og at en satt høyt....merker at en har rundet 40....
Poenget er at hvis du har råd til en sånn Merce så skjønner jeg veldig godt at du har lyst på noe nytt, og det er et tegn på at du er bilinteressert. Når andre bare venter på alt mulig av autopilot tør jeg påstå at hvis de skal bruke dette til vanlig så er de ikke mer bilinteressert enn andre...er noe eget å ratte en god bil selv uten at alt piper og svinger for deg...
Tesla Model Y                         2021-

LA-Thing

Sitat fra: E_S på onsdag 18. oktober 2017, klokken 13:22
Det jeg er mest lei av er å forholde meg til Tesla som organisasjon 

Enig i dette, i det minste den norske delen av organisasjonen. Helt håpløst å komme gjennom på telefon eller e-mail, får aldri svar. Må kjøre til et service-senter for å komme i kontakt med noen, og der må man forholde seg til stadig nye ungdommer som har droppet ut av BI men ikke har en anelse om hva en bil er eller hvordan Tesla er organisert.

Foreløpig ikke gått lei av selve bilen....
Drammen, Tesla Model S #2510

ModelS_Oslo88

Sitat fra: LA-Thing på torsdag 19. oktober 2017, klokken 13:52
Sitat fra: E_S på onsdag 18. oktober 2017, klokken 13:22
Det jeg er mest lei av er å forholde meg til Tesla som organisasjon 

Enig i dette, i det minste den norske delen av organisasjonen. Helt håpløst å komme gjennom på telefon eller e-mail, får aldri svar. Må kjøre til et service-senter for å komme i kontakt med noen, og der må man forholde seg til stadig nye ungdommer som har droppet ut av BI men ikke har en anelse om hva en bil er eller hvordan Tesla er organisert.

Foreløpig ikke gått lei av selve bilen....

HAHA denne var bra  ;D

-Xee-

#52
Interessante tanker, og kult at noen faktisk tar de opp. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke kan si meg helt uenig i trådstarter sine tanker.

Jeg kjøpte min første Model S for tre år siden, da var Tesla et sjeldent syn, og jeg følte en helt annen glede og excitement enn det jeg gjør nå etter å ha fått utlevert min andre Model S. Jeg pleide tidligere å lese veldig mye på diverse Tesla-forum, og sugde til meg alt av info og nyheter, men ikke nå lenger. Bilen er fantastisk, men det er noe med at man går litt lei etter flere år med eksakt samme kjørefølelse.

Det at "annenhver" person nå har en Tesla gjør ikke saken bedre. Jeg husker hvordan jeg hver dag gledet meg til å sette meg i bilen for et par år siden, det var mer enn en bil for meg. Nå har det blitt et fremkomstmiddel, som er god å kjøre og har bra fart, men that's it.

Hadde dog aldri byttet tilbake til fossildrevet bil, men dersom det kommer en fullverdig "Tesla-utfordrer" i løpet av de neste par årene fra Mercedes, Audi, Porsche så vil jeg nok bytte.

o.b.lix

Jeg er nok litt trøtt av Tesla som forhandler. Aldri tid, alltid unnskyldninger for å ikke levere i tide, alltid på jakt etter noe å klandre kunden for, alltid skuldertrekk...

Model 3 tror jeg jeg vil kansellere, og heller gå for nye leaf. Model S selges. Men vet ikke med X enda.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

E_S

Jeg beholder min bil en god stund til, tenker jeg, men når det kommer flere biler i "Golf-klassen" med minst 40 mil realistisk rekkevidde bytter jeg nok. Ampera-E er grei som bil, men alt for lang leveringstid, og jeg nekter å "støtte" en eller annen spekulant for å slippe å vente så lenge. Nye Leaf, Soul og e-Golf er fine biler, men for kort rekkevidde. Jeg vil ha noe som funker på ferietur rundt på kontinentet, og da er minst 40 mil og 3-faslader en nødvendighet. Liker Teslaen, misliker organisasjonen.
:)

ØHN

Sitat fra: nivve på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 21:52
Jeg fikk min X100D for 1 måned siden, men jeg har ikke begynt å kjøre den ennå. Fortsatt på verksted etter utlevering. Kjører låne-X P90D enn så lenge, og jeg er allerede "ferdig" med Launch Mode, selv om det var morsomt et par uker :-)

Hei, du ble sitert i min første post her inne. :)

Jeg kommer fra diverse W210 E-klasser og Chevrolet Suburban. Vi har nå en 2015 Subaru Outback og en 2008 Nissan X-Trail.

X-Trailen veksles inn i en TMX 100D som MyTesla foreløpig sier "sen desember/januar 2018" levering. Gleder meg, men frykter jeg ender som deg, med lånebil etter et par uker pga verkstedbehov.

Håper jeg blir positivt overrasket mht feil og problemer. Jeg prøvde Lexus RX450h for 3. gang dagen før bestillingen på TMX'en ble lagt inn. Lexusen var bilen jeg egentlig skulle ha, så lista på driftsikkerhet var lagt høyt. Men RX450h virker teknisk gammelmodig nå, og jeg synes TMX'en var bedre å kjøre.
Tesla Model X 100D i bestilling

Hetlsh

Hei,
Dette minner meg om en standard forelskelse i 7-års utvikling. Enorme følelser i begynnelsen og en ser bare det positive. Etter tre-fire år; Nå må det skje noe? Barn- ekteskap eller slutt på forholdet? Hvis forholdet overlever og Autopilot SW 3.0! kommer tidsnok, så kommer nok 7 års krisen snikende allikevel med total adskillelse og store økonomiske tap

Megaoctane

Shiiiit...

Klargjørerne vil måtte stille til pers, når de skal polere bilen til poleringsmesteren selv

DrNox

Er jeg gått lei?
Begynte med en E-golf 2015, og hadde ikke engang tenkt på en dyr Tesla.
Mitt Tesla eventyr (har ikke Tesla enda og begynner å bli en tviler) begynte med solar-roof showet. Den kvelden så jeg solarshowet først, og så TM3-mars-2016. Jeg så lyset, jeg var frelst. Tesla skulle redde verden og dette ville jeg være med på! Super bil til en super pris, og et ballespark til the establishment.

Det jeg er mest redd for er å eie en Tesla etter at garantien er utløpt. Tesla organisasjonen virker useriøs og tilfeldighetene rår. Alle disse feilene på bilene som man må vente i månedsvis for å få fikset, eller ikke fikset??
Man må bruke Tesla verksted. Monopol-situasjon som ikke kan være bra for meg som forbruker.

Tesla forandrer hele tiden på seter og løsninger og lover software-løsninger som ikke holder mål eller ikke kommer?

Nei jeg er blitt redd for å legge min økonomiske fremtid i hendene på dette firmaet! Synd for jeg elsker bilene, selv om jeg aldri har kjørt de :) Har prøvd E-golf, BMWi3, og Kia Soul. Elbil er heldigvis fremtiden.

Celter

#59
Jeg har bestemt meg, og selger min P85DL. Det er ikke fordi jeg har problemer med bilen eller servicen hos Tesla. Og det er meget mulig at det blir en ny Tesla i fremtiden. (Men det blir ikke en X, som jeg rett og slett synes er stygg).
Men nå har jeg lyst på forandring. Og velger en bensinbil. Jeg kjører nesten aldri i kollektivfeltet, parkerer nesten aldri på offentlig plass og kjører gjennom bomringen en gang i uken. Bensin har jeg råd til.  Jeg har ingen tro på at CO2 er et miljøproblem. (Dette er ikke vitenskap, men religion) Jeg har derfor ingen dårlig samvittighet for å slippe ut CO2.
Jeg foretrekker komfort fremfor 0-100 på 2,9 sek.
På mandag bestiller jeg en Mercedes E 400 Coupe 4-Matic.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA