Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

software 2017.40.1

Startet av o.b.lix, tirsdag 17. oktober 2017, klokken 11:35

« forrige - neste »

o.b.lix

Nå har jeg fått 2017.40.1 på begge bilene, men ikke fått kjøre noen av de enda. (Kona har ene og jeg kjører loaner)

Noen som har fått denne software som har fått prøvde den?


Ser at den skal ha "camper mode", justerbar avstand til Homelink, visning av kW på superlader i kart, men også at den skal ha en mye kjappere MCU?

Erfaringer?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Sjaugen

Tror ikke regnsensoren opp ved speilet er aktivert.
For å komme med et halvrelevant spørsmål: Kan jeg gjøre noe aktivt for kjappere få 40.1? Eller må jeg bare vente til den tikker inn?
2017 S 75D

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

rsomby

Koblet til og la den stå med wifi.

Evt besøk et servicecenter og koble på scwifi der.

Lynet

Så spansk er kommet som språkvalg! Hvorfor? Det er jo solgt mange tusen Tesla i Norge så hvorfor får vi ikke Norsk språk på Tesla?
I Spania er det vel ikke solgt mange hundre?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

DagfinnN

Snakker man spansk kun i Spania?
I veldig mange spansktalende land skjønner man ikke ett ord engelsk. Der er vi mye bedre i Norge.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

steam

Sitat fra: Lynet på onsdag 18. oktober 2017, klokken 22:40
Så spansk er kommet som språkvalg! Hvorfor? Det er jo solgt mange tusen Tesla i Norge så hvorfor får vi ikke Norsk språk på Tesla?
I Spania er det vel ikke solgt mange hundre?

Ganske ignorant spørsmål egentlig. Er fryktelig mange som snakker spansk skjønner du.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Spanish_language_in_the_United_States
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Cirion

Den største forklaringen er at Spansk er faktisk snakkes som eneste språk i prosentvis større del av befolkningen enn noe annet språk i flere av USA's stater. Derfor har attraksjoner i USA alltid 2 språk, Engelsk og Spansk som minimum. Går du rundt på Disney World er samtlige skilt både på Engelsk og Spansk.

Rart at Spansk ikke har kommet før.

Samt at jeg tipper 99% av de som jobber i Tesla i California snakker Spansk.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Cirion

For morroskyld er nå bilen min spansktalende og alle menyene er på spansk. Fin måte å trene på Spansk :)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Lynet

Men hvor mange prosent av produserte Tesla er levert til Norge? Burde de ikke greid å oversette menyene til Norsk? Til og med på vaskemaskinen er de oversatt til Norsk!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

LA-Thing

Sitat fra: Lynet på torsdag 19. oktober 2017, klokken 11:42
Men hvor mange prosent av produserte Tesla er levert til Norge?

Jeg tipper på rundt 10%, andre har sikkert mer eksakte tall.

Sitat fra: Lynet på torsdag 19. oktober 2017, klokken 11:42
Burde de ikke greid å oversette menyene til Norsk?

Basert på kvaliteten på oversettelsen til norsk på nettsidene og i brukermanualene tror jeg det vil skape færre misforståelser å beholde engelsk her i landet...
Drammen, Tesla Model S #2510

Lynet

De fleste bilmerker har valg for norsk tekst i menyer.....
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Light

Sitat fra: Lynet på torsdag 19. oktober 2017, klokken 13:42
De fleste bilmerker har valg for norsk tekst i menyer.....

Etter mitt skjønn burde bilene komme med Nynorsk ;)


Det er nok en god del annet som er viktigere enn norsk språk i menyen. Men kanskje de kunne gjort som feks youtube/wikipedia der brukere kan komme med innspill på oversettelse? Hvorfor gjøre det selv når du kan få andre til å gjøre det? :)
TMS   90D  2017 AP2
TMS   85    2015 AP1        (SOLGT)
TMS P85+  2014              (SOLGT)
LEAF Tekna


Hodetelefoner

Sitat fra: Cirion på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 14:22
Reset regelmessig
En resett etter en rask kjøretur, rett etter en update er bra. Ihvertfall min erfaring. Mtp lys etc som kan leve sitt eget liv.
Men en resett vil gjøre at du / bilen ikke vil ligge over fartsgrensen i autopilot. Tar noen dager før bilen lar deg gjøre dette igjen

Espelectric

Vil uansett ha min på engelsk, forstår mer teknisk prat på engelsk.

Dessuten, om norsken skulle holdt Tesla standard hadde det bare blitt flaut.

- Under-null-værpakke !!  ::)
X75D (85kWh)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA