Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model X Barnesete (BeSafe iZi Modular i-Size)

Startet av kh86, mandag 23. oktober 2017, klokken 17:32

« forrige - neste »

kh86

Noen som har BeSafe iZi Modular i-Size i tesla model x ? Hvordan er det med plass til dette sete?

Cries

Vi har dette setet i en Model X 5 seter nå, etter å ha hatt det i en model S i ca 1 år. Setet står bak passasjersetet, men det er enorm forskjell mellom X og S i forhold til plass.

Nå på X har vi forlenget basen så mye det lar seg gjøre uten forlengere for å skape mest mulig fotplass for ungen, og stilt inn setet i "midtposisjon" på slideren. Fruen er ca 160, men når ikke frem med føttene i front av fotbrønnen med dette oppsettet, og har god plass til håndvesken. Har dog hatt passasjerer på rundt 185cm som ikke synes de har for lite beinplass, og kan strekke greit nok på føttene. Har ikke testet bak førersete, da jeg er glad i å strekke på beina under kjøring, så har setet forholdvis langt bak.

Om du er interessert kan jeg prøve å ta noen bilder og mål om jeg rekker det ila i morgen/overmorgen (er avhengig av litt dagslys)

kh86

Takk for svar, veldig nyttig :)
Da tror jeg at vi går for det bilsetet, får ta å prøve det i butikken før vi kjøper det, så er vi helt sikker :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA