Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Codan forsikring - InsuremyTesla

Startet av Trond Strømberg, søndag 15. oktober 2017, klokken 21:05

« forrige - neste »

NicoAmor

Sitat fra: MortenRA på mandag 23. oktober 2017, klokken 21:05
Fikk klart billigst hos Codan på min nye TMS 75D, 40.000km/året, 75% bonus.

Kr.9900,- i året. Selv som totaltkunde i et par andre selskaper, klarte ingen matche dette.
Det var billig. Fikk pris på 11.200 med 20.000 i året. 75% mer enn 5 år. Hvor bor du?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S 75D - bekreftet 20. oktober 2017
VIN:

MortenRA

Helt klart en god pris! Bor i Sandefjord, egen garasje må også nevnes. Hadde nok vært adskillig dyrere i storbyen med gateparkering/parkeringshus f.eks.
Tesla Model S 75D - Soon to come

Aaalb

Fantastisk. Jeg har kjørt bil i 10 år, og "leaset" av svigers i 5. Har ikke hatt forsikringen på meg selv, som jeg nå angrer på nå som jeg kjøper min første bil, og som tilfeldigvis er ganske heftig  ;).... Beste tilbudet jeg får (som jeg kan se i alle fall) er 15000 i året for 16000km, 40 % bonus og 8000 i egenandel for kasko på min TMS S75D. Parkert på egen tomt, ikke garasje. Dette er hos Storebrand med Akademikeravtalen. Tips mottas med takk.
TMS75D Midnight Silver bestilt 30/09. Bekreftet 07/10. Levering tidlig februar.

steam

Sitat fra: Aaalb på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 07:28
Fantastisk. Jeg har kjørt bil i 10 år, og "leaset" av svigers i 5. Har ikke hatt forsikringen på meg selv, som jeg nå angrer på nå som jeg kjøper min første bil, og som tilfeldigvis er ganske heftig  ;).... Beste tilbudet jeg får (som jeg kan se i alle fall) er 15000 i året for 16000km, 40 % bonus og 8000 i egenandel for kasko på min TMS S75D. Parkert på egen tomt, ikke garasje. Dette er hos Storebrand med Akademikeravtalen. Tips mottas med takk.

Jeg har kjørt bil i 10 år, men har aldri eid bil selv. Min første bil er nå en Tesla og det beste tilbudet jeg får er 19000
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

NicoAmor

Sitat fra: steam på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 07:44
Sitat fra: Aaalb på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 07:28
Fantastisk. Jeg har kjørt bil i 10 år, og "leaset" av svigers i 5. Har ikke hatt forsikringen på meg selv, som jeg nå angrer på nå som jeg kjøper min første bil, og som tilfeldigvis er ganske heftig  ;).... Beste tilbudet jeg får (som jeg kan se i alle fall) er 15000 i året for 16000km, 40 % bonus og 8000 i egenandel for kasko på min TMS S75D. Parkert på egen tomt, ikke garasje. Dette er hos Storebrand med Akademikeravtalen. Tips mottas med takk.

Jeg har kjørt bil i 10 år, men har aldri eid bil selv. Min første bil er nå en Tesla og det beste tilbudet jeg får er 19000
Jeg var i en lignende situasjon for et par år siden. Ringte forsikringselskapet som kona brukte, sa jeg trengte forsikring til min første bil. Da de andre bilene jeg har gjøre var firmabil, mulig jeg var litt heldig men fikk samme bonus som kona siden det var samme selskap. Etter å ha byttet/forhandlet hver 6. mnd har jeg nå 75%.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S 75D - bekreftet 20. oktober 2017
VIN:

Vhagar

Codan ringte og var potte sur for at jeg ikke skjønte at skjermbeskyttelsen deres alene var verdt blodprisen de ville ha på ca 14000,- i året. Stresset veldig med at de var foretrukket forsikringsselskap av Tesla også, noe som ikke betyr en døyt for meg så lenge de ikke er konkurransedyktige på pris og det beste argumentet de har er at skjermen er dekket. Forøvrig en uting at de ringer opp på bakgrunn av en pristest på hjemmesiden sin når de takler det så dårlig. Neste gang legger jeg igjen et 820-nummer.

Så langt "leder" Troll og IF, til ca halve prisen av Codan.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Schanche

Fikk til UD av et nytt selskap her om dagen: Tribe. Med full bonus og parkering på egen eiendom og 6000,- i egenandel: årspris 6650,-!!
I tillegg har de 5% rabatt per venn man går sammen, opp til 10 personer. Så man kan ende med 3325,-. De tilbyr ikke super forsikring, men de tilbyr å matche alle konkurrentenes vilkår OG gi 5% billigere hvis du går over.
Noen som er med å starte en liten gjeng?

Jeronan

Sitat fra: Schanche på lørdag 28. oktober 2017, klokken 12:49
Fikk til UD av et nytt selskap her om dagen: Tribe. Med full bonus og parkering på egen eiendom og 6000,- i egenandel: årspris 6650,-!!
I tillegg har de 5% rabatt per venn man går sammen, opp til 10 personer. Så man kan ende med 3325,-. De tilbyr ikke super forsikring, men de tilbyr å matche alle konkurrentenes vilkår OG gi 5% billigere hvis du går over.
Noen som er med å starte en liten gjeng?
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

M@rtin

Sitat fra: Jeronan på lørdag 28. oktober 2017, klokken 13:27
A 700.000+ NOK car without super insurance?  Ehh no thanks.


Tja, hvorfor så bastant i uttalelsene? Noen forsikringer tilbyr tilnærmet "superforsikring" det første året.
Kan av og til lønne seg å lese det som står med liten skrift (eksempel IF fullkasko; mine uthevelser):

"Forsikringstakeren har rett til ny motorvogn med samme utstyr som den ble levert med som ny dersom
- reparasjonsomkostningene (bergings-/transportomkostninger ansees ikke som reparasjonskostnader) vil   
overstige 60 % av motorvognens samlede kjøpesum som ny inkludert verdien av fast montert utstyr på skadetidspunktet - og
- motorvognen ikke har vært kjørt over 15 000 km, - og
- skaden inntreffer innen ett år etter at motorvognen var registrert som fabrikkny"

Da lønner det seg heller å begynne på superforsikring det andre året ....

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

Muffinman


Vhagar

@Schanche
Tenkte å gi de (Tribe) en sjanse, men de ligger ca 3000,- høyere for min del enn tilbudet du fikk.
En ting å tenke på er at de trolig ikke har råd til å hjelpe deg om uhellet skulle være ute, så jeg holder meg godt unna. Dette er selskapet bak som er den faktiske parten du forsikrer bilen hos.
https://www.proff.no/selskap/vardia-insurance-group-asa/oslo/forsikring/Z0I3IX4J/
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

RazAquato

Hørte også med tribe, 9300 skulle han opprinnelig ha (full bonus, egen garasje, S75) . Da jeg sa at jeg får billigere forsikring hos Gjensidige, sa selgeren at de matcher pris hos konkurrent, og at man  i tillegg får 5% bonus for hver venn...

Tenkte lese vilkårene deres nøyere, men får bla kundeutbytte hos Gjensidige hvert år på ca 2000kr, så må regne og tenke litt

o.b.lix

Codan ble 400 pr måned dyrere enn Frende. Jaja.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Luring

Eg sjekket Codan sin InsureMyTesla  (kr. 12k/år) ligger ca. 2k over Fredne og 4k over Nemi.

X75, 30000 km. 8000 egenandel,leiebil,  75%6 år++, egen garasje langt ute på landet.

geear

Har sånn ca. fem ubesvarte telefoner fra Codan etter å ha sjekket forsikringspris via Tesla. Irriterende.

Forøvrig ser jeg ikke logikken i at man må ha superforsikring på en ny bil. Man har allerede garanti, så hva er det slags risiko? De snakker om batterigaranti osv., men kjører jeg på noe som skader batteriet så skjønner jeg ikke hvordan en kan anse det som noe annet enn kaskoskade.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA