Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Codan forsikring - InsuremyTesla

Startet av Trond Strømberg, søndag 15. oktober 2017, klokken 21:05

« forrige - neste »

Trond Strømberg

Hei,
Hvis gud vil  :o, så kommer min TMX75D i slutten av desember.
Bilen jeg nå bruker er forsikret i Codan Forsikring, og jeg ser på hjemmesidene deres at de nettopp har kommet med en spesialforsikring som de kaller "InsuremyTesla"
Har noen her sjekket hva dette innebærer med tanke på pris osv?
Trenger man spesialforsikring egentlig? Det jeg ikke klarer å se er om stjålet ladekabel er med i prisen. (noe det burde være, og da uten egenandel spør dere meg, ikke at jeg aner om dette er et stort problem??).
Ser også at man kan få rabatt hvis man er medlem av en organisasjon de samarbeider med? Noen som aner hvilke?

Mvh Trond.
TMX75D - 5 seter, premium, MCU2 og HW3.0 og Pearl White Multi-Coat Lakk.

Trulskl

Fra husken: Det er inkluder forsikring av ladekabel, interiørskader uten bonustap med 1500 i egenandel.

Matchet alle andre tilbud hos meg og ble vel billigst til slutt.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

2017 TMS 75D

Trond Strømberg

TMX75D - 5 seter, premium, MCU2 og HW3.0 og Pearl White Multi-Coat Lakk.

alex_s

Trond, sjekk med Frende forsikring før du bytter.

Jeg har gått over til Frende da jeg fikk bedre pris enn Codan kunne tilby. Samt Frende skreddersyd forsikring for meg, da de tatt høyde for de garantiene som Tesla gir deg som eier av ny bil.

Sjekk ut!
Tesla Model S75 - Oktober 2017

MortenRA

Sjekket nylig prisene rundt om ifm ny S75D, og differansen var opp mot 100% (!!). Endte på Codan både pga vilkår og klart best på pris, til tross for ulike medlemsrabatter hos øvrige selskap. Husk at du får noe rabatt hos Codan om du også er Eurobonus-kunde (og poengopptjening) :)

Lykke til!
Tesla Model S 75D - Soon to come

Lindberg

Sjekka på nettsidene til Codan nå, og det endte ikke opp billigere for meg kontra det jeg har i Gjensidige idag.

2017 modell S75. 70 % 5. år, ingen under 23 år, 6000 i egenandel, og parkert i fellesgarasje.

Har alle mine forsikringer i Gjensidige idag, (og er NAF-medlem). Vet dere om det er samme type samlerabatter i Codan?

Gadd ikke å plotte inn alt på de andre forsikringene for å sjekke...  ::)

Trulskl

Du får en telefon ila uka fra Codan. De ringer opp alle og har en del mer å gå på når det kommer til samlerabatt og pris.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

2017 TMS 75D

Trond Strømberg

De kjører med følgende:
3 forsikringer gir 10%
5 forsikringer gir 15%.
Usikker på om nettrabatten de snakker om som er på 10% kommer på topp av dette.
TMX75D - 5 seter, premium, MCU2 og HW3.0 og Pearl White Multi-Coat Lakk.

Øggen

Sjekka den "supre" Tesla forsikringa idag. Dyrere enn nåværende, og kunne ikkje gå ned meire på pris. Dei garanterte kun best på vilkår, ikkje på pris.
Takk og farvel
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Øggen på mandag 16. oktober 2017, klokken 17:44
Sjekka den "supre" Tesla forsikringa idag. Dyrere enn nåværende, og kunne ikkje gå ned meire på pris. Dei garanterte kun best på vilkår, ikkje på pris.
Takk og farvel

Samme erfaring her  8)

steam

Sitat fra: ModelS_Oslo88 på mandag 16. oktober 2017, klokken 20:53
Sitat fra: Øggen på mandag 16. oktober 2017, klokken 17:44
Sjekka den "supre" Tesla forsikringa idag. Dyrere enn nåværende, og kunne ikkje gå ned meire på pris. Dei garanterte kun best på vilkår, ikkje på pris.
Takk og farvel

Samme erfaring her  8)

Jeg tror jeg kan slå dere. Jeg fikk ikke en gang tilbud om forsikring fra dem. De mente det var for risikabelt. Jeg ringte derfor Tesla, og fire timer senere ringte de meg tilbake og ville i det minste tilby meg en forsikring. 34000 i året.  :angel:
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Jeronan

Sitat fra: steam på torsdag 19. oktober 2017, klokken 15:01
Sitat fra: ModelS_Oslo88 på mandag 16. oktober 2017, klokken 20:53
Sitat fra: Øggen på mandag 16. oktober 2017, klokken 17:44
Sjekka den "supre" Tesla forsikringa idag. Dyrere enn nåværende, og kunne ikkje gå ned meire på pris. Dei garanterte kun best på vilkår, ikkje på pris.
Takk og farvel

Samme erfaring her  8)

Jeg tror jeg kan slå dere. Jeg fikk ikke en gang tilbud om forsikring fra dem. De mente det var for risikabelt. Jeg ringte derfor Tesla, og fire timer senere ringte de meg tilbake og ville i det minste tilby meg en forsikring. 34000 i året.  :angel:

Codan called me today to offer me an insurance on the incoming Tesla Model S 75D.
I told them the offer I got from Gjensidige (since I got all my insurances there) and he hung up immediately.
Shortest phone call ever!  ;D
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Arne Solvang

Jeg fikk billigst hos If, etter litt pruting pga langt kundeforhold og 7 biler forsikret der...sjekket de fleste forsikrings selskap.

KristianSE

Sparebank1 - 7.700kr. X100D. Codan kom ikke i nærheten dessverre.


Sent from my iPhone using Tapatalk

MortenRA

Fikk klart billigst hos Codan på min nye TMS 75D, 40.000km/året, 75% bonus.

Kr.9900,- i året. Selv som totaltkunde i et par andre selskaper, klarte ingen matche dette.
Tesla Model S 75D - Soon to come

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA