Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kia Niro EV

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), torsdag 12. oktober 2017, klokken 21:35

« forrige - neste »

Counterpointer

Det er ikke veldig viktig hvor en er i køen når en er blandt de første hundre, men hvis noen går over hundre plasser frem i køen vil jeg si det betyr litt. Fordi da er det noen som manipulerer køen slik at en får levering lenge før. Det tror jeg ikke er tilfelle her. Spesielt siden poster ikke kommer med noen forklaring!

trykkertor

Sitat fra: Kårepåsporet på mandag 25. desember 2017, klokken 15:14


En må ikke til forhandler. Per nå er dette for de som har reservert seg hos «sin» forhandler, forhandleren sender ut e-post med påloggingsinformasjonen og en registrerer seg og betaler kr 7777.
Etterpå får en bekreftelse både på nettside og e-post med reservasjonsnummer. Synes det høres rart ut at en får reservasjonsnummer 36 23/12 mår flere her reserverte seg dagen før og fikk reservasjonsnummer 6x.

Men det lar jeg meg ikke irritere over, er fornøyd med å være i køen, så får vi se hva som dukker opp med realistisk leveringstid i mellomtiden. ...

Det blir jo litt irriterende hvis du blir bumpet lengre og lengre bak i køen, fordi butikker trikser og mikser inn kunder tidlig i køen.

Jeg har betalt 7.777,- i depositum, og fikk kønummer 77. Det ble mye 7 det!

ProsjektX

Når tilsynelatende importør organiserer køen nå, kreves da fremdeles 7777kr for en plass, eller håndteres det som hyundai, kø, men ingen betaling/depositum fører priser og alt er på plass og ordentlig kontrakt underskrevet, ikke noe proforma tull...?
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

najtrox

Jeg fikk plass 105, reserverte litt over midnatt 23.12
Regner jo med disse plassene er sentralt styrt og at forhandlerne selv ikke kan trikse og mikse med disse. Er uansett primært model 3 jeg ønsker, men får se hva pris og leveringstid blir på denne!

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


Kårepåsporet

Sitat fra: najtrox på tirsdag 26. desember 2017, klokken 12:58
Jeg fikk plass 105, reserverte litt over midnatt 23.12
Regner jo med disse plassene er sentralt styrt og at forhandlerne selv ikke kan trikse og mikse med disse. Er uansett primært model 3 jeg ønsker, men får se hva pris og leveringstid blir på denne!

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Jeg har få nummer etter deg, reserverte før kl 12 23/12, så det var rolig da tydeligvis

svingen

Plass 166 reseeverte 25.12 litt over 22.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

trykkertor

Der ser vi.
Med 7.777,- i depositum blir det litt mer forutsigbar og "realistisk" kø enn Hyundai Kona hvor et enkelt klikk var alt som skulle til. Så blir vi rimelig i villfare om hvor mange av alle de tusenvis i Kona-køen som faktisk blir noe av.
Da blir det litt enklere å forholde seg til Niro-køen.

ProsjektX

Gjorde nettopp reservasjon selv og havnet på 19x tallet. Så får vi se...
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Cral

#68
Snakket med BOS Ryggeveien flere ganger i løpet av høsten.


a) Registrerte meg på interesseliste i butikk høsten 2016
b) Etterspurte info fra forhandler lille juleaften etter å ha sett denne tråden
c) La inn depositum 27.12.17 10:04 og fikk kønummer 179

Broderen våknet litt etter meg (30 min) og fikk plass 186. 
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

xmir


Carkub

20X kl 13:19. Hvor sannsynlig er det at den får 4WD? Eller er det en annen tråd for sånne diskusjoner..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

svingen

Var og sjekket bensin versjonen og ble veldig imponert,anbefaler alle og ta en titt bra bil syns jeg med tanke på plass osv :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Trond.m


Strøm Tycoon

Sitat fra: svingen på onsdag 27. desember 2017, klokken 17:36
Var og sjekket bensin versjonen og ble veldig imponert,anbefaler alle og ta en titt bra bil syns jeg med tanke på plass osv :)

Veldig fin bagasjeromsåpning på Niro. I det hele tatt slår bilen meg som hakket større enn Ampera-E/Soul EV, den er i alle fall merkbart bredere.

lfc4ever

Da er jeg med i køen 22x.
I følge selger antydet han en pris for topp modell med 64 kWh batteri til ca 350 tusen. Så da er den vel forsatt under 400 000 ferdig på vei. Det virker som en grei pris. Levering om ca 1 år.
De håper den for mulighet får hengerfeste, men ingenting var avklart. Heller ikke sikker den får takrails. Sist nevnte blir en nedtur for min del vist det uteblir.
Jeg håper den for støtte for 150 kW hurtiglading. Ok uttsende på bilen og god bein plass i baksete.
2012: Citroen C-Zero
2016: Citroen C-Zero og Renault Zoe

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA