Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstidspunkt TMX

Startet av arve, torsdag 12. oktober 2017, klokken 19:41

« forrige - neste »

Luring

Ein kamerat av ein kollega hadde bestillingsdato i slutten av september, hadde estimert levering i slutten av desember, men vart no flytta til april :o
Han kansllerte bestillinga.

razeac

Sitat fra: Luring på mandag 23. oktober 2017, klokken 20:46
Ein kamerat av ein kollega hadde bestillingsdato i slutten av september, hadde estimert levering i slutten av desember, men vart no flytta til april :o
Han kansllerte bestillinga.

APRIL??? wtf verre enn meg. model 3 prioritering kanskje

Obba

April høres nesten litt usannsynlig ut. Har de planlagt produksjonen så langt frem?!
Jeg bestilte også rundt den tiden og til meg er svaret at de satser på å få levert i løpet av året. Holder ikke pusten for det, men april var ekstremt.

sveih

Jeg bekreftet tmx 100 18. Oktober, har fremdeles sen desember/januar. Siden flere som bestilte i september har det samme setter jeg min lit til at det kommer en stor direktebåt til Drammen før jul... det er vel ellers fire mulige utfall i prioritert rekkefølge: bil før nyttår og avgift, bil etter nyttår og ingen avgift, bil før nyttår og ingen avgift, bil etter nyttår og avgift. Det vel kun det siste utfallet som blir en nedtur. Jeg er rimelig sikker på at venstre og KrF stopper firmabilskatten, mulig de må svelge vektavgiften men langt fra sikker på det.

ØHN

Leit å høre om de som opplever at det er vanskelig å få tak i Tesla-forhandleren sin. Jeg har helt annerledes opplevelse, og er meget godt fornøyd med oppfølging fra forhandler.

Jeg har handlet diverse biler gjennom 30 år, og aldri opplevd bedre service enn jeg får av min Tesla- selger. Dette er etter at designet mitt ble låst.

Selger svarer kjapt på telefon når jeg ringte i tolv-tiden den 12. oktober med spørsmål om statsbudsjettet. Han svarte også kjapt på SMS ved en annen anledning.

Han svarte også kjapt på e-post senest i dag tidlig. Jeg fikk en avklaring på spørsmål rundt fullføring av MyTesla, som vi nylig drøftet i denne tråden. Min selger skrev at det spiller ingen rolle hva som står i MyTesla vedr. "kontant" eller "Teslalån". Så lenge finansiering til kampanjerente er bekreftet og innvilget, ordnes og signeres papirene ved utlevering av bilen. Ingen grunn til bekymring med det. ;)
Tesla Model X 100D i bestilling

Jeronan

Sitat fra: ØHN på mandag 23. oktober 2017, klokken 23:41
Leit å høre om de som opplever at det er vanskelig å få tak i Tesla-forhandleren sin. Jeg har helt annerledes opplevelse, og er meget godt fornøyd med oppfølging fra forhandler.

Jeg har handlet diverse biler gjennom 30 år, og aldri opplevd bedre service enn jeg får av min Tesla- selger. Dette er etter at designet mitt ble låst.

Selger svarer kjapt på telefon når jeg ringte i tolv-tiden den 12. oktober med spørsmål om statsbudsjettet. Han svarte også kjapt på SMS ved en annen anledning.

Han svarte også kjapt på e-post senest i dag tidlig. Jeg fikk en avklaring på spørsmål rundt fullføring av MyTesla, som vi nylig drøftet i denne tråden. Min selger skrev at det spiller ingen rolle hva som står i MyTesla vedr. "kontant" eller "Teslalån". Så lenge finansiering til kampanjerente er bekreftet og innvilget, ordnes og signeres papirene ved utlevering av bilen. Ingen grunn til bekymring med det. ;)

I had a similar experience with my Model S order. Very quick responses on my emails and SMS.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

mack_

Har aldri hatt problemer med å få tak i selgeren etter å ha fått mobilnummer og eposten hans. Fantastisk service, selv i helg og når han har ferie! Delivery er derimot vanskelig å kontakte via mail og å ringe direkte til Sc har jeg aldri kommet gjennom med.

Luring

Eg fekk beskjed om å kontakte/kommunisere pr. SMS, epost var det visst litt usikkert om de svarte på.....

Luring

Sitat fra: Obba på mandag 23. oktober 2017, klokken 23:13
April høres nesten litt usannsynlig ut. Har de planlagt produksjonen så langt frem?!
Det har dei sikkert ikkje, det er kun et estimat det også så lenge den ikkje har gått i produksjon.

k1

Ang min uttrykte misnøye med selger, så gjelder det D. K. på Skøyen. Tar ikke tlf, taleinnboksen er full, svarer ikke sms eller mail. Nå skal det vel sies at de gangene jeg er innom der så står det kø av folk som vil kjøpe bil, så de har et luksusproblem som derigjen går utover evnen til å håndtere god kundeservice.
Det er litt synd, for man blir stående igjen med en ambivalent følelse av det hele.
Håper DS i Drammen ved utlevering er bedre, men har hørt ymse. Inntil selvopplevd gir jeg dem i hvertfall sjansen.

Obba

Sitat fra: Luring på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 07:21
Sitat fra: Obba på mandag 23. oktober 2017, klokken 23:13
April høres nesten litt usannsynlig ut. Har de planlagt produksjonen så langt frem?!
Det har dei sikkert ikkje, det er kun et estimat det også så lenge den ikkje har gått i produksjon.
Ja, det er nettopp kun et estimat. De fleste som har bestilt de siste ukene får estimat i desember, eller januar. Da virker det rart at han skulle få en dato som er fire måneder senere..

sveih

Jeg ble oppringt fra Tesla i dag tidlig, mest gjentagelse av det jeg har lagt inn i mytesla men hyggelig likevel. På direkte spørsmål fra meg sa de at bilen er i produksjon og er ferdig produsert tidlig november. Mytesla sier planlagt for produksjon så den er ikke oppdatert. Med bekreftelse 18. oktober (tmx 100) er jeg veldig godt fornøyd. De kunne ikke garantere noe men håpet å levere i desember.  De gjør nok sitt beste og er veldig klar over problemstillingen med mulig økte avgifter!

Quiste1

Tesla Y LR bestilt jan 2023, levering feb/mars
Fisker Ocean bestilt jan 2022, levering Q1
EQC Levert sept 2020
Tesla X 75D 7 seter, AP3 solgt
Tesla Y Preformance reservert mars 2020
Tesla 3 i kansellert
Leaf 2013
Leaf 2011 solgt

KristianSE

Så bra! Da er det håp. Hvilken avdeling snakket du med, sveih? Jeg bekreftet 19.okt. Også X100D.


Sent from my iPhone using Tapatalk

sveih

Sitat fra: KristianSE på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 10:39
Så bra! Da er det håp. Hvilken avdeling snakket du med, sveih? Jeg bekreftet 19.okt. Også X100D.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Usikker på hvilken avdeling, fikk vin nummer etter et par dager.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA