Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvem har en girlås til salgs ?

Startet av Svein-O, onsdag 11. oktober 2017, klokken 21:43

« forrige - neste »

Svein-O

Nå har girlåsen i vår Classic begynt å fuske, les: virker ikke. Ser ut til å være slitasje på tannkransen som sitter på armen. Har ikke tatt den ut, men det virker nesten som det mangler en tann i tannkransen. Når jeg hjelper til med hånden, klarer den komme seg til "P".
Så da lurer jeg på om noen har girlås for salg, komplett eller deler til den ?

Svein-O

Kjørt samme Think siden 2002. 120000km. Nå også med i-MiEV.

elektrolux

Er nok girlåsmotoren. Eller rettere sagt girkassen til denne. Inni der er det er tannhjul som svikter som følge av manglende vedlikehold av girlåsmekanismen. ( Smøring )

Har slike, men siden de er mangelvare vil jeg ha 1000 kr.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Svein-O

Kjørt samme Think siden 2002. 120000km. Nå også med i-MiEV.

Svein-O



Det var girkassen til girlåsmotoren. Har fått byttet denne. Men så oppsto det en ny feil, eller kimen til feilen lå der, kanskje som følge av den ukontrollerte oppførselen som oppsto med defekten i girlåsmotoren.
Det som nå skjer er at bilen varsler høg temperatur i pakken, og viftene suser på. Og displayet sier System Fault. System Fault og full trøkk på viftene ved lading også.
Men, bilen starter og den kjører tilsynelatende normalt.
Har veldig my å gjøre p.t., men jeg syker meg opp for å ta batterikassen ned. Må begynne med den. Sjekke sensor og blokker. Men det er noe ulogisk over dette.
Kjørt samme Think siden 2002. 120000km. Nå også med i-MiEV.

OneMore

Hva er tilstanden på din sirkulasjonspumpe ??

OneMore!


Sitat fra: Svein-O på mandag 30. oktober 2017, klokken 22:24


Det var girkassen til girlåsmotoren. Har fått byttet denne. Men så oppsto det en ny feil, eller kimen til feilen lå der, kanskje som følge av den ukontrollerte oppførselen som oppsto med defekten i girlåsmotoren.
Det som nå skjer er at bilen varsler høg temperatur i pakken, og viftene suser på. Og displayet sier System Fault. System Fault og full trøkk på viftene ved lading også.
Men, bilen starter og den kjører tilsynelatende normalt.
Har veldig my å gjøre p.t., men jeg syker meg opp for å ta batterikassen ned. Må begynne med den. Sjekke sensor og blokker. Men det er noe ulogisk over dette.
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

elektrolux

Før du tar ned batteriet bør du prøve med ny temp sensor. Disse har nemlig en tendens til å drifte slik at de indikerer for høy temperatur. Virker OK opp til ca 20C, men etter det går de amok.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Svein-O

Har ikke sjekket ut pumpa ennå, men jeg "trodde" den var OK.  Kan være noe der, da temperaturen i pakken fikk lov å stige tilsynelatende bare av 12V lading samt drift av vannpumpa.
Kopla fra kontaktene på pakken, venta i et døgn. Så kopla tilbake og gikk inn og sjekka temperaturen (nå var viftene stille!). Fikk da se at den ene sensoren meldte 8 grader, mens den andre melde 255!
Har liggende et temp.sensor-sett som synes å være ok. Men, det skal jo monteres, og det betyr - arbeid. Får ikke kommet gang med jobben på et par uker
Kjørt samme Think siden 2002. 120000km. Nå også med i-MiEV.

elektrolux

Du trenger ikke "montere" de nye sensorene. Legg de enklet og greit inn under serviceluka og monter de ordentlig når kassen likevel skal ned en gang. ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Svein-O

 Tok ideen til Elekrolux, monterte temperatursensorene "løst", la de i rommet under serviceluka. Resten er kort fortalt: Feilen er borte.
Og vannpumpa, den funker fint den.
Må innrømme at jeg ble litt lurt her, da sensorfeilen kom samtidig (!) med girlåsfeilen.

Så får vi se hvor lenge jeg tør vente med korrekt plassering av sensorene.

Takk til alle som blåser vind i mine seil !  :D
Kjørt samme Think siden 2002. 120000km. Nå også med i-MiEV.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA