Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Brukt 85D, P85D eller noe annet?

Startet av Tor Ping, torsdag 19. oktober 2017, klokken 00:23

« forrige - neste »

Hodetelefoner

Vi har en P85D og en ny S75D
S75D er mye raskere på lange turer etc.
Den bruker mye mye mindre strøm enn P85D, og den lader raskere opp til neste supercharger. Tesla har skrudd ned lade farten /effekten på P85D. Så når man tar i betraktning at den i tillegg bruker mere strøm, så har du fort spart en time ladetid ved kjøring til København etc.
En ny S75D er bedre på det meste. Ulempen er at du må velge mellom takluke og glasstak. Det er stilig med glasstak. Men det er en del varmetap. En del ekstra støy.
Er du mann og vil vise motorsykler og andre gutter hvem som er kongen av akselerasjon, velg P85D. 85D og 75D har respons som en bestemor og akselerasjon som en dieselbil.

Jeronan

Sitat fra: KristofferH på torsdag 19. oktober 2017, klokken 16:21
Vi har en P85D og en ny S75D
S75D er mye raskere på lange turer etc.
Den bruker mye mye mindre strøm enn P85D, og den lader raskere opp til neste supercharger. Tesla har skrudd ned lade farten /effekten på P85D. Så når man tar i betraktning at den i tillegg bruker mere strøm, så har du fort spart en time ladetid ved kjøring til København etc.
En ny S75D er bedre på det meste. Ulempen er at du må velge mellom takluke og glasstak. Det er stilig med glasstak. Men det er en del varmetap. En del ekstra støy.
Er du mann og vil vise motorsykler og andre gutter hvem som er kongen av akselerasjon, velg P85D. 85D og 75D har respons som en bestemor og akselerasjon som en dieselbil.

Ha ha ha. I hope you are just messing around and joking.  :o
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Knugen

Hva med S75, fra inventory listen. Om du ikke trenger awd , vil jeg tro det en god bil også. Sist jeg sjekket lå det et par til under 600, da har man garanti i allefall.

Jeronan

Sitat fra: Knugen på torsdag 19. oktober 2017, klokken 17:01
Hva med S75, fra inventory listen. Om du ikke trenger awd , vil jeg tro det en god bil også. Sist jeg sjekket lå det et par til under 600, da har man garanti i allefall.

Yes there are still three new RWD 75's inventories available in Norway, but more are on the way. The last batch, before all will be 4WD.

EDIT: Nevermind. They are all gone. So you have to check out the new incoming inventory:

http://www.itanywhere.no/inventory.php?land=no&m=s&b=75&f=&c=
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

oyvind86

For ca. 10 mnd. siden stod jeg mellom de samme valgene som din overskrift visiterer idag.

Jeg valgte og prøvekjøre alle typer. Ny, brukt 85D eller P85D. (Begge fra sensommer 2015).

P. segmentet kan ikke sammenlignes med vanlig 85D fra 0-60. Merkbart bedre på akselerasjon fra ca. 0-60 km/t. Ellers er det vel noe men mindre forskjell i høyere hastigheter. Allikevel var dette et stort pluss når valget tilslutt skulle tas, og det ble en P85D.  :) Kjører fint nærmere 40 mil med fulladet batteri, hvis jeg vil, selv med P. (Kjøremønster avgjør).

AP1 som mange på forumet skrek var ut-datert når AP2 kom har vist seg å være pliktoppfyllende på alle områder, og etter min menig mye bedre enn AP2 til pr. Dags dato. Den er stabil og enkel i bruk på veien og fungerer utmerket. Nå kommer etter hver AP2.5 og da blir det vel nytt hylekor om at AP2 er ut-datert.  Så kommer AP3 og AP3.5 sikkert, og man må nesten bare finne noe i nuet og ikke tenke så mye på den nye teknologien.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg prøvekjørt flere modeller før jeg bestemte meg. Jeg angrer ikke et sekund på valget mitt. Når jeg nå prøver 85D så blir det et steg ned, og jeg gleder meg igjen til å sette meg i min egen P85D. Har prøvd P100D og denne er typisk raskere over 60 km/t., men har vel omtrent samme akselerasjon fra 0-60 km/t. Spekker man ny bil på tesla idag så er det flere 100 000,- i prisforskjell på P***D kontra **D. På finn er differansen mye mindre.

Lykke til med valget  :)

Hodetelefoner

Sitat fra: Jeronan på torsdag 19. oktober 2017, klokken 16:38
Sitat fra: KristofferH på torsdag 19. oktober 2017, klokken 16:21
Vi har en P85D og en ny S75D
S75D er mye raskere på lange turer etc.
Den bruker mye mye mindre strøm enn P85D, og den lader raskere opp til neste supercharger. Tesla har skrudd ned lade farten /effekten på P85D. Så når man tar i betraktning at den i tillegg bruker mere strøm, så har du fort spart en time ladetid ved kjøring til København etc.
En ny S75D er bedre på det meste. Ulempen er at du må velge mellom takluke og glasstak. Det er stilig med glasstak. Men det er en del varmetap. En del ekstra støy.
Er du mann og vil vise motorsykler og andre gutter hvem som er kongen av akselerasjon, velg P85D. 85D og 75D har respons som en bestemor og akselerasjon som en dieselbil.

Ha ha ha. I hope you are just messing around and joking.  :o
I wish! I Would love to take my P85D on longer trips. Sadly, girlfriends 75D is much faster when it's comes to long distance travel :)

Mao

Sitat fra: Tor Ping på torsdag 19. oktober 2017, klokken 10:29
Ny eller brukt blir jo er regnestykke. Hva man trenger av utstyr og krefter blir mer følelser og hva man strengt tatt har bruk for.

Tilbake til rekkevidde: Hva er erfaringene til folket på P85D?

Har P85D fra mars 2015, dvs. med sportsunderstellet, dobbeltlader og nextgen-seter også bak. Dette er utstyr jeg verdsetter svært høyt og som du ikke får på nyere modeller. Etter Ludi-oppgradering føles også ytelsene hinsides langt over f.eks. 75D. Men det er selvsagt subjektivt hvor mye man verdsetter slikt. AP1 er mer enn god nok, for en slik bil vil du jo primært kjøre selv  ;D

Ang. rekkevidde, så er min erfaring at P85D under helt optimale forhold greit klarer 45 mil med noenlunde jevn landeveisfart med et snitt i overkant av 80 km/t, forutsatt at du kjører på 19" hjul på tørr vei og ikke bruker altfor mye strøm til AC mv. Det er jeg veldig godt fornøyd med. Under mindre optimale forhold 30-35 mil, f.eks. da jeg for få dager siden kjørte langtur på 100 mil i 4-5 plussgrader, relativt tungt regnvær, på vinterdekk og med 4 mann og mye bagasje i bilen.
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA