Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

New rear seats..

Startet av ModelS_Oslo88, lørdag 09. september 2017, klokken 16:29

« forrige - neste »

salxo

I urlen når du er på mytesla og trykker på vis spesifikasjoner. Der ser du også om du har APH2 eller APH3. Altså om du har den nye autopilothardwaren.

Skjønte ikke hvor jeg skulle finne dette selv i starten. Er lett å anta at alle skjønner det, men det sier seg ikke helt selv...

DrNo

Takk, det var ikke så veldig intuitivt nei :)

olavxxx

Sitat fra: salxo på søndag 15. oktober 2017, klokken 19:12
I urlen når du er på mytesla og trykker på vis spesifikasjoner. Der ser du også om du har APH2 eller APH3. Altså om du har den nye autopilothardwaren.

Skjønte ikke hvor jeg skulle finne dette selv i starten. Er lett å anta at alle skjønner det, men det sier seg ikke helt selv...
Ikke ta det som en absolutt sannhet, jeg låste en X75D 17. August som skal få APH3 (bekreftet av selger), men URL på my tesla sier APH2.

El rookie

Er dette helt tilfeldig?  Jeg bekreftet 6/9 og har aph3 og Sr07 i url'en.

I følge my tesla står bilen nå i Nederland så da begynner man jo så smått å glede seg.... og de nye baksetene ser virkelig mye finere ut enn de gamle, men ut fra mange av innleggene her virker det ganske tilfeldig om man får det som faktisk står i url'en.

Får vel bare krysse fingrene

Tuten

Jeg hadde SR07 i mine koder, fikk gamle seter nå i slutten av sept.
2017 Model S 75D

El rookie

#80
Kjipt. Skinn eller tekstil? Og bestilt når?

Men gratulerer med ny bil

Daniel80

Sitat fra: Tuten på søndag 15. oktober 2017, klokken 20:38
Jeg hadde SR07 i mine koder, fikk gamle seter nå i slutten av sept.
Og du bare aksepterte det?

Jeg hadde krevd å få nye seter. Om du tar det hele veien til forbrukerrådet vil du jo få det uansett, og det regner jeg med Tesla er klar over (selv om de prøver å trekke det ut i håp om at folk skal gi opp). 
I forbindelse med en annen sak jeg hadde med Tesla nektet de å gi meg det jeg mente jeg hadde krav på. Når saken til slutt skulle opp til behandling i forbrukerrådet snudde de plutselig og gav seg likevel..
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

El rookie

Sitat fra: Daniel80 på søndag 15. oktober 2017, klokken 20:45
Sitat fra: Tuten på søndag 15. oktober 2017, klokken 20:38
Jeg hadde SR07 i mine koder, fikk gamle seter nå i slutten av sept.
Og du bare aksepterte det?

Jeg hadde krevd å få nye seter. Om du tar det hele veien til forbrukerrådet vil du jo få det uansett, og det regner jeg med Tesla er klar over (selv om de prøver å trekke det ut i håp om at folk skal gi opp). 
I forbindelse med en annen sak jeg hadde med Tesla nektet de å gi meg det jeg mente jeg hadde krav på. Når saken til slutt skulle opp til behandling i forbrukerrådet snudde de plutselig og gav seg likevel..

Ja, (mulig jeg spør dumt) men er det definert at  SR07 betyr nye seter? Om Tesla sier at Sr07 er nye seter er det vel liten tvil om at man bør følge opp saken.

Daniel80

Sitat fra: El rookie på søndag 15. oktober 2017, klokken 22:01
Sitat fra: Daniel80 på søndag 15. oktober 2017, klokken 20:45
Sitat fra: Tuten på søndag 15. oktober 2017, klokken 20:38
Jeg hadde SR07 i mine koder, fikk gamle seter nå i slutten av sept.
Og du bare aksepterte det?

Jeg hadde krevd å få nye seter. Om du tar det hele veien til forbrukerrådet vil du jo få det uansett, og det regner jeg med Tesla er klar over (selv om de prøver å trekke det ut i håp om at folk skal gi opp). 
I forbindelse med en annen sak jeg hadde med Tesla nektet de å gi meg det jeg mente jeg hadde krav på. Når saken til slutt skulle opp til behandling i forbrukerrådet snudde de plutselig og gav seg likevel..

Ja, (mulig jeg spør dumt) men er det definert at  SR07 betyr nye seter? Om Tesla sier at Sr07 er nye seter er det vel liten tvil om at man bør følge opp saken.

Min selger fortalte meg ihvertfall denne uken at SR07 var utstyrskoden for nye bakseter (i forbindelse med at jeg skulle ha en inventorybil).
Men en ting jeg har lært meg etter at jeg bestillte meg Tesla er at selgerene stortsett har mye mindre peiling enn mange på forumene, og de forteller deg all mulig svada de regner med du vil høre, uten at de har noen kompetanse til å vite om de forer deg med korrekte opplysninger. Tesla USA suger på internkommunikasjon, og selgerene i norge vet stortsett ikke mere enn det de selv leser i nettavisene!
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

Tuten

Jeg var nede i Røyken og henta bilen i slutten av sept. Fortalte han jeg henta bilen hos at det var nye seter på bildet i bestillingen, men at jeg hadde fått de gamle. Han visste ingen ting om dette, men han visste generelt veldig lite om det meste.
Var litt forbanna angående dette, men så er det jo slik at de kodene er jo noe forbrukere rundt om har gjettet seg litt fram til hva betyr. Altså Tesla har vel ikke sagt at SR07 betyr nye bakseter, eller tar jeg feil?
Det eneste jeg kan ta dem på er at bestillingen ble låst 26. Juli, og at det var bilde av de nye setene på min bestilling. Så vidt jeg vet kom de nye setene før 26. juli, men igjen så har vel Tesla aldri annonsert dette, det ble gjort i det stille.
Så jeg vet faktisk ikke hvor sterk sak jeg har, og de gamle setene fungerer til sitt formål, selv om jeg gjerne skulle hatt de nye.

Bilen skal inn for å fikse opp i litt knirk i dører og spylerdyser som spyler rett inn i viskerne osv om to uker. Kan ta det opp igjen da, men vet som sagt ikke hvor sterk sak jeg har.

Hva mener dere?

Forøvrig tekstilseter.
2017 Model S 75D

salxo

Jeg vil tro, som er blitt sagt allerede, at hvis det var bilde av de nye setene da du bestilte, så har du krav på å få dem. Tesla har sagt, via bilde, at det er nye seter i bilen, og må forholde seg til det. Er ikke mye mer å si om det. Så ville stått på mitt, og enten fått setene, eller tatt til takke med matter/chademoadapter eller lignende om setene ikke egentlig er så viktig for deg. Er lett å la det være, men mye å hente på å tåle litt dårlig stemning.

Daniel80

Sitat fra: Tuten på søndag 15. oktober 2017, klokken 22:10
Altså Tesla har vel ikke sagt at SR07 betyr nye bakseter, eller tar jeg feil?


Hvis du leser det jeg postet rett før deg så ser du at selgeren til Tesla har sagt at SR07 betyr nye bakseter.   En selger for Tesla må være representativ for Tesla, så de må ta ansvar for det selgerene sier. Og hvis selgerene sier feil så er det likevel Tesla sitt ansvar at selgerene har fått opplæring og vet alt som trengs å vite om bilen. Sier selgerene noe feil da så er det en sak mellom Tesla og selgeren.
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

prophan

Sitat fra: jazzwheel på onsdag 13. september 2017, klokken 22:33
Det er bilde av nye seter på min spec, men den sier SR01. Det skal bli vanskelig for dem å slippe gratis unna hvis det er gamle seter i bilen og dette gjelder manger. DS sa forresten at biler som blir levert i disse dager med APH2 vil få APH3 ved første service.
Noen som har fått aph2 oppgradert til aph3 som kan bekrefte?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

MyMuffin

Sitat fra: prophan på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 19:31
Sitat fra: jazzwheel på onsdag 13. september 2017, klokken 22:33
Det er bilde av nye seter på min spec, men den sier SR01. Det skal bli vanskelig for dem å slippe gratis unna hvis det er gamle seter i bilen og dette gjelder manger. DS sa forresten at biler som blir levert i disse dager med APH2 vil få APH3 ved første service.
Noen som har fått aph2 oppgradert til aph3 som kan bekrefte?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

skal ha min bil på service neste uke (litt knirk, spylerdyser justering etc.). skal naturligvis gi tilbakemelding da hvis de oppgraderer bilen til APH3.

Spørsmålet blir vel om dette gjelder alle som har AP2 hardware, de som har autopilot (AP2) eller FSD.

Jeg har AP2 men ikke FSD.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

prophan

Sitat fra: MyMuffin på onsdag 18. oktober 2017, klokken 09:18
Sitat fra: prophan på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 19:31
Sitat fra: jazzwheel på onsdag 13. september 2017, klokken 22:33
Det er bilde av nye seter på min spec, men den sier SR01. Det skal bli vanskelig for dem å slippe gratis unna hvis det er gamle seter i bilen og dette gjelder manger. DS sa forresten at biler som blir levert i disse dager med APH2 vil få APH3 ved første service.
Noen som har fått aph2 oppgradert til aph3 som kan bekrefte?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

skal ha min bil på service neste uke (litt knirk, spylerdyser justering etc.). skal naturligvis gi tilbakemelding da hvis de oppgraderer bilen til APH3.

Spørsmålet blir vel om dette gjelder alle som har AP2 hardware, de som har autopilot (AP2) eller FSD.

Jeg har AP2 men ikke FSD.
Jeg har ap2 og fsd. Er dog rart om de starter å skifte ut aph2 til aph3 nå da fsd er sikkert årevis unna og i mellomtiden kan det ha kommet annet maskinvare som overgår aph3. Du kan jo uansett  spørre for å høre om oppgradering av aph2 til aph3 gjøres nå medfører riktighet.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA