Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken model er folk mest/minst fornøyd med?

Startet av Kramzz, mandag 09. oktober 2017, klokken 18:10

« forrige - neste »

Kramzz

Jeg lurer på hvilke tesla versjon folk er mest fornøyd med, Da tenker jeg på om man liker 40,60,70D,75,75D,85,P85,85D,P85D,90D,P90D,100D eller P100D

Hvilke årsmodel liker dere best og hvorfor ;D
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Espen Hugaas Andersen

Folk er mest fornøyd med den bilen de har. Fordi de ikke vet bedre. ;D
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Nasatech

Jeg har P90DL (Model X), men kunne godt tenkt meg 100D.

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Øyvind.h

Jeg var veldig fornøyd med min mars 2016 S90D (pre facelift).
Solid, lite feil, veldig sprek, god rekkevidde og generelt lite å sette fingeren på!

X90D`en har vokst på meg. Det er mye S`en er bedre på enn X`en, men også motsatt.

Men jeg skulle gjerne hatt X100D. X`en bruker en del mer strøm enn S`en :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Kramzz

Jeg syntest selv at det er stor forskjell på de bilene jeg har lånt gjennom tesla, og syns derfor det er artig å se hva andre syns, selv syns jeg P85 er mer leken enn p85D blant annet. P85D er merkbart kjappere opp til 60 men er noe med at P85 slipper på hekken  ;D
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Øyvind.h

P85 er artig på tørr asfalt på sommeren.
Men kjedelig på vått høstferie om man ikke slår av antispinn :)

D-versjoner får nesten alltid alle kreftene ned i bakken.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

ludwig_holberg

#7
Har testa S70D og X100D (sommerens utgave) i tillegg til egen 85D. I bunn og grunn gode biler alt sammen :) Hadde jeg bestilt ny nå, hadde jeg holdt meg til en nokså basis utgave. Var annerledes når jeg bestilte i 2014 - da var ekstrautstyret meget god valuta for pengene, bortimot halv pris av hva det er nå. De fleste gamle modeller har vel et eller annet som ikke tilbys på ny bil idag - selv setter jeg pris på 22kw dobbeltlader i egen bil.

petersv

Hatt 60, 85 og 85D, alle var like bra til mitt bruk. Mao er innstegsmodellene gode nok for de fleste vil jeg tørre å påstå.

samotholt

#9
S85D. Skifter gjerne til 100 hvis det blir hengerfeste og bedre støydemping.

X eh nei. Minibuss  8)

Edit: Hvorfor? Kjapp, går langt nok (stort sett) og er behagelig (nok) å kjøre. Har heller ikke Nextgen.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

ModelS_Oslo88

Som mange andre skriver, folk er nok mest fornøyd med bilen de har selv  ;D

Har kjørt en 2016 S90D en del (lånt den fra en i familien før bestilling), men min P100D er meget gøy å kjøre, og jeg angrer ikke på at jeg gikk "all-in"  ;)

Kramzz

Jeg har fått inntrykk av at de fleste er nøyd med den bilen de selv har, men jeg har fått med meg at noen her på forumet har 2,3 og gjerne 4 biler i signaturen sin  ;D Tesla er ikke bare en bil tesla er mer en livstil :P
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Elbil fundamentalist

Skal over fra fullspekket 2015 S85D til ny fullspekket S75D (minus barneseter bak).
Veldig fornøyd med S85D, men ble fristet av lav rente, facelift og rett og slett å få nyeste utgave.

Bekymret for:
1. Om setene er like gode som AP1 skinnseter (som ble forbedret med bedre stopping og sidestøtte). Sitter veldig godt i dem. Mulighet for å forandre litt på sittestilling og merker ingen antydninger til vonde skuldre / rygg hofter. Sitter (nesten) like godt i disse som i vår tidligere XC90. Før XC90hadde vi BMW 5serie touring. Der kunne jeg ikke sitte i mer enn 2 timer før hoften verket.
2. Ladetiden er lenger på 75D, spesielt i lav SOC (er blitt flink til å kjøre ned mot noen få prosent mellom SC'er). S85D er like kjapp de første og nyttigeste 20-25 minuttene som 100D. Her taper jeg 6-7 minutter hver gang. Hvis vi somler på ladepausene får man mye mer rekkevidde med ekstra ladetid på en 100D og kan kanskje hoppe over SC'er. Dette er nok hvorfor jeg allerede nå ser at jeg kommer til å oppgradere til 100D om et par tre år. Burde jeg valgt 100D allerede i dag? Jeg tror det kommer ett 120 batteri, og det frister å vente på det. Kan sikkert mer enn halvere antall SC besøk med ett slikt batteri. Bra for Tesla også med færre som lader på SC med mange Model3 på veiene.
3. Dobbeltlader 22kw. Ikke brukt den mye, men veldig kjapp og bra når man har bruk for den.
4. Skikkelige skinnseter mot vegan. Litt skeptisk. Blir det litt tett og plastikkaktig over tid?
5. Livstid gratis SC som følger bilen. Den nye 75D har ikke dette salgsargumentet når den skal selges videre..
6. Velger også bort barneseter bak, selv om minstemann har litt tid igjen hvor dette har vært kjekt.
7. Rekkevidde. Det er vel noe bedre aerodynamikk på facelift, men mindre batteri merker man mest om vinteren med gjentakende oppvarming av batteri og cupe, samt lite igjen for aerodynsmikk på saktegående norske landeveier. På motorvei i høye hastigheter er jeg ikke bekymret for 75D. Da vil litt lavere luftmotstand kompensere for mindre batteri.
8. Regnsensor. Noen gange er det enkle det beste. Hella regnsensor fungere , men vil AP2 ett-eller-annet fungere / fungere bra nok?
9. Xenon er veldig bra, blir facelift lysene like bra?
10. Autodimming av fjernlys?

Blir veldig spennende. Første gang jeg fornyer en Tesla. Håper jeg blir fornøyd og at savnet etter de bedre S85D egenskapene overgås av alle forbedringene på 75D. Uansett så er jeg fornøy med å selge en super bra bil som jeg vet vil bringe mye glede til neste eier.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

fonberg

Sitat fra: Elbil fundamentalist på tirsdag 10. oktober 2017, klokken 10:26
Skal over fra fullspekket 2015 S85D til ny fullspekket S75D (minus barneseter bak).
Veldig fornøyd med S85D, men ble fristet av lav rente, facelift og rett og slett å få nyeste utgave.

Bekymret for:
1. Om setene er like gode som AP1 skinnseter (som ble forbedret med bedre stopping og sidestøtte). Sitter veldig godt i dem. Mulighet for å forandre litt på sittestilling og merker ingen antydninger til vonde skuldre / rygg hofter. Sitter (nesten) like godt i disse som i vår tidligere XC90. Før XC90hadde vi BMW 5serie touring. Der kunne jeg ikke sitte i mer enn 2 timer før hoften verket.
2. Ladetiden er lenger på 75D, spesielt i lav SOC (er blitt flink til å kjøre ned mot noen få prosent mellom SC'er). S85D er like kjapp de første og nyttigeste 20-25 minuttene som 100D. Her taper jeg 6-7 minutter hver gang. Hvis vi somler på ladepausene får man mye mer rekkevidde med ekstra ladetid på en 100D og kan kanskje hoppe over SC'er. Dette er nok hvorfor jeg allerede nå ser at jeg kommer til å oppgradere til 100D om et par tre år. Burde jeg valgt 100D allerede i dag? Jeg tror det kommer ett 120 batteri, og det frister å vente på det. Kan sikkert mer enn halvere antall SC besøk med ett slikt batteri. Bra for Tesla også med færre som lader på SC med mange Model3 på veiene.
3. Dobbeltlader 22kw. Ikke brukt den mye, men veldig kjapp og bra når man har bruk for den.
4. Skikkelige skinnseter mot vegan. Litt skeptisk. Blir det litt tett og plastikkaktig over tid?
5. Livstid gratis SC som følger bilen. Den nye 75D har ikke dette salgsargumentet når den skal selges videre..
6. Velger også bort barneseter bak, selv om minstemann har litt tid igjen hvor dette har vært kjekt.
7. Rekkevidde. Det er vel noe bedre aerodynamikk på facelift, men mindre batteri merker man mest om vinteren med gjentakende oppvarming av batteri og cupe, samt lite igjen for aerodynsmikk på saktegående norske landeveier. På motorvei i høye hastigheter er jeg ikke bekymret for 75D. Da vil litt lavere luftmotstand kompensere for mindre batteri.
8. Regnsensor. Noen gange er det enkle det beste. Hella regnsensor fungere , men vil AP2 ett-eller-annet fungere / fungere bra nok?
9. Xenon er veldig bra, blir facelift lysene like bra?
10. Autodimming av fjernlys?

Blir veldig spennende. Første gang jeg fornyer en Tesla. Håper jeg blir fornøyd og at savnet etter de bedre S85D egenskapene overgås av alle forbedringene på 75D. Uansett så er jeg fornøy med å selge en super bra bil som jeg vet vil bringe mye glede til neste eier.

1. De nye setene er de beste til nå i Tesla.
4. Velg delskinn, de er best.
5. Enig, blir spennende å se hvordan dette slår ut på bruktmarkedet. Vi som har brukserfaring vet jo at SuC-betaling vil bli småpenger med dagens kWt-satser i hvert fall, men "gratis" er et ord som klinger godt i de fleste kjøperes ører.
8. Skeptisk til kamerabasert viskerautomatikk. Ser mange spekulerer i at vi får ettermontert sensor til å ta seg av dette.
9. Jeg synes så langt at Faceliftlysene er bedre enn de gamle. De har ikke like jevnt lys, men totalt sett bedre.
10. Funker dårlig i dag (2017.38), må bli bedre for at jeg skal bruke det i hvert fall. I dag er slår den på langlys alt for mye.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

E_S

Har en gammel pre-AP S85, skulle selvfølgelig gjerne hatt en ny P100D, men så er det noe som heter penger her også, da. Synes ikke forskjellene fra bilen jeg har til en pre-facelift AP1-bil er store nok til å rettferdiggjøre mellomlegget.

Stort sett er alt som er gjort er forbedringer, men jeg synes det er "på trynet" at dobbeltlader (22kW), som i utgangspunktet var relativt rimelig å bestille med bilen og ikke så alt for dyrt å ettermontere heller, nå har blitt ekstremt dyrt (25k) å ettermontere og ikke engang er tilgjengelig på facelift-biler. Ferdes man i områder uten supercharger eller andre hurtigladere er muligheten til å lade med 22kW fort alfa og omega for at det skal være gjennomførbart på en lengre tur.
:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA