Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bagsjeromstrekk / hundebur (ikke skillevegg)

Startet av Nicho, torsdag 05. oktober 2017, klokken 07:55

« forrige - neste »

Nicho

Hei folkens :-)

Dette er min første post her inne og jeg venter på min første elbil (TMS 75D).

På generell basis syns jeg bildesignere som på død og liv skal kle bagasjerom i tepper bør straffes hardt.

Slik har det vært på alle bilene jeg har hatt tidligere, og slik er det jo på TMS også. Men nok om det.

Vi har to hunder, av type medium størrelse, (Vestgøtaspets) som må få bli med på tur. Jeg liker at hundene er i bur (det liker de også), da står de ikke på 2 bein opp mot setene, slipper snutemerker og greier på vindu, samt kloremerker.

Jeg har tidligere hatt Mim Variocage, de er fine for nederste delen er "hel" slik at hår og bøss ikke flyr overalt.

Er det noen her som har erfaring med hundebur i TMS? (skilleveggen som promoteres her er sikkert fin, men ikke helt det jeg er på utkikk etter.)

Og er det noen som har erfaring med bagasjeromstrekk? A-la dette?
https://www.amazon.com/Waterproof-Cargo-Liner-Cover-protector/dp/B06Y5Z8MNR/ref=sr_1_2?s=pet-supplies&ie=UTF8&qid=1507181736&sr=1-2&keywords=tesla+dog

Takker for svar :-)

S 75D Bestilt 4 oktober 2017, -  kansellert 20 nov (forsinket 3-4 mnd)
S 75D (Inventory) bestilt og bekreftet 20 nov - Levering medio desember.

steam

Sitat fra: Nicholas Amundsen på torsdag 05. oktober 2017, klokken 07:55
Hei folkens :-)

Dette er min første post her inne og jeg venter på min første elbil (TMS 75D).

På generell basis syns jeg bildesignere som på død og liv skal kle bagasjerom i tepper bør straffes hardt.

Slik har det vært på alle bilene jeg har hatt tidligere, og slik er det jo på TMS også. Men nok om det.

Vi har to hunder, av type medium størrelse, (Vestgøtaspets) som må få bli med på tur. Jeg liker at hundene er i bur (det liker de også), da står de ikke på 2 bein opp mot setene, slipper snutemerker og greier på vindu, samt kloremerker.

Jeg har tidligere hatt Mim Variocage, de er fine for nederste delen er "hel" slik at hår og bøss ikke flyr overalt.

Er det noen her som har erfaring med hundebur i TMS? (skilleveggen som promoteres her er sikkert fin, men ikke helt det jeg er på utkikk etter.)

Og er det noen som har erfaring med bagasjeromstrekk? A-la dette?
https://www.amazon.com/Waterproof-Cargo-Liner-Cover-protector/dp/B06Y5Z8MNR/ref=sr_1_2?s=pet-supplies&ie=UTF8&qid=1507181736&sr=1-2&keywords=tesla+dog

Takker for svar :-)

Hvorfor i all verden liker du ikke teppe i bagasjerom?
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Nicho

Bagasjerom = oppbevaringsrom. Bøss, hår og andre ting setter seg fast i tepper. Jeg ville heller satt pris på et mykt plast/gummimateriale.
S 75D Bestilt 4 oktober 2017, -  kansellert 20 nov (forsinket 3-4 mnd)
S 75D (Inventory) bestilt og bekreftet 20 nov - Levering medio desember.

steam

Sitat fra: Nicholas Amundsen på torsdag 05. oktober 2017, klokken 12:58
Bagasjerom = oppbevaringsrom. Bøss, hår og andre ting setter seg fast i tepper. Jeg ville heller satt pris på et mykt plast/gummimateriale.

Hår? Jeg har aldri sett problemer med hår i bagasjerom på noen av bilene familien har hatt, men nå har vi heller ikke hund ;) Så tror vel heller problemet her er at du har hund der.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Brede

Sitat fra: steam på torsdag 05. oktober 2017, klokken 14:01
Sitat fra: Nicholas Amundsen på torsdag 05. oktober 2017, klokken 12:58
Bagasjerom = oppbevaringsrom. Bøss, hår og andre ting setter seg fast i tepper. Jeg ville heller satt pris på et mykt plast/gummimateriale.

Hår? Jeg har aldri sett problemer med hår i bagasjerom på noen av bilene familien har hatt, men nå har vi heller ikke hund ;) Så tror vel heller problemet her er at du har hund der.

Trenger da ikke arrestere folk for å ha andre behov/meninger her.
Har en ikke noen anbefalinger i forhold til topic så finnes det sikkert andre tråder en kan engasjere seg i.. ???


Tinkerbell

Hei
Jeg har akkurat kjøpt et slikt https://rhinoukbootlinersltd.co.uk/tesla-199-c.asp
de er spesial laget til Teslaen og jeg har sett de i levende live og passer veldig godt. Er litt dyrere en ditt amerikanske valg, men med frakt kanskje ikke så dumt. Skal forøvrig fra UK til Norge i slutten av oktober - så kan evt ta med ett for deg.
S75D bestilt 29/09 venter på levering 19/10 (byttet til identisk inventory bil)

Nicho

Sitat fra: steam på torsdag 05. oktober 2017, klokken 14:01
Hår? Jeg har aldri sett problemer med hår i bagasjerom på noen av bilene familien har hatt, men nå har vi heller ikke hund ;) Så tror vel heller problemet her er at du har hund der.

Om du ikke har hund eller noe konstruktivt å komme med skjønner jeg ikke hvorfor du blander deg inn i denne tråden.

Sitat fra: aness på torsdag 05. oktober 2017, klokken 15:27
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=9102.0

Takk for info. Noen fine forslag der!

Sitat fra: Tinkerbell på torsdag 05. oktober 2017, klokken 23:43
Hei
Jeg har akkurat kjøpt et slikt https://rhinoukbootlinersltd.co.uk/tesla-199-c.asp
de er spesial laget til Teslaen og jeg har sett de i levende live og passer veldig godt. Er litt dyrere en ditt amerikanske valg, men med frakt kanskje ikke så dumt. Skal forøvrig fra UK til Norge i slutten av oktober - så kan evt ta med ett for deg.


Se der ja! Det virket jo veldig smart! Det er absolutt noe slikt jeg har sett for meg.
S 75D Bestilt 4 oktober 2017, -  kansellert 20 nov (forsinket 3-4 mnd)
S 75D (Inventory) bestilt og bekreftet 20 nov - Levering medio desember.

steam

Sitat fra: Nicholas Amundsen på fredag 06. oktober 2017, klokken 07:57
Sitat fra: steam på torsdag 05. oktober 2017, klokken 14:01
Hår? Jeg har aldri sett problemer med hår i bagasjerom på noen av bilene familien har hatt, men nå har vi heller ikke hund ;) Så tror vel heller problemet her er at du har hund der.

Om du ikke har hund eller noe konstruktivt å komme med skjønner jeg ikke hvorfor du blander deg inn i denne tråden.

Ikke vær så hårsår da. Pun intended.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Nicho

Ah. Da er det helt greit. Puns er jeg alltid med på, men da kan det være greit å slenge på en smiley for å understreke punen.

Fra det ene til det andre, jeg ser du venter på samme bil som meg. Når bestilte du og når er levering?
S 75D Bestilt 4 oktober 2017, -  kansellert 20 nov (forsinket 3-4 mnd)
S 75D (Inventory) bestilt og bekreftet 20 nov - Levering medio desember.

steam

Sitat fra: Nicholas Amundsen på fredag 06. oktober 2017, klokken 19:21
Ah. Da er det helt greit. Puns er jeg alltid med på, men da kan det være greit å slenge på en smiley for å understreke punen.

Fra det ene til det andre, jeg ser du venter på samme bil som meg. Når bestilte du og når er levering?

Bekreftet 31.07. Fikk oppdatert leveringsvindu forrige helg. 14.10-28.10  står det nå på MyTesla.

Enn du?
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Nicho

Jeg la inn bestillingen hos Tesla Drammen på Onsdag og har levering "late december" .. jaja.
Holdte på å gjøre endring i ste, på setene - men det blir med sort delskinn, gitt.


Da har jeg 2 mnd å selge BMWen på!

S 75D Bestilt 4 oktober 2017, -  kansellert 20 nov (forsinket 3-4 mnd)
S 75D (Inventory) bestilt og bekreftet 20 nov - Levering medio desember.

Tinkerbell

Hei igjen, Jeg bestilte på Fredag for en uke siden  (S75D), fikk da en gang levering var lagt inn, Sen Desember/ tidlig Januar.  Ville veldig gjerne ha bil før det så var på selger daglig for å se om de hadde noe Inventory biler i den "hemmelige stashen sin" på vei inn... på tredje forsøk fikk jeg napp (han var vel lei av meg) - kliss lik bil bortsett fra full selvkjøring, men dette bare fjerner de da det er Software, så jeg trengte ikke betale for det.
Den har nye seter og luft... utlevering 19/10. Om du er utolmodig er det kanskje verdt å være en pest og plage ;-)
Lykke til!!
S75D bestilt 29/09 venter på levering 19/10 (byttet til identisk inventory bil)

Nicho

S 75D Bestilt 4 oktober 2017, -  kansellert 20 nov (forsinket 3-4 mnd)
S 75D (Inventory) bestilt og bekreftet 20 nov - Levering medio desember.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA