Virker som om kun siste innlegg gjelder nye eSoul. Jeg har også en halvt år gammel eSoul og fikk i dag tom 12v - ingenting virket. Mistenker at det har noe med at SOS-systemet slo inn på siste kjøretur (det "ringte" inne i dashbordet mens LED-lampa ved siden av SOS-knappen blinket rødt). Jeg måtte stoppe, slå av bilen og gå ut av døra før ringingen stoppet. Deretter ingen feilmelding å se, så jeg parkerte bilen. Ett døgn etter er den altså strømløs. På telefon med BOS-verkstedet får jeg opplyst at problemet er kjent - men det er litt uklart for meg om det er svak 12v som utløser SOS-systemet eller omvendt - at det er SOS-systemet som har tappet 12v - batteriet. Bilen er satt inn hos BOS, så får vi se hva de finner ut.
Det skal vel også være slik at hovedbatteriet vedlikeholdslader 12v-batteriet på eSoul. Det skjer stadig vekk (en blå lampe blinker på dashbordet når dette skjer), men dette forhindret altså ikke at 12v gikk i null denne gangen.
For øvrig lurer jeg på at dersom dette betyr at SOS-systemet forsøkte å melde om nød - så er det bekymringsfullt at ingen "tok telefonen" - det ringte i mange minutter...
PS Var også vanskelig å finne ut av hvordan du skulle bruke nødnøkkelen, da det ikke er noe synlig nøkkelhull. Etter litt telefonering med BOS fant jeg ut at man må trykke inn nødnøkkelen i den lille slissa under bakre del av håndtaket (det som sitter fast på bilen), og så "vri" av plastdekselet på denne delen. Bak der finnes en fysisk dørlås... kjekt når man skal få åpnet panseret for å få koblet på nødstrøm...