Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lydinnstillinger

Startet av oggy007, søndag 16. desember 2018, klokken 20:53

« forrige - neste »

oggy007

Etter et par dager med den mye bilen min, så er jeg ikke noe annet en FANTASTISK fornøyd med bilen! Rett og slett en drøm å kjøre! Men så har jeg jo også et ganske bra lyd system i bilen (folk mener jo så mangt om «oppgradert lyd»), men jeg lurer bare på hvilke innstillingene dere har den på for å få best mulig lyd??
Pdd så kjører jeg på 2,5 i bass, 4, 1.5 i mid, 2 og -1.5 i treble, men bytter litt rundt å prøver å teste litt forskjellige innstillinger.

«Still det sånn som du liker det best» er det sikkert mange som vil si, men vil bare høre litt rundt erfaringer andre har, og hvilke innstillinger dere kjører.

I tillegg, hva er dette «immersive sound»?
Etter det jeg forstår så er det en slags «dolby sound» equalizer greier som folk anbefaler å ha Off? Eller?

Har prøvd å søke litt på dette på forumet, men ser ikke ut som det er diskutert så mye selve lyd innstillingene? :o
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

Klykken

Immersive/Dolby synes jeg er som "loudness" med ekstra romklang, og fører bare til mer støy. Det er avslått

Har justert opp bass til 5 mid til 1,5 og diskant til 3 mener jeg. Greit anlegg i disse ja, men må ha på litt volum "for at det skal virke".
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

oggy007

Ok :) Kjekt med erfaringer.
Har også satt dette på off :)
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

JorEl

Skal man spille høyere vrir man på volumknappen. EQ er for å stille inn forskjellene på de forskjellige hz.
Tror mange stiller inn feil når de "gasser opp" for mange av valgene. Prøv og dra ned styrken på de hz som man ikke liker... håper noen forstod ::)
Altså still inn balansen mellom HZene og så bruk volumknappen. ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Klykken

Det er jo veldig elementært, JorEl. Ellers, for å pirke, er det jo ingen "vriknapper" i Tesla. Rulleknapp på rattet er det nærmeste man kommer.  :P

Jeg for min del synes det er greit at det er litt trøkk, men ikke at bassen rumler og tar overhånd. Med alt på 0 synes jeg imidlertid lydbildet blir litt slapt. Har sett at de aller fleste justerer opp de dypeste frekvensene til noe høyere enn 0 på de bilene jeg har lånt...

Uansett, dette avhenger også av typen musikk man hører på og personlige preferanser.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

M901ic

Andre som opplever at "Dolby Surround" er default slått av hver gang man setter seg i bilen, selv om man slår dette på hver gang? Dette har skjedd etter siste oppdatering..
TMS Performance 2019
x P85D 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA