Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla-sjåfør fikk samfunnsstraff

Startet av Griffel, søndag 08. oktober 2017, klokken 09:26

« forrige - neste »

Griffel

https://www.budstikka.no/nyheter/hovik/sandviksveien/tesla-sjafor-fikk-samfunnsstraff/s/5-55-551885

"Tiden da elbiler putret opp bakkene i lav fart er forlengst over. Forleden ble en Tesla-fører tatt med alt for mange watt i arbeid."..."94 kilometer i timen i 50-sone."

Nå står det jo ikke noe om at dette var i en oppoverbakke, dette kunne jeg jo ha klart med min "PSA klasik" på en dertil egnet lovlig strekkning.

Dessverre har de ikke hengt på et kommentarfelt.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Ingeniøren

Sandvika er relativt kupert så en motbakke finner man de fleste steder, og i Sandviksveien, men når begynte elbiler å "PUTRE" ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Griffel

#2
Problemet med Sandviksveien er nok heller at den er flat og rett med mange boligutkjørenger, og er nok en av fler strekninger i Bærum som brukes til å teste akselerasjon, noe som ikke var så aktuelt med klasiker. Men jeg forbinder også det med putring med snekker og poteter som koker.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA