Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kupèvarmer

Startet av antos, mandag 09. oktober 2017, klokken 09:07

« forrige - neste »

antos

Har en ny "brukt" i3 som vi er godt fornøyd med. Men la idag merke til at kupèvarmeren støyer en del. La inn avgangstid idag tidlig, og kom ut til ferdig oppvarmet bil, men den støyet veldig mye i forhold til hva jeg er vant til fra VW. Skal det være sånn?

koltor

Nå vet jeg ikke hvordan VW høres ut, men forvarmingen på min i3 er ikke lydløs.
Dersom jeg står på utsiden av bilen kan jeg så absolutt høre at den holder på, men jeg vil ikke kalle det bråkete. Det høres ut som en vifte som jobber, ganske enkelt  :)
- iX3 reservert
- 2017 i3 Fully Charged (Maraton Edition)
- 2014 F20 116d (ex)

antos

Ok! Hører knapt lyd fra min Passat GTE når den varmer via kabel.
Men i3 støyer en del mer, minner om webasto forvarmer.

Orbit

Varmepumpen lager en del støy. i3 (og Passat GTE) uten varmepumpe er mye stillere (kun sirkulasjonspumpe og kupévifte som lager lyd på dem).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Ingeniøren

Og det forskjell på programvare.

Fikk siste programvare på service for litt siden og i går aktiverte jeg forvarming. I dag morges var det full fart i garasjen og et helt annet "leven" enn tidligere. Kjørte ut av garasjen og stoppet bilen for å gå å slå på alarmen i huset, da startet levenet igjen og hørte ikke den akustiske tilbakemeldingen fra alarmen - likte den bedre slik den var før.

Dog den her gitt meg 2 mil lengre rekkevidde og nå sier den fra om jeg glemmer ladeluken plus en del andre ting, så alt i alt ikke så galt.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA