Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor stor differanse er rekkevidden mellom vinter og høst med mye uvær?

Startet av Agmuns, søndag 01. oktober 2017, klokken 20:19

« forrige - neste »

Sør

Jeg kjører på det meste ca 10 mil t/r i jobbsammenheng (5 mil på morgen og 5 mil på ettermiddagen). Starter i garasje som aldri er kaldere enn 7 grader på vinteren, og parkerer i parkeringshus med fullt gjennomtrekk på jobb. Har da ca 80 km med 100 sone og 10 km med 90 og resterende i blandet småkjøring. Setter CC på 10 over fartsgrensen, og durer på i Comfort og 21 grader på ovnen. Jeg bor på Sørlandet, så sprengkulde blir det aldri her.

Det laveste batterinivået jeg har kommet hjem med var 37%. Da var det slaps i veibanen og skikkelig griseføre. Nå på sommeren kommer jeg hjem med ca halv "tank". Jeg sparer ikke på komfort eller fart, så jeg kjører mer eller mindre som en vanlig bil. Det var forutsetning for meg når jeg handlet bilen at jeg ikke måtte fryse eller sinke for å komme meg frem.

Knallfornøyd med bilen, og perfekt til mitt bruk!
Audi e-tron 55
BMW i3 94Ah

Agmuns

Takk for svarene folkens! De var med på å avgjøre at jeg bestilte en i3 denne uken.

Min første elbil og jeg gleder meg enormt til den kommer :)

Trond.m

Sitat fra: Agmuns på lørdag 07. oktober 2017, klokken 22:28
Min første elbil og jeg gleder meg enormt til den kommer :)
Gratulerer. Har du fått oppgitt antatt leveringsuke ? BMW kaller det det
«Tidligste, ikke-bindende uke for overlevering», men ofte leveres bilen før oppgitt uke.

Agmuns

Nei, jeg har bedt om at overlevering (og registrering) ikke skjer før i 2018.

koltor

Gratulerer! Du kommer nok ikke til å angre på valget :-)


Sent from my SM-G935F using Tapatalk

- iX3 reservert
- 2017 i3 Fully Charged (Maraton Edition)
- 2014 F20 116d (ex)

Toalmar

Sitat fra: Agmuns på søndag 08. oktober 2017, klokken 09:37
Nei, jeg har bedt om at overlevering (og registrering) ikke skjer før i 2018.
Samme gjorde jeg også sist høst. Min kom i slutten av November, men jeg hentet den i begynnelsen av januar. Da har jeg helt ren 2017 modell og fikk en fordel nå i høst som jeg ikke visste om. Bedre batterigaranti. Det eneste jeg måtte gjøre var å betale den når den kom sa de. I bilen så servicene for fremtiden merket med november i istedenfor Januar i påfølgende år


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

SveinJ

Sitat fra: Toalmar på søndag 08. oktober 2017, klokken 10:07
Sitat fra: Agmuns på søndag 08. oktober 2017, klokken 09:37
Nei, jeg har bedt om at overlevering (og registrering) ikke skjer før i 2018.
Samme gjorde jeg også sist høst. Min kom i slutten av November, men jeg hentet den i begynnelsen av januar. Da har jeg helt ren 2017 modell og fikk en fordel nå i høst som jeg ikke visste om. Bedre batterigaranti. Det eneste jeg måtte gjøre var å betale den når den kom sa de. I bilen så servicene for fremtiden merket med november i istedenfor Januar i påfølgende år


Sent from my iPhone using Tapatalk


Hva har dette med trådens opprinnelige tema å gjøre?

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Toalmar

Sitat fra: SveinJ på søndag 08. oktober 2017, klokken 16:50
Hva har dette med trådens opprinnelige tema å gjøre?
Beklager SveinJ. Jeg går ut i fra Moderator sier i fra om det sklir for mye ut.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

SveinJ

Den er grei :) men D må Modertor være mye mer våken. Mange «utskeielser» i flere tråder  ???
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Agmuns

Sitat fra: SveinJ på søndag 08. oktober 2017, klokken 19:59
Den er grei :) men D må Modertor være mye mer våken. Mange «utskeielser» i flere tråder  ???
Tråden kan lukkes for min del. Jeg har fått de svarene jeg trengte.

Trond.m

@Agmuns.

Jeg får ta på meg skylden for at vi havnet utenfor temaet. Det er kanskje like greit at tråden lukkes, og det er jo noe du enkelt kan gjøre selv.
Har samtidig gjenopplivet en gammel tråd ...»når får vi bilene våre»  ;)

Agmuns

Sitat fra: TM på mandag 09. oktober 2017, klokken 07:13
@Agmuns.

Jeg får ta på meg skylden for at vi havnet utenfor temaet. Det er kanskje like greit at tråden lukkes, og det er jo noe du enkelt kan gjøre selv.
Har samtidig gjenopplivet en gammel tråd ...»når får vi bilene våre»  ;)
Ikke noe problem fra min side :)

Overrasket over at forumpolitet er så nazi på hva man har lov til å snakke om, så jeg stenger tråden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA