Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Continental Conti Viking Contact 6

Startet av BOStrand, fredag 06. oktober 2017, klokken 20:37

« forrige - neste »

turfsurf

Sorry, du har ikke kommet med ett eneste argument som støtter opp om påstanden din.

Slip ned ett bord på 1kvm 1mm. Prøv så ett bord på 2kvm med samme slipemaskin. I følge deg bør dette ta like lang tid.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Agmuns

Sitat fra: turfsurf på fredag 10. november 2017, klokken 14:09
Sorry, du har ikke kommet med ett eneste argument som støtter opp om påstanden din.
Jeg kan ikke gjøre annet enn å sitere meg selv:
Sitat fra: Agmuns på torsdag 09. november 2017, klokken 23:06
Jeg gikk rett til kilden og spurte de som lager dekkene til i3:

Dette er svaret fra Continental:
Nei, det er ikke slik at bredere dekk automatisk slites mindre enn smale dekk. Det er heller andre ting som påvirker slitasje, som f.eks kjørestil, type dekk, høyhastighetsdekk etc. Mvh Continental Dekk

Ansjosfilet

Sitat fra: turfsurf på fredag 10. november 2017, klokken 14:09
Sorry, du har ikke kommet med ett eneste argument som støtter opp om påstanden din.

Slip ned ett bord på 1kvm 1mm. Prøv så ett bord på 2kvm med samme slipemaskin. I følge deg bør dette ta like lang tid.

Med en slipemaskin med dobbelt så stor kontaktflate, burde det gå greit det.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

turfsurf

Sitat fra: Ansjosfilet på fredag 10. november 2017, klokken 14:57

Med en slipemaskin med dobbelt så stor kontaktflate, burde det gå greit det.
Men kontaktflaten er jo lik. Det er vel alle her enige om.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ganton

Prøvde et sett contact 6 nå og det var merkbart mindre regen enn sommerdekka (overraskende svakt). Hadde egentlig bestilt contact 7 så får de om et par dager, regner med det er samme ulla mht. regen men bedre score 81 vs 89 på motor.no test. Mulig det slites fortere med myke dekk men vil ha best mulig grep på glatt veibane til og fra jobb og de dagene snøen ligger i bakken opp der vi bor.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

quandt1960

Sitat fra: Skibum på onsdag 18. oktober 2017, klokken 19:44
Jeg fikk montert nye Continental VC6 i dag. Har kjørt tre vintere på Bridgestone Blizzak så disse var modne for utskifting. Etter 8 mil i dag, for det meste på tørr motorvei, er førsteinntrykket at regenerering er blitt mye svakere. Det virker som om bilen tror det er glatt vei, selv om det er helt tørt og 10 grader. Er det noen som har erfaring med om at bilen «lærer» seg en ny dekktype og at regenereringen styrker seg over tid?

Bilen bruker Foreca til å forutsi grep på veien og deretter styre max tilgjengelig effekt hvis du har klampen i bånn selv om det er tørt. Måten jeg skjønte dette på er å lese ut rådata samt at jeg kjørte i en tunnel. Full klamp i bånn, bilen aktiverte antisladd uten at den glapp. Ganske fiffig

ganton

Sitat fra: quandt1960 på tirsdag 08. oktober 2019, klokken 20:52
Sitat fra: Skibum på onsdag 18. oktober 2017, klokken 19:44
Jeg fikk montert nye Continental VC6 i dag. Har kjørt tre vintere på Bridgestone Blizzak så disse var modne for utskifting. Etter 8 mil i dag, for det meste på tørr motorvei, er førsteinntrykket at regenerering er blitt mye svakere. Det virker som om bilen tror det er glatt vei, selv om det er helt tørt og 10 grader. Er det noen som har erfaring med om at bilen «lærer» seg en ny dekktype og at regenereringen styrker seg over tid?

Bilen bruker Foreca til å forutsi grep på veien og deretter styre max tilgjengelig effekt hvis du har klampen i bånn selv om det er tørt. Måten jeg skjønte dette på er å lese ut rådata samt at jeg kjørte i en tunnel. Full klamp i bånn, bilen aktiverte antisladd uten at den glapp. Ganske fiffig
Prøvd en dag nå med VC7, omtrent samme regen opplevelse som VC6. Forundrer meg at bilen klarer å merke at det er mykere dekk, selv i veldig lave hastigheter er det vesentlig begrenset regen. Fordelen er at man bruker bremsene mer på vinteren, så slipper man å bytte bremeskivene så ofte  ;)
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA