Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Continental Conti Viking Contact 6

Startet av BOStrand, fredag 06. oktober 2017, klokken 20:37

« forrige - neste »

brimi

Det vil jeg også gjerne vite, billigste jeg har funnet er 4 conti 6 til 7900 inkl omlegg.
Bmw i3

bmw2002

Fikk pris på 4 Continental inkl skift på bil: ca 7100kr hos Mobile Jessheim

FrodeJ

#32
CVC6 koster 6952 på Tevo dekk i Trondheim og 7000 hos Tempe Dekk. Veldig fornøyd med de etter en uke nå. Litt redusert regenerering ifht Bridgestone, men stille og behagelige å kjøre på

Pit

Sitat fra: Mr.Zero på torsdag 02. november 2017, klokken 17:10
Sitat fra: Pit på torsdag 02. november 2017, klokken 13:20
Etter 85k km har jeg nå kjøpt første nye dekksett: Skiftet ut de gamle Bridgestone vinterdekkene med nye av samme type. Stor forskjell på støy mellom de gamle nedslitte og de nye. (Gamle støyer mest).
Litt mindre regen sammenlignet med sommerdekkene, men helt ok etter noen km kjøring. (De første km var regen nesten fraværende, antagelig pga silikonbelegget som nye dekk kommer med.)
Fikk faktisk nybil godfølelse med nye dekk. :-) Betalte kr. 6600.- inkl omlegging.

Håper du kan dele med oss her inne hvor du fikk denne svært gode prisen hen.. De koster jo 18-1900 stk på nett..
Jeg gikk inn på Bridgestone.no og fant nærmeste forhandler. Ringte for pris og avtalte omlegging/skift dagen derpå. Rask og flott service! :-) Villanger Dekksenter, Åsane Bergen.
BMW i3 jun 2014 -
Polestar 2 Aug 2020 -

brimi

Takk for tips, skal inn på mandag 6800,- ferdig montert for 4 blizzak nv
Bmw i3

Agmuns

Skjønner nå hva som menes med at Nokian slites fort på i3. Fått meg ny bil tidligere i år (ikke i3) som ble levert med samme type Nokian som i3 har (bare annen dimensjon). Det spinner på bar asfalt bare jeg tenker på å gi gass og før antispinn rekker å slå inn. Continental, som jeg alltid har brukt på vinteren, har vesentlig bedre grep på bar asfalt. Håper min nye i3 blir levert med sistnevnte.

DieselVegard

Sitat fra: Agmuns på tirsdag 07. november 2017, klokken 12:55
Skjønner nå hva som menes med at Nokian slites fort på i3. Fått meg ny bil tidligere i år (ikke i3) som ble levert med samme type Nokian som i3 har (bare annen dimensjon). Det spinner på bar asfalt bare jeg tenker på å gi gass og før antispinn rekker å slå inn. Continental, som jeg alltid har brukt på vinteren, har vesentlig bedre grep på bar asfalt. Håper min nye i3 blir levert med sistnevnte.

Det har jo seg slik da, at godt grep på snø og slitestyrke ikke kan bygges inn i samme dekk.
Hakkadekkene er hundre ganger bedre enn B'stone på snø, men elendige på våt/tørr asfalt.
Man må vel prioritere på hvilket føre man vil ha best grep.
B'stone-dekkene på vår bil varte tre sesonger (ca 30.000 på vinterhjul) noe jeg synes er greit. Jeg regner med at Hakkaene vil vare kortere. Så smale dekk på en såpass motorsterk bil vil alltid føre til at dekk blir slitt mer enn bakdekkene på en eGolf.
20 Polestar 2 31000km
18 i3s 79000km
14 i3 118400km,

Agmuns

#37
Hvor smale dekkene er har ingen ting å si for hvor lenge dekkene skal vare.

Hvis Nokian er elendig på våt asfalt, så burde BMW ta seg sammen og ikke levere de med bilen. Jeg tør vedde penger på at 90% av kjøperne stort sett kjører på bar asfalt.

Continental lager knallbra vinterdekk både på asfalt og snø, så det er de jeg håper på.

jkirkebo

Sitat fra: DieselVegard på tirsdag 07. november 2017, klokken 13:18
Sitat fra: Agmuns på tirsdag 07. november 2017, klokken 12:55
Skjønner nå hva som menes med at Nokian slites fort på i3. Fått meg ny bil tidligere i år (ikke i3) som ble levert med samme type Nokian som i3 har (bare annen dimensjon). Det spinner på bar asfalt bare jeg tenker på å gi gass og før antispinn rekker å slå inn. Continental, som jeg alltid har brukt på vinteren, har vesentlig bedre grep på bar asfalt. Håper min nye i3 blir levert med sistnevnte.

Det har jo seg slik da, at godt grep på snø og slitestyrke ikke kan bygges inn i samme dekk.
Hakkadekkene er hundre ganger bedre enn B'stone på snø, men elendige på våt/tørr asfalt.
Man må vel prioritere på hvilket føre man vil ha best grep.
B'stone-dekkene på vår bil varte tre sesonger (ca 30.000 på vinterhjul) noe jeg synes er greit. Jeg regner med at Hakkaene vil vare kortere. Så smale dekk på en såpass motorsterk bil vil alltid føre til at dekk blir slitt mer enn bakdekkene på en eGolf.

Mine Nokian R2 på min gamle Tesla Model S P85+ kjørte jeg i 4 vintersesonger, og det var fortsatt lovlig mønster igjen på de. Da hadde bilen passert 94.000km...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Egil Fonn

Ser mine R2 som er rullet 15000km har 80% igjen framme og 70% bak. Helt greie dekk for de som kjører mye på snø og is om vinteren.
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

Beamer Screamer

Sitat fra: Agmuns på tirsdag 07. november 2017, klokken 15:46
Hvor smale dekkene er har ingen ting å si for hvor lenge dekkene skal vare.

Hvis Nokian er elendig på våt asfalt, så burde BMW ta seg sammen og ikke levere de med bilen. Jeg tør vedde penger på at 90% av kjøperne stort sett kjører på bar asfalt.

Continental lager knallbra vinterdekk både på asfalt og snø, så det er de jeg håper på.

Det er jo bare å spesifisere hvilke vinterdekk du ønsker med bilen (fortrinnsvis før kjøp kanskje). Dette har jeg gjort med begge mine biler og fått CVC6.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

Agmuns

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 07. november 2017, klokken 16:30
Mine Nokian R2 på min gamle Tesla Model S P85+ kjørte jeg i 4 vintersesonger, og det var fortsatt lovlig mønster igjen på de. Da hadde bilen passert 94.000km...
Det er en ganske stor forskjell på lovlig mønster og ønsket mønster :P Vinterdekk på 3,1 mm er lovlige, men jeg hadde aldri turt å kjøre med dem selv. Jeg bytter faktisk sommerdekk lenge før de har nådd lovlighetsgrensen til vinterdekk. De fungerer for dårlig når de kommer under 4-5 mm.

Sitat fra: Beamer Screamer på tirsdag 07. november 2017, klokken 18:09
Det er jo bare å spesifisere hvilke vinterdekk du ønsker med bilen (fortrinnsvis før kjøp kanskje). Dette har jeg gjort med begge mine biler og fått CVC6.
Det var jeg faktisk ikke klar over. Jeg har ikke fått noen tilbakemelding fra selger på hvilke vinterdekk jeg får (kun felg).

LeafSwe

Ni som har problem med att regenerering blitt mye svakere på med nokian och continental.
Har ni provat ändra traction control inställningen? Då kanske regenereringen blir normal igen.
3P+
3SR+

DieselVegard

Sitat fra: Agmuns på tirsdag 07. november 2017, klokken 15:46
Hvor smale dekkene er har ingen ting å si for hvor lenge dekkene skal vare.



Eeeeehhh, jorden kaller. Har du mindre kontaktflate får du mer kraft/areal SELVFØLGELIG vil dette påvirke dekkslitasjen.

20 Polestar 2 31000km
18 i3s 79000km
14 i3 118400km,

Agmuns

Sitat fra: DieselVegard på torsdag 09. november 2017, klokken 09:20
Sitat fra: Agmuns på tirsdag 07. november 2017, klokken 15:46
Hvor smale dekkene er har ingen ting å si for hvor lenge dekkene skal vare.
Eeeeehhh, jorden kaller. Har du mindre kontaktflate får du mer kraft/areal SELVFØLGELIG vil dette påvirke dekkslitasjen.
::) Nei. I så fall kunne vi satt på kjempebrede dekk på alle biler og aldri skiftet dekk. Det som i hovedsak påvirker hvor fort det slites ut er underlaget du kjører på, hvor grisete du kjører, dekktrykk og hvordan oppsett bilen har. Kjører du som folk vil i teorien dekket på i3 vare like mange km som lastebildekket på en svær X5.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA