Skjønner nå hva som menes med at Nokian slites fort på i3. Fått meg ny bil tidligere i år (ikke i3) som ble levert med samme type Nokian som i3 har (bare annen dimensjon). Det spinner på bar asfalt bare jeg tenker på å gi gass og før antispinn rekker å slå inn. Continental, som jeg alltid har brukt på vinteren, har vesentlig bedre grep på bar asfalt. Håper min nye i3 blir levert med sistnevnte.
Det har jo seg slik da, at godt grep på snø og slitestyrke ikke kan bygges inn i samme dekk.
Hakkadekkene er hundre ganger bedre enn B'stone på snø, men elendige på våt/tørr asfalt.
Man må vel prioritere på hvilket føre man vil ha best grep.
B'stone-dekkene på vår bil varte tre sesonger (ca 30.000 på vinterhjul) noe jeg synes er greit. Jeg regner med at Hakkaene vil vare kortere. Så smale dekk på en såpass motorsterk bil vil alltid føre til at dekk blir slitt mer enn bakdekkene på en eGolf.