Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Continental Conti Viking Contact 6

Startet av BOStrand, fredag 06. oktober 2017, klokken 20:37

« forrige - neste »

Dampmaskin

Generelt ingen god ide å bremse i sving, spesielt når det er glatt. Det er kanskje en grunn til at bilen slutter å regenerere når den merker at grepet slipper?

02jan

Problemstillingen er ikke at fører fysisk tråkker på bremsen i sving.
Bilen bremser ned pga regenerering (som kraftig motorbrems i lavere gir ), og slipper regenerering brått i enkelte tilfeller.

Tilsvarer om du bremser på gir & motor (bil med kraftig motor og manuell girkasse) , så midt i sving ,skulle da girkassa hoppe ut av gir.

Opplever at det er mer forutsigbart med disse situasjoner , med siste programvare jeg fikk i min i3 sommer 2016.

Har fortsatt bridgestone, men vurderer å prøve conti eller hakka, som jeg tror vil oppføre seg bedre med minusgrader.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

bmw2002

Bridgestone selges ikke lenger til i3. Da sitter man igjen med Continental og Nokian. Nokian er vel enda mykere.

turfsurf

Uh, bra jeg nettopp fikk sikret meg ett sett Bridgestone dekk da. Vil ikke ha mindre regen...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

LeafSwe

Sitat fra: bmw2002 på mandag 23. oktober 2017, klokken 18:59
Bridgestone selges ikke lenger til i3. Da sitter man igjen med Continental og Nokian. Nokian er vel enda mykere.

Dessa nokian ska vara hårdare, har köpt dom men ej testat än.

https://www.prisjakt.no/product.php?p=3921430
3P+
3SR+

Ingeniøren

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

PionerThink

Tror det var motsatt faktisk ;)
BMW solgte ut hele lageret sitt med Bridgestone til Norgesdekk siden de ønsket å gå over til Nokian ???
Jeg fikk kjøpt ett nytt sett fra dem gjennom han vi kjøpte bilen av, så da burde de holde ca.3 sesonger vil jeg tro :)
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Ulle

Tror dessverre ikke dette blir noe bedre :-/

Har hatt akkurat det samme problemet med nokian r2 og har nå fått byttet til conti (reklamasjon). De gjør at regen om mulig blir enda dårligere, samt at tc slår inn hardt og brutalt om du kjører litt fort i en vanlig landeveissving (60 km/t) i tillegg til under akselerasjon på tørr vei.

Se vedlagt video som viser tc som slår inn ved akselerasjon på tørr vei i slak oppoverbakke. Deretter tester jeg regen i lav landeveisfart og den er alt fra null (ren coasting; selv om jeg har sluppet gasspedalen helt) til ca 30-40%. Det er kun under ca 20 km/t at det tidvis behager bilen å regenerere. Jeg skulle gjerne vist hvordan bilen oppfører seg ved lett aktiv svingkjøring også, men da er den så ustabil på disse dekkene at man ikke kan filme samtidig..

Emm ødelegger disse myke dekkene (nokian og conti) totalt kjøreopplevelsen ved at akselerasjon strupes, bilen kan ikke kjøres normalt aktivt uten at tc slår inn samtidig som at bilen føles som om den kjører på deig og enpedalskjøring utgår fullstendig (marginal og uforutsigbar regen). Kan ikke begripe hvorfor bmw har gått bort fra bridgestone dekkene som jo høres bedre ut?!

https://vimeo.com/240304775?ref=em-share
2017 X75d AP2.5 MCU1
2017 BMW i3 94ah

Propan

Ulle, hvor stort dekktrykk har du? Min kundebehandler kjører i3 selv, på tredje året, med 2.8 foran og 3.2 bak.

02jan

Da er jeg på 4. Sesong med brigdstone dekkene. Bil totalt 80'km, anslår dekken holder ut vinteren.

Merker ingen forskjell på regen, ingen problem med -40kw i slipp av fartspedal i 50kmt.

Har litt lavt trykk 2.4-2.7. Kjører fortsatt ,som 3 liter bensin, har ingen dsc som slår inn, tørr asfalt 3 grader.

Det lille minuset med disse dekk, er at de bråker noen desibel mer enn sommerdekk (normalt er det motsatt).
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Orbit

Hva kjører du på av dekk på sommeren? Jeg har 20" Bridgestone på sommer, og det ble mye stillere med vinterdekk (Blizzak NV)! Er litt fristet til å gå over til 19" også på sommer når de en gang må byttes......
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

02jan

Det er de dekkene bilen ble levert med på 428 felg,19" 155-175.

Mener det også bridgstone (ecopia 500 eller 600?)

De har hold seg meget godt, anslår holder et stykke ut neste sesong. Ingen vannplaning i venstre fila på motorvei.

Kjører 36 og 40-42 psi.

Støymessigt har jeg samme db i bilen ,som Volvo xc60 r-sport, i 80-100 km/t på grov asfalt.
Når dekkene var nye , Var det noe "romlelyd", men kjørte da med lavere trykk.

Hvorfor vinterdekkene bråker 3-5 db mer, kan være alder + samler litt småstein.

20" ser bedre ut en 19" , pass uansett å få 175 dekk bak.



Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Pit

Etter 85k km har jeg nå kjøpt første nye dekksett: Skiftet ut de gamle Bridgestone vinterdekkene med nye av samme type. Stor forskjell på støy mellom de gamle nedslitte og de nye. (Gamle støyer mest).
Litt mindre regen sammenlignet med sommerdekkene, men helt ok etter noen km kjøring. (De første km var regen nesten fraværende, antagelig pga silikonbelegget som nye dekk kommer med.)
Fikk faktisk nybil godfølelse med nye dekk. :-) Betalte kr. 6600.- inkl omlegging.
BMW i3 jun 2014 -
Polestar 2 Aug 2020 -

Klykken

Oi, det var rasende billig! Betalte 10.000kr for sommerdekka, så tenkte kanskje vinterdekkene ville komme seg på det samme.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Mr.Zero

Sitat fra: Pit på torsdag 02. november 2017, klokken 13:20
Etter 85k km har jeg nå kjøpt første nye dekksett: Skiftet ut de gamle Bridgestone vinterdekkene med nye av samme type. Stor forskjell på støy mellom de gamle nedslitte og de nye. (Gamle støyer mest).
Litt mindre regen sammenlignet med sommerdekkene, men helt ok etter noen km kjøring. (De første km var regen nesten fraværende, antagelig pga silikonbelegget som nye dekk kommer med.)
Fikk faktisk nybil godfølelse med nye dekk. :-) Betalte kr. 6600.- inkl omlegging.

Håper du kan dele med oss her inne hvor du fikk denne svært gode prisen hen.. De koster jo 18-1900 stk på nett..
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA