Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

105.000,- billigere over natta

Startet av danieldaniel, søndag 13. oktober 2019, klokken 14:44

« forrige - neste »

Ferry

Ifølge artikkelen koster i3 FC nå 375.000,-  Det er ikke 105.000,- mindre over natta. Det er 22.000,- DYRERE over natta! Den har kostet 353k i lang tid

hELgenen

Har aldri sett FC til 480k. 375+205=480
Rundt 350 er vel normalen for FC

Ferry

Hvem er danieldaniel, forresten? Er det BMW eller Dinside.no du jobber for? Ett eneste innlegg, og det er en link til en artikkel hos Dinside.no. En artikkel som ikke nevner et ord om kampanjene som har pågått lenge. Enhver med et snev av interesse for i3 vet om disse kampanjene. Det er ikke lov å ikke få med seg det for den som skal skrive en artikkel om saken. Dette er enten slett håndverk, eller bevisst villedning. Jeg er ikke sikker på hva som er verst. Det er heller ikke mange dagene siden det ble linket til en lignende artikkel i Finansavisen. Dette stinker!

elektrolux

Slike oppslag er katastrofale for bruktbilprisene.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Trond.m

#5
Sitat fra: elektrolux på mandag 14. oktober 2019, klokken 05:25
Slike oppslag er katastrofale for bruktbilprisene.
Full av faktafeil også. Det har ikke skjedd noe med i3 prisen siden i våres hvor den da gikk ned med 30.000 på lagerbiler. Det kom i tillegg til den offisielle reduksjonen av listeprisen på 20.000 i januar. (Kort tid etter at prisen ble satt opp ca 35.000 da 120 Ah ble introdusert).
Det er er heller ikke riktig at i3 fully charged koster 375K, den koster 353K.

Edit: Ser at dette er kommentert tidligere, men jeg lar min kommentar stå likevel så budskapet om denne tulleartikkelen med fake news kommer i sitt rette lys. Clickbait 🤨

geear

Det er BMW selv som annonserer det på den måten...

Offisiell prisliste:

https://www.bmw.no/content/dam/bmw/marketNO/bmw_no/downloads/pricelist/prisliste-BMW-I01.pdf.asset.1565770140417.pdf

De hevder fully charged har en verdi på 125k...

1000kwh


quandt1960

Dette er bare markedsføringstriks. De har hatt kampanje på i3 i lang tid, både i Norge og i Tyskland. Den er ikke blitt 105000 billigere over natten. Jeg fikk feks avslag på rundt 80-90000 på en fullspeka 120ah FC, da havnet den på rundt 330-340 ferdig levert. Gikk for en nesten ny 94ah og sparte en del peng. Mer enn god nok for de fleste.

Ferry

Sitat fra: 1000kwh på mandag 14. oktober 2019, klokken 19:12
https://www.bilia.no/biler/bmw/

Her står det kundefordel 105000,-

105.000,- kundefordel gjelder i3s. Artikkelen omhandler i3 (uten s), og da er kundefordelen hos Bilia 95.000,-

Uansett, kampanjen har vart lenge. Og storkunderabatt er også lettere å få enn før. Jeg fikk pris på 353k før denne kampanjen startet, da med storkunderabatt. Vet ikke om jeg når får ytterligere rabatt på 353k? Skal uansett ikke bytte nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA