Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Varmeapparat

Startet av ElTorro, torsdag 05. oktober 2017, klokken 21:41

« forrige - neste »

ElTorro

På vei til fjellet i helgen. Stoppet for lading en halv times tid på Elverum. Når vi reiste derfra kom det bare kald luft fra varmeapparatet. Prøvde å stoppe etter ca 30 km, slo av bilen og ventet 10 min, men det ble ikke bedre. En kald opplevelse de neste 100 km.
Neste dag ikke noe bedre. Sjekket alle tenkelige sikringer. Alt OK.
Ringte Opel OnStar. Ble satt over til «mitt» verksted. Det eneste forslaget de hadde var å koble fra 12v batteriet i 5 min. Heller ikke dette hjalp.
Litt feilsøking viser at varmekolben virker (sitter rett bak høyre hovedlys). Derimot sirkulerer ikke varmtvannet gjennom varmeapparat-registeret, så det kan virke som om sirkulasjonspumpa til varmeapparatkretsen ikke virker.

Noen som har opplevd dette, eller har noen forslag til løsning på problemet ?
> Th!nk City 2010 mod. m/Litium ion batteri.  110.000 km pr. 01.01.2019.  Montert Webasto bensin.
> Nissan Leaf US 2015 mod
> Opel Ampera-e levert 14.06.17

Ipadjove

Er det slik at når bilen står i ro og du pøser på med varme, så bruker bilen opp mot 7-8 kW? Isåfall må jo varmen forsvinne ett eller annet sted?

ElTorro

Fra kald bil så ser jeg at den trekker ca. 5 kw ved start. Varmekolber blir derimot raskt varm, da det ikke er noe vann som sirkulerer, så da er det tydeligvis en termostat som kobler inn, for da går forbruket ned til 1-2 Kw.
> Th!nk City 2010 mod. m/Litium ion batteri.  110.000 km pr. 01.01.2019.  Montert Webasto bensin.
> Nissan Leaf US 2015 mod
> Opel Ampera-e levert 14.06.17

ElTorro

Fikk bilen tilbake på mandag. Takk til Mobile Kjeller for at de prioriterte denne jobben. Byttet sirkulasjonspumpe til varmeapparatet. En sak de ville ta opp med produsent.
> Th!nk City 2010 mod. m/Litium ion batteri.  110.000 km pr. 01.01.2019.  Montert Webasto bensin.
> Nissan Leaf US 2015 mod
> Opel Ampera-e levert 14.06.17

Counterpointer

Sitat fra: ElTorro på lørdag 21. oktober 2017, klokken 12:13
Fikk bilen tilbake på mandag. Takk til Mobile Kjeller for at de prioriterte denne jobben. Byttet sirkulasjonspumpe til varmeapparatet. En sak de ville ta opp med produsent.
Hadde de noe mer å si om varmeapparatet? Det er jo ikke veldig lett å bli klok på!

Oddiue

Opplevde det samme i dag. Flere ganger har jeg brukt bilen i dag, og hver gang har det kun kommet kald luft. Får ringe mobile Kokstad der jeg kjøpte bilen i morgen. Noen andre som har erfaringer om kun kald luft på varmeanlegget?

Tom E.

Jeg hadde det motsatte problemet i sommer. Kun varm luft som kom ut. Det passet dårlig med 30 graders ute temperatur. Verkstedet skiftet en termostat sa de og etterpå fungerte alt 100%.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA