Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

eGolf for dummies: hvordan se % batteri?

Startet av gaja, onsdag 04. oktober 2017, klokken 20:21

« forrige - neste »

gaja

Trengte litt lengre rekkevidde enn på eNV200, så jeg lånte en tjenestebil fra jobben. Har kjørt eGolf før, men dette er den nye modellen. På dashbordet ser jeg bare gjettometerknappen, med 264 km rekkevidde. Hvordan kan jeg se hvor mange kWh eller % det er igjen på batteriet?
Reiseskildringer fra sommerferier med to unger i blå elbil. 2014: leaf rundt hele Sør-Norge. 2015: bobilen eNV200 på Island og Færøyene. travelelectric.blogspot.com (engelsk)

askaar

Hvis bilen har Active Info Display, så er det kun den blå 'tankmåleren' nede til venstre i den venstre klokka som viser det.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


petterlien

du kan også se det på strekene rundt den midtre sirkelen der, på bildet har jeg litt under 50%


Sent from my iPhone using Tapatalk

gaja

Enten så er jeg blind, eller så har jeg ikke den sirkelen du viser, Petter. Men det er en blå tankmåler nede til venstre i den venstre klokka, så det er nok den jeg må bruke. Det blir mer som en gjettometerknapp v2.0, men skal vel klare å bruke den.

Takk for hjelpa!
Reiseskildringer fra sommerferier med to unger i blå elbil. 2014: leaf rundt hele Sør-Norge. 2015: bobilen eNV200 på Island og Færøyene. travelelectric.blogspot.com (engelsk)

petterlien

Du må endre visning i klokkene til rekkevidde og forbruk eller noe sånt (husker ikke i farta hva teksten var)


Sent from my iPhone using Tapatalk

askaar

Sitat fra: petterlien på onsdag 04. oktober 2017, klokken 21:08
Du må endre visning i klokkene til rekkevidde og forbruk eller noe sånt (husker ikke i farta hva teksten var)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det valget er fjernet på 2018 modellen. (Forstå det den som kan)

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


petterlien

Kan se det på bilstatusen i skjermen i midtkonsolllen også, er 10 streker på batteriet der?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Trond.m

Har heller ikke funnet hvordan jeg kan se ladenivået i appen. Ser bare rekkevidde basert på siste kjørestrekning. Appen til min gamle e-up viste ladenivået så vidt vidt jeg husker, så verden går ikke alltid framover.

geear

Det er vel samme app til e-Uputropstegn og e-Golf, men problemet er at den nye appen er håpløs. Det virker som elbildelen av det har blitt en bi-funksjon, mens fokus er på at man skal klare å finne igjen bilen etter man har parkert den.

Den gamle viste heller ikke batteri i prosent, men var iallfall bedre enn den tynne ringen som er nå.

e-curious

Merkelig at VW ikke vil vise ladenivået med tall og % hverken i bil , app eller nettside.  Har inntrykk av at de gjør det mindre og mindre enkelt å finne ut hvor mye strøm en har på batteriet.

J@x

Sitat fra: e-curious på mandag 09. oktober 2017, klokken 18:46
Merkelig at VW ikke vil vise ladenivået med tall og % hverken i bil , app eller nettside.  Har inntrykk av at de gjør det mindre og mindre enkelt å finne ut hvor mye strøm en har på batteriet.

Flest mulig bør sende mail til kundeservice@moller.no om dette ønsket, de har lovet å videreformidle ønsker til VW...

2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

Amatøren

Sitat fra: J@x på tirsdag 10. oktober 2017, klokken 09:17
Flest mulig bør sende mail til kundeservice@moller.no om dette ønsket, de har lovet å videreformidle ønsker til VW...

Done....

Sitat fra: Fra epostHei.

Et lite ønske om endringer i Car-Net app.

Når app startes så kommer man direkte til bilen (den siste bilen må har vært inne på) og ikke kart om hvor man er. La kartet være et menyvalg!
Er man utlogget så tillat 4 siffer pin kode. Kutt ut det tungvinte passord systemet.
Vis batteritilstand i % (i tillegg til rekkevidde).
Vis temperatur utenfor bilen.
Vis temperatur i bilen (nyttig i forbindelse med forvarming).


Med vennlig hilsen

Det var det jeg kom på nå.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

J@x

En tåpelig tilbakemelding fra Møller:

"Vedrørende din henvendelse.
Profilen «Forbruk og rekkevidde» ble droppet i Active Info Display fordi den ikke ga noe tilleggsinformasjon. Rekkevidden blir kontinuerlig oppdatert og vist under til venstre i displayet og forbruket vises i profilen «effektivitet». Dermed er profilen «Forbruk og rekkevidde» overflødig."

Den visningen var det nærmeste en hadde %-visning på batteriet...
Så den forsvinner vel ved første service da på min 2017..  >:(
2024 Skoda Enyaq IV 85x Sportline i bestilling
2021 VW ID3 1st Plus
2021 Skoda Enyaq IV 80 Sportline (solgt 2024)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

zementh

Jeg fikk akkurat samme intetsigende svar fra Møller. Trodde noe av poenget med et programmerbart display var at man kunne velge selv hva som hva som var overflødig eller ikke.

Erlingni

«Forbruk og rekkevidde» må da vel typisk bare kunne aktiveres igjen via VCDS kabel og software. Menyvalg og enkeltfunksjoner i menyene er jo parametere som har vært åpent tilgjengelig for å stille på tidligere i hvert fall. Da også i kjørecomputeren FIS (forgjengeren til AID).
Noen som har fått sett på det enda (ja, jeg har sjekket VCDS tråden)?
Jeg har ikke fått min bil enda, ellers skulle jeg gjerne ha tatt en titt selv!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA