Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

eGolf for dummies: hvordan se % batteri?

Startet av gaja, onsdag 04. oktober 2017, klokken 20:21

« forrige - neste »

Amatøren

Er nybegynner, men jeg trodde gjenværende km var det viktigste.

Den justeres etter kjørestil den siste tiden, kapasitet på batteriet og temperaturen. Så får man tenke litt på hvordan veien er videre i forhold til hva man har kjørt.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Mobileum

#31
Sitat fra: Mag på tirsdag 14. november 2017, klokken 12:29
Jeg har prøvekjørt den nye e-golf og alt var helt supert. Unntatt den %viser. Spurte selgeren om den, men han visste lite om det. Etter å ha lest den tråd her, bestemte jeg å ikke velge golfen allikevel. Jeg kjører ganske mye og må se hvor mange % bilen har igjen. Kilometer viser varierer, avhengig av veien og farts så det kan en ikke forholde seg til. Litt synd for ellers bilen var helt greit.

Hvis du har 50% igjen, og så begynner å kjøre i 130 km/t, vil "prosent-viseren" gå veldig raskt ned, til la oss si 30%. På slutten av turen er det en lang og bratt nedoverbakke, og på bunn viser den 38% etter regenerering. Hva er forskjellen? Dette vil jo reflekteres i rest-kilometer-viseren også.  Eller?

Og skal man regne med prosenter, må man ha et utgangspunkt. Skal dette være siste maks-lading? Hvor mye strøm du får ladet, er avhengig av tidligere kjøremønster og utetemperatur. Altså vil man aldri vite hva prosenten betyr for hvor langt du kan kjøre med resterende batterikapasitet.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Moby

På en LCD kan man lett skifte infoen som står på skjermen. Jeg ser ikke grunnen til at bilen kunne vist begge deler.
E-golf 2019 mod.

Raab101

#33
Jeg er helt enig i alle som mener at batteri % var (OG ER) en veldig fin funksjon.
Regner med at jeg ikke er alene om å ikke skjønne stort at de blå strekene rundt bildet av en bil som de byttet ut batteri % visningen med?

Eneste jeg liker med den nye oppdateringen er at man kan trykke bort "Slå på kjørelys" meldingen med "OK"
(Nyttig for oss som er litt barnslige)

emmern

Dette irriterte meg såpass i dag da jeg ikke orka å gå ut til laderen for å se hvor nærme 80% jeg var. Så sender en mail til møller i dag.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Bjarkaffi

Noen som har funnet ut om dette kan aktiveres i VCDS?

- e-Golf FL bestilt 10.11.17
- Golf GTE 20.07.16 - 19.12.17


Hansi

Jeg har ikke så store forhåpninger, men spør som Bjarkaffi gjorde for 3,5 år siden: Noen som har funnet ut om dette kan aktiveres i VCDS?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Amatøren

Skulle vært % visning i AID og MMI på bilen.

Som alternativ bruker jeg We Connect ID appen som alternativ ved hurtiglading. Den mangler en del funksjonen og noe er forenklet, men greit tillegg til We Connect.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Hansi

Takk, det var ikke dumt.
Etter hva jeg forsto på kundeservice på appen fra tidligere mailutveksling skulle alle funksjoner fra We Connect implementeres i We Connect ID, så da kan man forhåpentligvis bytte til ID-utgaven etterhvert. 

Sitat fra: petterlien på onsdag 04. oktober 2017, klokken 20:55


SoC i % på AID hadde vært det aller beste, men en visning ala dette hadde vært det nest beste, er det mulig?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Amatøren

Bare for å ta frem en sak.

Ladestrøm We Connect:
5A, 10A, 13A og MAX

Ladestrøm We Connect ID:
Redusert (minimum, 5A) og MAX
Ingen mellomliggende steg, men virker på e-Golf også.

Tror de bare har lagt til funksjoner de har fått til å virke på ny SW plattform i ID serien og tror ikke de kommer til å implementere det som virker i e-Golf. De ser på det som bil på vei ut.

Derimot så er det skremmende at de sender ut en så uferdig bil på markedet. Å sende ut en bil med mindre funksjonalitet selv om den har OTA oppgraderingsmulighet ser jeg på som å skyte seg selv i foten.

I tillegg virker e-Golf som en premium bil i forhold til ID.3.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA