Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har noen fått utlevert bil med APH3?

Startet av geear, tirsdag 03. oktober 2017, klokken 13:58

« forrige - neste »

kraez

Er denne blanke koden det som viser om jeg har APH3?
Model X100D - November 2017

TeslaModelX


kraez

Sitat fra: ModelS på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 11:16
Sitat fra: kraez på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 11:15
Er denne blanke koden det som viser om jeg har APH3?
Jepp, så du har fått det.

Min X100 har VIN 5YJXCCE20HF064xxx som da er lavere enn Kaaos, men jeg har også  APH3. Ukjent produksjondato, da min er fra inventory.
Model X100D - November 2017

geear

#48
En dag etter meg (også Stavanger, 654xx), og så står min fortsatt i USA.  >:(

5-6-7 seter?

Jaja, får bare håpe det oppdaterer seg. Merkelig om de monterer ny og gammel HW om hverandre. Din er åpenbart produsert før min.

Jeronan

#49
If you look at the incoming inventory, then you see that almost all have APH3, but that pretty much all without the Premium Upgrade Package still have APH2.

So it looks like they are just clearing out rest inventory of APH2 and use it on the non-Premium cars, while fitting the APH3 hardware on the new cars with Premium Upgrade Package.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

TeslaModelX

#50
Jeg bestilte premium, i tillegg til EAP og FSD men har APH2.

kaaos

#51
5 seter.
BMW i3 2015
Golf GTE 2016 (nå på finn)
Tesla Model X 100D (sent oktober 2017)
Tesla Modell 3 i bestilling

Jeronan

#52
Interesting.  :-\  Then your car should have APH3. What date was it produced?

I switched to an incoming Model S inventory with a VIN number indicating it was produced somewhere in August and it has APH3.

Tesla operates some strange and inconsistent production lines.  :o
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

mack_

Sitat fra: gr på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 08:50
Det er i så fall interessant, jeg trodde det var når bilen gikk i produksjon det ble oppdatert. Noen som vil bekrefte?

Når jeg sjekker Model X inventory så ser det ut for at alle over 7xxxx i VIN har APH3, uavhengig av utstyrsnivå (også uten autopilot), mens på 63xxx-tallet så er det også noen som har APH3, og der er det ingen uten veganskinn og premium, så det blir vanskelig å sammenligne. Mellom 64295 og 71987 har alle APH2 uavhengig av utstyrsnivå. Min er 654xx.
Interessant mtp VIN. Min X har 72xxx og harAPH3 i kode. Ikke produsert enda, bekreftet 23.sept 75D, ap2, std 7seter,rød, men har slot i meste uke og levering før jul etter planen ifølge delivery. Dessuten kunne han opplyse om at ingen omprioriteringer var blitt gjort på fabrikken etter hva han visste. Mer nærliggende å tro at det ville omprioriteres mhp frakt sent i november, men det er nok uvisshet rundt det.

TeslaModelX

#54

DS sa den var produsert rundt den 23. September. Så syns det er rart det ikke er APH3.

geear

Sitat fra: Jeronan på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 13:10
If you look at the incoming inventory, then you see that almost all have APH3, but that pretty much all without the Premium Upgrade Package still have APH2.

So it looks like they are just clearing out rest inventory of APH2 and use it on the non-Premium cars, while fitting the APH3 hardware on the new cars with Premium Upgrade Package.
I don't know which list you are looking at, but when I use Nasatechs website and choose Model X - http://www.itanywhere.no/inventory.php?land=no&m=x&b=&f=&c=  - there are seven cars with APH2, and six of them are Premium. One without. Four have APH3 and they are all premium. There are also no logic in that it is connected with premium (or interior). It would be more logical that it was connected to the AP option or not, but it does not seem like that either.

Jeronan

#56
Sitat fra: gr på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 15:53
Sitat fra: Jeronan på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 13:10
If you look at the incoming inventory, then you see that almost all have APH3, but that pretty much all without the Premium Upgrade Package still have APH2.

So it looks like they are just clearing out rest inventory of APH2 and use it on the non-Premium cars, while fitting the APH3 hardware on the new cars with Premium Upgrade Package.
I don't know which list you are looking at, but when I use Nasatechs website and choose Model X - http://www.itanywhere.no/inventory.php?land=no&m=x&b=&f=&c=  - there are seven cars with APH2, and six of them are Premium. One without. Four have APH3 and they are all premium. There are also no logic in that it is connected with premium (or interior). It would be more logical that it was connected to the AP option or not, but it does not seem like that either.

Ahh ok, then it seems to be more inconsistent with the Model X cars then.  :-\

I was checking the incoming inventory Model S cars, since that is what I ordered ( an inventory 75D fully loaded ).
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Øggen

Sitat fra: ModelS på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 15:32

DS sa den var produsert rundt den 23. September. Så syns det er rart det ikke er APH3.

Sånn uoffisiellt meg fortalt, gikk vel grensa 25 september i fabrikken.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

geear

Sitat fra: Øggen på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 16:57
Sitat fra: ModelS på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 15:32

DS sa den var produsert rundt den 23. September. Så syns det er rart det ikke er APH3.

Sånn uoffisiellt meg fortalt, gikk vel grensa 25 september i fabrikken.
Hmm, min skal være produsert etter dette uten at jeg har sikker dato, og har APH2.

Alt tyder vel også på at det er mange som har vært produsert opp til flere uker før dette som har APH3.

mthoring

S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA