Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får Model S og X Intel-basert MCU slik som Model 3?

Startet av MrBacardi, mandag 02. oktober 2017, klokken 21:17

« forrige - neste »

Flymodes

Antar at ingen i Norge har fått levert med ny MCU enda, hvis en legger til grunn at produksjonsdato ca 1. mars er den magiske datoen for gammel/ny?

Men er det noen som har fått bekreftet av Tesla at de har bil med ny MCU på vei? I så fall hva er din VIN og når ble den produsert?

Min info er følgende:
X100D
31/1: Bekreftet bestilling (estimert levering mai)
1/3: "I produksjon" og mottatt VIN: 092XXX
1/4 (ca): Beregnet levering mai - tidlig juni
Fortsatt "i produksjon".

Selger informerte meg i slutten av februar om at bilen var planlagt for å gå i produksjon 9/4.

Ba DS om bekreftelse på at den har ny MCU og de svarte: "din bil produseres med nyeste oppdatering". Usikker på om det egentlig er en bekreftelse...

Alexxx

Sitat fra: Flymodes på fredag 20. april 2018, klokken 11:46
Antar at ingen i Norge har fått levert med ny MCU enda, hvis en legger til grunn at produksjonsdato ca 1. mars er den magiske datoen for gammel/ny?

Men er det noen som har fått bekreftet av Tesla at de har bil med ny MCU på vei? I så fall hva er din VIN og når ble den produsert?

Min info er følgende:
X100D
31/1: Bekreftet bestilling (estimert levering mai)
1/3: "I produksjon" og mottatt VIN: 092XXX
1/4 (ca): Beregnet levering mai - tidlig juni
Fortsatt "i produksjon".

Selger informerte meg i slutten av februar om at bilen var planlagt for å gå i produksjon 9/4.

Ba DS om bekreftelse på at den har ny MCU og de svarte: "din bil produseres med nyeste oppdatering". Usikker på om det egentlig er en bekreftelse...


Vil anta at din kommer med nyeste MCU ja. Ikke stol så mye på hva DS sier, jeg har også spurt om de kunne bekrefte at min x (levert i starten av april) kommer med nyeste prosessoren og de svarte med
SitatMed tanke på når bilen er produsert (ferdigstillt 07/02-18) vil din bil ha den nyeste prosessoren.
Bilen har ikke den nyeste MCU.

Flymodes

Sitat fra: Alexxx på fredag 20. april 2018, klokken 11:52

Vil anta at din kommer med nyeste MCU ja. Ikke stol så mye på hva DS sier, jeg har også spurt om de kunne bekrefte at min x (levert i starten av april) kommer med nyeste prosessoren og de svarte med
SitatMed tanke på når bilen er produsert (ferdigstillt 07/02-18) vil din bil ha den nyeste prosessoren.
Bilen har ikke den nyeste MCU.

Det er jo rimelig spesielt at DS gir deg beskjed om at en bil som var ferdig produsert 2-3 uker før de begynte å levere MCU 2.0 skal bli levert med det...

Jeg blir nok happy uansett hvilken versjon MCU jeg får. Nå er jeg mer bekymret for hvor lenge jeg må vente på bilen...

Øyvind.h

Sitat fra: Flymodes på fredag 20. april 2018, klokken 12:28
Jeg blir nok happy uansett hvilken versjon MCU jeg får.
Garantert. Gammel MCU hopper svært kjapt mellom funksjoner. Det er kun aktivering av ryggekamera og flyten i kart jeg mener kunne vært raskere/jevnere (noe den var i 2013). Alt annet er lynkjapt.
Og de som nå allerede har fått sw-oppdatering av gammel mcu melder om mye bedre flyt i kart og enda raskere respons. Da skal man ha ekstreme behov for å hente ut noen merverdi mellom gammel og ny mcu.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

supaplex

Er det Intel eller AMD som produserer den nye MCU-en?
Noen som vet?

HKS

Sitat fra: supaplex på fredag 20. april 2018, klokken 14:22
Er det Intel eller AMD som produserer den nye MCU-en?
Noen som vet?
Den store skjermen tenker du på?
Det er i bunn og grunn en Intel Atom prosessor basert på "Goldmont" arkitekturen.

Legger med en link til mer informasjon om plattformen her:
https://www.anandtech.com/show/10635/intel-quietly-launches-apollo-lake-soc

Selve Autopilot-systemet er fremdeles basert på Nvidia sin DrivePX 2 platform, med 2 stk. Tegra X2 prosessorer og 1 stk. GP106 (også kjent som GeForce GTX 1060).

Den lille skjermen (IC) bruker fremdeles Nvidia Tegra, men denne kommer sikkert også til å byttes til Intel Atom snart. Som nevnt tidligere slutter Nvidia å levere Tegra-prosessorer til infotainment.
Tesla Model 3 Long Range

lunitiks

Sitat fra: Flymodes på fredag 20. april 2018, klokken 11:46
Antar at ingen i Norge har fått levert med ny MCU enda, hvis en legger til grunn at produksjonsdato ca 1. mars er den magiske datoen for gammel/ny?
Den «magiske» datoen er 5. mars, ref. kretsdiagrammene. Men noen har vært heldige og fått selv om de har blitt produsert i slutten av februar
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA