Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avbestilling av 75D rett før levering

Startet av Snorreholberg, fredag 25. januar 2019, klokken 07:35

« forrige - neste »

Snorreholberg

Jeg vet ikke om dette har vært et tema her inne tidligere. Venter på en 75D som skal leveres om 3 - 4 uker. Kan jeg avbestille den? Jeg mister kanskje depositumet? Noen som har gjort dette når bilen er ferdigprodusert - og bilen er så nært levering?

Motorwatt

Du mister depositum. Det står om dette i kontrakten du har signert. Du kan også ringe Tesla.....


Ordrebetalingens status:
Spesialbestilt kjøretøy. Fra datoen du godkjenner denne avtalen, vil du ha én uke på deg til å be om endringer i kjøretøykonfigurasjonen. Etter denne enukersperioden vil ytterligere endringer måtte godkjennes av oss og medføre (hvis endringen godtas) et endringsgebyr på 500 EUR (eller 500 GBP, 500 CHF, 5000 NOK, 5000 SEK eller 5000 DKK avhengig av den lokale valutaen). Du må betale dette endringsgebyret med straksbetaling (for eksempel med kredittkort), og vi må motta denne betalingen før vi kan godkjenne en endring. Blant annet på grunn av begrensninger knyttet til produksjonsplanlegging kan visse endringsforespørsler ikke bli godkjent. En ytterligere anmodet endring vil medføre en ny godkjenningsprosess og dermed et nytt endringsgebyr. Siden kjøretøyet er spesialbygd på bestilling, pådrar vi oss betydelige kostnader ved å produsere kjøretøyet straks det kommer inn i vårt produksjonssystem, samt kostnader til lagergjenoppbygging, så hvis du sier opp eller misligholder denne avtalen, samtykker du i at vi som konvensjonalbot kan beholde eventuell kontantnedbetaling eller ordrebetaling som du har foretatt (dvs. 4000 EUR (eller 4000 GBP, 4000 CHF, 30 000 NOK, 30 000 SEK eller 30 000 DKK avhengig av den lokale valutaen)), i det omfang det er tillatt etter loven. Du erklærer også at ordrebetalingen du har foretatt, er et rimelig estimat av det tap vi kan pådra oss i forbindelse med en endring eller annullering av en sluttordre og i forbindelse med ny markedsføring og videresalg av det spesialbygde kjøretøyet. Med unntak av det som står beskrevet i punktet «Særlige omstendigheter» og for øvrig i denne avtalen, er denne avtalen bindende, og du kan ikke si den opp. Hvis ordrebetalingen er eller blir ikke-refunderbar etter denne avtalen, er ordrebetalingen også ikke-refunderbar hvis du kjøper ved hjelp av finansiering fra oss eller en annen organisasjon og den finansieringen av en eller annen grunn blir nektet.

Ordrebetalingens status:
Kjøretøy fra vårt lager / sertifisert bruktkjøretøy. Dette punktet skal gjelde hvis du kjøper et kjøretøy fra vårt lager (dvs. kjøretøyet har allerede blitt produsert, som angitt av et eksisterende understellsnummer) eller et sertifisert bruktkjøretøy. Ordrebetalingen (dvs. 4000 EUR (eller 4000 GBP, 4000 CHF, 30 000 NOK, 30 000 SEK eller 30 000 DKK avhengig av den lokale valutaen)), er ikke-refunderbar. Vi pådrar oss vesentlige kostnader ved å klargjøre og koordinere leveringen av kjøretøyet, herunder transportlogistikk og kostnader ved lagergjenoppbygging, så hvis du sier opp eller misligholder denne avtalen, samtykker du i at vi som konvensjonalbot kan beholde eventuell kontantnedbetaling eller ordrebetaling som du har foretatt, i det omfang det er tillatt etter loven. Du erklærer også at ordrebetalingen du har foretatt, er et rimelig estimat av det tap vi kan pådra oss i forbindelse med transport, ny markedsføring og videresalg av kjøretøyet. Med unntak av det som står beskrevet i punktet «Særlige omstendigheter» og for øvrig i denne avtalen, er denne avtalen bindende, og du kan ikke si den opp. Hvis ordrebetalingen er eller blir ikke-refunderbar etter denne avtalen, er ordrebetalingen også ikke-refunderbar hvis du kjøper ved hjelp av finansiering fra oss eller en annen organisasjon og den finansieringen av en eller annen grunn blir nektet.

Særlige omstendigheter.
Bestemmelsene om oppsigelse av denne avtalen berører ikke eventuelle lovfestede rettigheter etter lokal lovgivning med hensyn til oppsigelse etter gjeldende forbrukerlovgivning og skal ikke tolkes som en begrensning av lovfestede rettigheter etter slik lovgivning.
Tesla selger biler utelukkende til sluttbrukerne (forbrukerne) og forbeholder seg retten til å avvise enhver bestilling du har levert inn med tanke på videresalg av kjøretøyet, og annullere enhver bestilling hvis det blir påvist at kjøpet er foretatt med tanke på videresalg. Denne begrensningen utgjør ikke en begrensning for en sluttbruker/forbruker i forbindelse med normalt salg av et bruktkjøretøy.
Vi forbeholder oss retten til å annullere bestillingen til enhver tid før den planlagte leveringsdatoen ved varsel til deg hvis det har blitt en feil i prisen, eller hvis du har brutt Teslas standarder og prosedyrer med din atferd overfor Teslas personale.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Tulle

Sitat fra: Snorreholberg på fredag 25. januar 2019, klokken 07:35
Jeg vet ikke om dette har vært et tema her inne tidligere. Venter på en 75D som skal leveres om 3 - 4 uker. Kan jeg avbestille den? Jeg mister kanskje depositumet? Noen som har gjort dette når bilen er ferdigprodusert - og bilen er så nært levering?
Du mister depositumet. Og det er mange som har gjort dette. Inventory biler er ofte avbestilte.

SoftwareGeek


Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Øggen

@Motorwatt.
Sikkert for å rakke ned på 75 batteriet.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

JorEl

Jeg føler meg meget heldig som har et 75kwh batteri. Det vanskelige valget hos oss var SR eller LR på TM3 ;) Trenger jo egentlig bare nok til å komme fra SuC til SuC. E-golfen med 24kwh var helt ok i byen.
75kwh er luksus!
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA