Skrevet av Emne: E134 Drammen - Kongsberg - Rv 40 og RV37 Ingen CCS ladere  (Lest 6212 ganger)

SveinJ

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 448
    • Vis profil
Sv: E134 Drammen - Kongsberg - Rv 40 og RV37 Ingen CCS ladere
« Svar #60 på: onsdag 27. november 2019, klokken 21:53 »
Trangt eller ikke, det er i alle fall fantastisk at det endelig er noen hurtigladere sentralt i Kongsberg. Veldig bra at BKK får til det som Fortum eller GK tilsynelatende ikke har fått til alle disse årene. Dere lokale får rapportere hvordan det blir i praksis

Fra tidligere kommunikasjon med GK og F vet jeg at de ikke har fått med seg lokale interesser på å etablere ladestasjoner. Kiwi Gomsrud har 2 stk 22kW, mens Kiwi Skollenborg og Skavanger synes ikke å ha hatt interesse. Bare Kiwi Moane sa OK.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

Magnus Hansen

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1040
    • Vis profil
Sv: E134 Drammen - Kongsberg - Rv 40 og RV37 Ingen CCS ladere
« Svar #61 på: onsdag 27. november 2019, klokken 22:59 »
Ja, det er kanskje urettferdig kritikk. De er jo avhengig av å slippe til. Uansett bra det er noe på plass nå. Og at det såpass mange ladepunkter.

SveinJ

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 448
    • Vis profil
Sv: E134 Drammen - Kongsberg - Rv 40 og RV37 Ingen CCS ladere
« Svar #62 på: søndag 01. desember 2019, klokken 09:37 »
Ladet på Stortorvet i går formiddag, egentlig god plass når en kommer inn i området, i alle fall med en i3. Seinere på ettermiddagen var det 4 som ladet, også en på innerste ladeplass. Så det ser ut som om det går relativt greit allikevel.
Men en fossil V40 sto pent parkert på ytterste ladeplass, synes det sikkert var greit med god plass ;-)
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

Amatøren

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2219
    • Vis profil
Sv: E134 Drammen - Kongsberg - Rv 40 og RV37 Ingen CCS ladere
« Svar #63 på: søndag 01. desember 2019, klokken 15:26 »
Men en fossil V40 sto pent parkert på ytterste ladeplass, synes det sikkert var greit med god plass ;-)

>:(
VW e-up! 09.2017 - Puffen
VW e-Golf 08.2018 - Lynet
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
---------------------------------------------------------
Bestilt Audi e-tron 50
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ

SveinJ

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 448
    • Vis profil
Sv: E134 Drammen - Kongsberg - Rv 40 og RV37 Ingen CCS ladere
« Svar #64 på: søndag 01. desember 2019, klokken 18:13 »
Sjekket hva det kostet å lade hos BKK på Stortorvet: 5.15kr/kWh! 71 kr for 24 min og 14 kWh. På vanlig 50kW lader.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

Roy Aasen

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 611
    • Vis profil
Sv: E134 Drammen - Kongsberg - Rv 40 og RV37 Ingen CCS ladere
« Svar #65 på: søndag 01. desember 2019, klokken 18:22 »
Fullstendig håpløs prising. 😑

Blir jo ganske trist å kjøre elektrisk og med dårligere drivstofføkonomi enn en gammel diesel.
Fast pris pr/kWh. (3.50 får være dyrt nok)
« Siste redigering: søndag 01. desember 2019, klokken 18:31 av Roy Aasen »

automat

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1364
    • Vis profil
Sv: E134 Drammen - Kongsberg - Rv 40 og RV37 Ingen CCS ladere
« Svar #66 på: søndag 01. desember 2019, klokken 20:45 »
Hvem skal betale resten av laderegningen for deg? 3,50kr/kwh er neppe nok til å drive en hurtigladestasjon med overskudd.
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Amatøren

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2219
    • Vis profil
Sv: E134 Drammen - Kongsberg - Rv 40 og RV37 Ingen CCS ladere
« Svar #67 på: søndag 01. desember 2019, klokken 21:14 »
Det er totalen gjennom året som teller, synes jeg.

90—95 % av ladingen foregår hjemme til langt lavere pris.  ;)
VW e-up! 09.2017 - Puffen
VW e-Golf 08.2018 - Lynet
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
---------------------------------------------------------
Bestilt Audi e-tron 50
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ

Roy Aasen

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 611
    • Vis profil
Sv: E134 Drammen - Kongsberg - Rv 40 og RV37 Ingen CCS ladere
« Svar #68 på: søndag 01. desember 2019, klokken 21:21 »
Jeg lader vel 99,9% hjemme  så det treffet ikke meg.
Men det er for dyrt med over en femmer / kWh.  Blandingen av minutt og kWh er det vel som gjør det dyrt.


Rollep

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 733
    • Vis profil
Sv: E134 Drammen - Kongsberg - Rv 40 og RV37 Ingen CCS ladere
« Svar #69 på: mandag 02. desember 2019, klokken 00:27 »
Fullstendig håpløs prising. 😑

Blir jo ganske trist å kjøre elektrisk og med dårligere drivstofføkonomi enn en gammel diesel.
Fast pris pr/kWh. (3.50 får være dyrt nok)
Helt enig. Utviklingen av ladeprisene fremmer definitivt ikke en elektrifisering av bilparken. Når man dessuten innfører bompenger og snart også moms på elbiler tenker jeg det blir umulig å oppnå målet om 100% elbilsalg fra og med 2025.
2020 Porsche Taycan Turbo - Bestilt
2017 BMW i3

Roy Aasen

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 611
    • Vis profil
Sv: E134 Drammen - Kongsberg - Rv 40 og RV37 Ingen CCS ladere
« Svar #70 på: mandag 02. desember 2019, klokken 10:05 »
Kan da ikke finnes oppegående mennesker som på alvor mener at vi 2025 har kun kan kjøpe elbiler som nybil. 10 år senere .... kanskje.

Skal det oppnås så må nok regjering(-ene) legge mye mer penger i saken. Enten det eller øke drivstoffprisene dramatisk.  Ingen av de to sistnevnte vil skje, er min spådom.

daktari

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2685
    • Vis profil
Sv: E134 Drammen - Kongsberg - Rv 40 og RV37 Ingen CCS ladere
« Svar #71 på: mandag 02. desember 2019, klokken 10:33 »
Det åpenbare tiltaket (som er politisk helt umulig)  er jo å doble CO2- og andre avgifter på flytende drivstoff (en partikkel-avgift på diesel, det stinker i Oslo om dagen)  og bruke disse til å subsidiere investering og drift av hurtigladere.

Man kan også tenke seg subisider til bensinstasjoner som bygges om til hurtigladere.

SveinJ

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 448
    • Vis profil
Sv: E134 Drammen - Kongsberg - Rv 40 og RV37 Ingen CCS ladere
« Svar #72 på: mandag 02. desember 2019, klokken 14:13 »
Det åpenbare tiltaket (som er politisk helt umulig)  er jo å doble CO2- og andre avgifter på flytende drivstoff (en partikkel-avgift på diesel, det stinker i Oslo om dagen)  og bruke disse til å subsidiere investering og drift av hurtigladere.

Man kan også tenke seg subisider til bensinstasjoner som bygges om til hurtigladere.

dette her vel svært lite med trådens tema å gjøre!
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue