Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

E134 Drammen - Kongsberg - Rv 40 og RV37 Ingen CCS ladere

Startet av Vannkraft, torsdag 28. september 2017, klokken 19:55

« forrige - neste »

SveinJ

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 27. november 2019, klokken 20:22
Trangt eller ikke, det er i alle fall fantastisk at det endelig er noen hurtigladere sentralt i Kongsberg. Veldig bra at BKK får til det som Fortum eller GK tilsynelatende ikke har fått til alle disse årene. Dere lokale får rapportere hvordan det blir i praksis

Fra tidligere kommunikasjon med GK og F vet jeg at de ikke har fått med seg lokale interesser på å etablere ladestasjoner. Kiwi Gomsrud har 2 stk 22kW, mens Kiwi Skollenborg og Skavanger synes ikke å ha hatt interesse. Bare Kiwi Moane sa OK.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Magnus Hansen

Ja, det er kanskje urettferdig kritikk. De er jo avhengig av å slippe til. Uansett bra det er noe på plass nå. Og at det såpass mange ladepunkter.

SveinJ

Ladet på Stortorvet i går formiddag, egentlig god plass når en kommer inn i området, i alle fall med en i3. Seinere på ettermiddagen var det 4 som ladet, også en på innerste ladeplass. Så det ser ut som om det går relativt greit allikevel.
Men en fossil V40 sto pent parkert på ytterste ladeplass, synes det sikkert var greit med god plass ;-)
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Amatøren

Sitat fra: SveinJ på søndag 01. desember 2019, klokken 09:37Men en fossil V40 sto pent parkert på ytterste ladeplass, synes det sikkert var greit med god plass ;-)
>:(
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

SveinJ

Sjekket hva det kostet å lade hos BKK på Stortorvet: 5.15kr/kWh! 71 kr for 24 min og 14 kWh. På vanlig 50kW lader.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Roy Aasen

#65
Fullstendig håpløs prising. 😑

Blir jo ganske trist å kjøre elektrisk og med dårligere drivstofføkonomi enn en gammel diesel.
Fast pris pr/kWh. (3.50 får være dyrt nok)

automat

Hvem skal betale resten av laderegningen for deg? 3,50kr/kwh er neppe nok til å drive en hurtigladestasjon med overskudd.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Amatøren

Det er totalen gjennom året som teller, synes jeg.

90—95 % av ladingen foregår hjemme til langt lavere pris.  ;)
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Roy Aasen

Jeg lader vel 99,9% hjemme  så det treffet ikke meg.
Men det er for dyrt med over en femmer / kWh.  Blandingen av minutt og kWh er det vel som gjør det dyrt.


Rollep

Sitat fra: Roy Aasen på søndag 01. desember 2019, klokken 18:22
Fullstendig håpløs prising. 😑

Blir jo ganske trist å kjøre elektrisk og med dårligere drivstofføkonomi enn en gammel diesel.
Fast pris pr/kWh. (3.50 får være dyrt nok)
Helt enig. Utviklingen av ladeprisene fremmer definitivt ikke en elektrifisering av bilparken. Når man dessuten innfører bompenger og snart også moms på elbiler tenker jeg det blir umulig å oppnå målet om 100% elbilsalg fra og med 2025.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Roy Aasen

Kan da ikke finnes oppegående mennesker som på alvor mener at vi 2025 har kun kan kjøpe elbiler som nybil. 10 år senere .... kanskje.

Skal det oppnås så må nok regjering(-ene) legge mye mer penger i saken. Enten det eller øke drivstoffprisene dramatisk.  Ingen av de to sistnevnte vil skje, er min spådom.

daktari

Det åpenbare tiltaket (som er politisk helt umulig)  er jo å doble CO2- og andre avgifter på flytende drivstoff (en partikkel-avgift på diesel, det stinker i Oslo om dagen)  og bruke disse til å subsidiere investering og drift av hurtigladere.

Man kan også tenke seg subisider til bensinstasjoner som bygges om til hurtigladere.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

SveinJ

Sitat fra: daktari på mandag 02. desember 2019, klokken 10:33
Det åpenbare tiltaket (som er politisk helt umulig)  er jo å doble CO2- og andre avgifter på flytende drivstoff (en partikkel-avgift på diesel, det stinker i Oslo om dagen)  og bruke disse til å subsidiere investering og drift av hurtigladere.

Man kan også tenke seg subisider til bensinstasjoner som bygges om til hurtigladere.

dette her vel svært lite med trådens tema å gjøre!
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA