Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Barnevogn og hundebur

Startet av LTA, tirsdag 26. september 2017, klokken 17:40

« forrige - neste »

LTA

  K

Ebe

Hundebur er litt problemstisk, men får de neste minste sammenleggbare akkurat nedi. Da er det rimelig liten plass til annet :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

BE

Jeg har førstegenerasjon Leaf, og i den passer det perfekt med et Ferplast Atlas 80 hundebur. Skulle nesten tro det var laget for bagasjerommet på bilen. Det høres også ut som om det er denne størrelsen du bør ha til din hund på 15 kg. Veldig kjekt bur med skyvedører og tumleplass for hunden vår på 10 kg.

På første generasjon kan en bare glemme å putte noe annet enn småting i bagasjerommet med dette buret på plass. Men det er tross alt litt bedre plass i de neste generasjonene av leaf etter at batteriladeren ble fjernet fra bagasjerommet. En barnevogn kan jeg uansett ikke fantasere meg til at får plass, det må i så fall være en paraplyvogn.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

AtleCM

En TFK Jogger Twist (eller hva den nå heter) går fint baki vår 2017-modell, med da kan du glemme hund både med og uten bur...

CastorFiber

TS kan da vel ikke mene at det skal være plass til både hundebur og barnevogn samtidig? Da må man jo ha en relativt romslig stasjonsvogn eller større. Synes ikke bagasjerommet i Leafen er lite, sammenlignet med andre biler av Combo- typen. Uten at jeg har prøvd, vil jeg tro at en "vanlig" barnevogn fint får plass.

Byttet ut en Golf 5 i Leafen, og oppdaget til min forundring at Leafen er en større bil.

Ebe

Alene tror jeg man får plass til nesten alle barnevogner, kanskje du må ta av et hjul eller to på de største.

Bagasjerommet på leaf er både dypt og bredt, bare ikke over hele  :)  Dvs firekantede gjennstander er ikke optimalt, men kan man pakke litt mer i frie former er bagasjerommet stort.

Det er en egen tråd om dette her på forumet, heter "hva får man plass til i en leaf", eller noe slikt :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA