Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Outlander eller Kia Niro Plug in hybrid

Startet av HS, tirsdag 26. september 2017, klokken 12:22

« forrige - neste »

HS

Hei!
Vurderer å kjøpe en ny bil og valget står mellom Outlander og Kia Niro.
Det er ca 100k i forskjell på disse bilene, men Niro "lover" 58 km på ren el, kanskje mer realistisk med ca 45-50 km dog. Mens Outlander er vel mer realistisk mellom 30-40 km på ren el. Bilen vil bli brukt hovedsaklig til bykjøring.Ser det er kampanje på Outlanderen nå også. Eneste ulempen jeg ser med Kia er at den har mindre bagasjerom og ikke 4 hjulstrekk. men så har den 7 års garanti da  ;)
Tesla MYLR- 2022


JSound

Noe sier meg at du skal ha en ren ELbil....
med mesteparten av kjøring som bykjøring lurer jeg på hvorfor kaste bort penger på Plug-in hybrid og hva skal du med 4wd..?
PHEV S edition 2017

jerfro75

Sitat fra: HS på tirsdag 26. september 2017, klokken 12:22
Hei!
Vurderer å kjøpe en ny bil og valget står mellom Outlander og Kia Niro.
Det er ca 100k i forskjell på disse bilene, men Niro "lover" 58 km på ren el, kanskje mer realistisk med ca 45-50 km dog. Mens Outlander er vel mer realistisk mellom 30-40 km på ren el. Bilen vil bli brukt hovedsaklig til bykjøring.Ser det er kampanje på Outlanderen nå også. Eneste ulempen jeg ser med Kia er at den har mindre bagasjerom og ikke 4 hjulstrekk. men så har den 7 års garanti da  ;)

Hei! Vurderte også de to, samt ioniq. Men, ble enkel match etter å ha testet dem. Det ble en "brukt" 2017 importbil intense+ til 400'. Vanvittig fornøyd!

moby666

Testet Optima plugin og det var en fin bil, men skuffet veldig da elmotoren er utrolig liten. Mulig dette er det samme som på Niro. Nesten umulig å kjøre bilen på el da elmotor er alt for liten.

HS

Sitat fra: jerfro75 på fredag 29. september 2017, klokken 20:28
Sitat fra: HS på tirsdag 26. september 2017, klokken 12:22
Hei!
Vurderer å kjøpe en ny bil og valget står mellom Outlander og Kia Niro.
Det er ca 100k i forskjell på disse bilene, men Niro "lover" 58 km på ren el, kanskje mer realistisk med ca 45-50 km dog. Mens Outlander er vel mer realistisk mellom 30-40 km på ren el. Bilen vil bli brukt hovedsaklig til bykjøring.Ser det er kampanje på Outlanderen nå også. Eneste ulempen jeg ser med Kia er at den har mindre bagasjerom og ikke 4 hjulstrekk. men så har den 7 års garanti da  ;)

Hei! Vurderte også de to, samt ioniq. Men, ble enkel match etter å ha testet dem. Det ble en "brukt" 2017 importbil intense+ til 400'. Vanvittig fornøyd!

Har du fått prøvd plug in utgaven av Niro? Leverandøren hvor jeg bor har ikke fått inn Denne enda dessverre. Hva syntes du var bra/dårlig med Niroen iforhold til Outlander?
Tesla MYLR- 2022

HS

Sitat fra: HS på mandag 02. oktober 2017, klokken 14:22
Sitat fra: jerfro75 på fredag 29. september 2017, klokken 20:28
Sitat fra: HS på tirsdag 26. september 2017, klokken 12:22
Hei!
Vurderer å kjøpe en ny bil og valget står mellom Outlander og Kia Niro.
Det er ca 100k i forskjell på disse bilene, men Niro "lover" 58 km på ren el, kanskje mer realistisk med ca 45-50 km dog. Mens Outlander er vel mer realistisk mellom 30-40 km på ren el. Bilen vil bli brukt hovedsaklig til bykjøring.Ser det er kampanje på Outlanderen nå også. Eneste ulempen jeg ser med Kia er at den har mindre bagasjerom og ikke 4 hjulstrekk. men så har den 7 års garanti da  ;)

Hei! Vurderte også de to, samt ioniq. Men, ble enkel match etter å ha testet dem. Det ble en "brukt" 2017 importbil intense+ til 400'. Vanvittig fornøyd!

Har du fått prøvd plug in utgaven av Niro? Leverandøren hvor jeg bor har ikke fått inn Denne enda dessverre. Hva syntes du var bra/dårlig med Niroen iforhold til Outlander?
Sitat fra: moby666 på mandag 02. oktober 2017, klokken 12:42
Testet Optima plugin og det var en fin bil, men skuffet veldig da elmotoren er utrolig liten. Mulig dette er det samme som på Niro. Nesten umulig å kjøre bilen på el da elmotor er alt for liten.
Skjønner Ser Optima har fått veldig mye skryt i diverse tester. Jeg har desverre ikke rukket å prøvekjøre denne enda.
Tesla MYLR- 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA