Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Henvisningsprogram - på utkikk etter en henvisning

Startet av hodor, tirsdag 26. september 2017, klokken 11:06

« forrige - neste »

hodor

Hei,

Vurderer sterkt å gå til anskaffelse av en Model X 75KWT. I den forbindelse lurer jeg på om noen kunne tenke seg å dele sin henvisningskode slik at jeg får gratis superlading? :)

Mange takk!

Amoss

Sitat fra: hodor på tirsdag 26. september 2017, klokken 11:06
Hei,

Vurderer sterkt å gå til anskaffelse av en Model X 75KWT. I den forbindelse lurer jeg på om noen kunne tenke seg å dele sin henvisningskode slik at jeg får gratis superlading? :)

Mange takk!

Henvisningkoder er av forumets moderator henvist til "kjøp og salg" delen av forumet.
Model S 85D

Øyvind.h

Innboksen din kommer til å renne over :D
Bla deg heller gjennom tråden her: https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,34161.0.html

Vær obs på at mange vil forsøke å kjøpe deg som verver. Dette bryter med Teslas henvisningsprogram og kan føre til at henvisning annulleres. Dvs både giver og mottaker mister verdien som ligger i henvisning.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

...

Det har vært mange brukere den siste tiden med kun 1 innlegg som spør etter kode...

Kan være at noen følger med litt ekstra  :police:

Øyvind.h

Sitat fra: nix på tirsdag 26. september 2017, klokken 12:03
Det har vært mange brukere den siste tiden med kun 1 innlegg som spør etter kode...

Kan være at noen følger med litt ekstra  :police:

Ja kan være Tesla som tester :) Referral-teamet vet jo at folk selger kodene sine på forum som dette.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

TeslaJan

Har egentlig ikke forstått dette med henvisningskode.

Forstår at den som mottar denne koden får kr.8000,- i prisavslag + gratis superlading ved bestilling av modell S/X.

Får den som gir henvisningen også noen fordeler?


Øyvind.h

#6
Den som henviser vinner en premie.
1. Vervet= Tesla Radioflyer lekebil
2. Solar roof early access token
3. 21" Archanid hjulsett
4. Powerwall
5. Invitasjon Tesla Semi lansering (tror jeg det var)

Disse premiene har en pengeverdi. Det er derfor man dynges ned i innboks på forum og på Facebook om man skriver noe som helst i retning av at man har tenkt til å kjøpe ny bil.
Jeg testet det for en stund siden og fikk en god dose pm`er fra ukjente som ville ha meg til å bruke deres kode. Men jeg har flere venner og familiemedlemmer med Tesla, og vil naturligvis bruke en av dem når jeg handler bil. Programmet handler om å bruke de som har hjulpet deg frem til kjøp av Tesla som referent. Ikke helt ukjente som tar kontakt eller skal betale deg for bruk. Men klart - kjenner man ingen med Tesla står man jo fritt til å bruke koder man finner på nettet :)
Bare man er obs på at man kan miste lading og rabatt dersom koden man bruker er fra en som har kommersialisert bruken.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

bertin

Tesla henvisningsprogram

Fra og med 19. mai 2017 kan Tesla-eiere gi fem venner gratis, ubegrenset superlading, og kr. 8.000 i kreditt mot en ny Model S eller Model X med sin personlige henvisningskode. Eksisterende Tesla-eiere vil også motta gratis, ubegrenset superlading på alle nye Model S eller Model X de kjøper – henvisning er ikke nødvendig.


https://www.tesla.com/no_NO/support/referral-program

teslashrink

Det kan være vanskelig for en vordende Tesla-kjøper å forstå henvisningsprogrammet til Tesla, men det er i grunnen ganske enkelt:

Man bruker en kode som tilhører en person som allerede er Tesla-eier, og får kr 8000,- i rabatt og gratis superlading i hele eierperioden av bilen som kjøpes.

For Tesla genererer dette nok verdi til at de egentlig har hatt dette opplegget gående i mange perioder sammenhengende siden systemet ble innført, fordi det helt sikkert genererer mersalg.

Problemet er dersom noen tilbyr deg en kode med lovnad om å Vippse deg penger, eller å gi deg rabatt utover de 8000,- man får fra Tesla i avslag - da er det bare å la alarmen gå og sette bremsene på fullt. Jeg også er i en situasjon av at jeg mangler 1 henvisning for å få et signert hjemmebatteri, men jeg ville ALDRI finne på å bryte med Teslas policy av såkalt "good faith" som i klare trekk betyr at man ikke skal kommersialisere eller i praksis selge henvisninger til folk. Det er, som det står i henvisningsprogrammet, NOT OK.

Muffinman

Sitat fra: nix på tirsdag 26. september 2017, klokken 12:03
Det har vært mange brukere den siste tiden med kun 1 innlegg som spør etter kode...

Kan være at noen følger med litt ekstra  :police:
Det var faktisk en som registrerte seg på forumet, sendte meg en PM med spørsmål om kode og slettet deretter brukeren sin. Han bestilte bil, og bestillingen står enda 9 uker senere. Nærmer seg vel levering snart. Hadde ikke hjerte til å si nei når han tok seg den umaken.

Ellemelle

Sitat fra: Muffinman på fredag 29. september 2017, klokken 19:37
Det var faktisk en som registrerte seg på forumet, sendte meg en PM med spørsmål om kode og slettet deretter brukeren sin. Han bestilte bil, og bestillingen står enda 9 uker senere. Nærmer seg vel levering snart. Hadde ikke hjerte til å si nei når han tok seg den umaken.
Det kan jo også være en aktiv bruker av forumet som opprettet en ny bruker for å ikke avsløre sin egentlige identitet ovenfor deg. De du henviser vises med fullt navn i MyTesla/App.

leiflar

#11
Greit å følge reglene.
Har henvist to stk nå i slekta men vært greit å fått nye felger ved en tredje henvisning :-)

Chris Neumann Ruud

Heldige meg fikk bare en henvisning brukt i en periode uten premier... Cest la vie :)
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Counterpointer

Det som er litt dumt med henvisningsprogrammet er at de store Youtuberne håver inn referals og flere av dem er halvveis til en gratis Roadster allerede.......
Det er 25 av 50 henvisninger!

HelectriC

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 26. september 2017, klokken 12:04
Sitat fra: nix på tirsdag 26. september 2017, klokken 12:03
Det har vært mange brukere den siste tiden med kun 1 innlegg som spør etter kode...

Kan være at noen følger med litt ekstra  :police:

Ja kan være Tesla som tester :) Referral-teamet vet jo at folk selger kodene sine på forum som dette.

Tviler på det. Selgerne på Tesla tilbyr seg å finne en kode dersom man ikke har en, så at de bruker tid på å finne de som kanskje skaffer seg en kode her og der er nok usannsynlig. Når jeg bestilte spurte selger om jeg hadde en kode eller om han skulle finne en for meg. Det er altså noe med å ha gode kontakter i Tesla, da bruker de kode til denne når folk ikke kommer med en "til butikken"
ioniq 5

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA