Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Autopilot og tracking i tunnel

Startet av jlan, mandag 25. september 2017, klokken 23:37

« forrige - neste »

jlan

Etter å ha fått mange feile fartsgrenser indikert i tunneler fulgte jeg i dag nøye med på hva som skjedde, med innzoomet kart og autopilot på i en lang motorveitunnel.

Den siste softwaren navigerer tilsynelatende helt fritt etter speedometer og kompass ("dead reckoning") når den mangler GPS signaler, uten å "binde" seg til veien slik andre systemer gjør.  Jeg så nemlig at bilmarkøren på kartet driftet langsomt vekk fra streken som markerte veien jeg kjørte på. Til slutt la den seg over en vei som går parallellt. Dette var tydeligvis en tofelts vei med 50 sone , for bilen bremset plutselig ned fra 80 til 50 og ga melding "autopilot speed restricted". 
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA