Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering desember - januar 2017/2018

Startet av Trond Strømberg, søndag 24. september 2017, klokken 11:04

« forrige - neste »

Tesley

Sitat fra: viffer på onsdag 25. oktober 2017, klokken 17:10
Beskjed fra Tesla i dag: Min S75D blir ferdigprodusert i disse dager. Levering blir i desember. Bekreftet 2. oktober, så det er ikke så ille.

Men jeg tar dette med en klype salt. Informasjonen i MyTesla ser ut til å være klipp-og-lim og ikke noe som skjer automatisk. Bilen har vært i produksjon siden 3. oktober og det er blanding av engelsk og norsk i feltet for beregnet leveringstid..

Inventory?
S75D - bekreftet 20. august

tibber73

Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Tesley

Ja, da har du vært heldig.  :D

Sitter selv å venter på at min bekreftet 20. august skal i det hele tatt produseres.
S75D - bekreftet 20. august

tibber73

Jeg regner med at de produserer alle som skal til Norge i disse dager. De skal vel pynte på årsresultatet.
Nå skal det også sies at jeg ikke stoler helt på Tesla vedr. leveringstidspunkt, men det hadde vært fint å få den til jul.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

loiphin

Hopefully the same luck will be on my side too viffer :) I ordered and confirmed on 29th Sept. Current delivery estimate is Late Nov/Dec.

Not looking forward to paying 8K avgift if it arrives next year :(
Tesla Model S 75D (2017) - SOLD
Tesla Model 3 LR (2020)
Tesla Model Y Perf (2023)

TeslaModelX

Sitat fra: Tesley på onsdag 25. oktober 2017, klokken 21:53
Ja, da har du vært heldig.  :D

Sitter selv å venter på at min bekreftet 20. august skal i det hele tatt produseres.

4 dager etter meg, og fortsatt ikke produsert? Kjipt  :-1-:

Hena1989

Ny oppdatering på mytesla; din tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont- fabrikken vår til havnen i USA.

Litt morsomt at status endret seg akkurat 1 måned etter bekreftet bestilling  :P

AreLib

Sitat fra: Hena1989 på torsdag 26. oktober 2017, klokken 08:43
Ny oppdatering på mytesla; din tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont- fabrikken vår til havnen i USA.

Litt morsomt at status endret seg akkurat 1 måned etter bekreftet bestilling  :P
X eller S? :)
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

Hena1989

Sitat fra: bensinhodet på torsdag 26. oktober 2017, klokken 08:52
Sitat fra: Hena1989 på torsdag 26. oktober 2017, klokken 08:43
Ny oppdatering på mytesla; din tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont- fabrikken vår til havnen i USA.

Litt morsomt at status endret seg akkurat 1 måned etter bekreftet bestilling  :P
X eller S? :)

S :)

josteinn

Min X75D endret seg fra Desember - Tidlig Janurar til November - tidlig desember, er det andre som også har fått denne meldingen? Status er fortsatt "Din Tesla er for øyeblikket i produksjon." Håper på tidlig jul i år  :)
Kongsberg

2012 Nissan Leaf 24KWh
2014 Peugeot 308 Allure 1,2 PureTech (Til Salgs)
2017 Tesla Model X 75D (I bestilling)

krokus

Er det slik at endringene som folk har fått i de siste dagene har kommet samtidig, eller på ulike tidspunkt? Min som var bestilt 1. september hadde først sen november - desember, og ble så flyttet til desember - tidl. januar for ca. tre uker siden. Men har ikke fått noen nylig endring. Det er en Model S 75D.
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

jokke

Sitat fra: josteinn på fredag 27. oktober 2017, klokken 11:58
Min X75D endret seg fra Desember - Tidlig Janurar til November - tidlig desember, er det andre som også har fått denne meldingen? Status er fortsatt "Din Tesla er for øyeblikket i produksjon." Håper på tidlig jul i år  :)
Ja fikk samme her om dagen, samt at den er ferdig produsert og på vei til havna

AreLib

Status igår fra desember-tidlig januar, nå sen nov-desember..får ta det med en stor klype salt og en god dose optimisme 8) vært i produksjon 1 uke ca.
Bestilt og bekreftet 26.8, blå x75d, 7seter standardintriør, premiumpakke.
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

geear

Sitat fra: bensinhodet på lørdag 28. oktober 2017, klokken 16:57
Status igår fra desember-tidlig januar, nå sen nov-desember..får ta det med en stor klype salt og en god dose optimisme 8) vært i produksjon 1 uke ca.
Bestilt og bekreftet 26.8, blå x75d, 7seter standardintriør, premiumpakke.
Jeg forstår ikke at de klarer å få til slikt. Dette her er VIRKELIG IKKE rocket science. Har de klart å produsere å gromme elbiler som de har, og så har de bare virkelig INGEN kontroll på produksjon og logistikk. Direkte tragisk.

Hvis den når båtavgang 8. november så er den i Europa 20. november, så skal den lastes om (og antageligvis også sjekkes for skader før den går over til nytt rederi/transportfirma), avhengig av når den treffer Belgia kan den bli stående en uke før første båt kommer - og forutsatt at den faktisk får bli med første båt så tar det noen dager før den er fortollet og i Drammen og klar for utlevering, altså er det mest sannsynlig desember selv om den mot formodning går på båt 8. november. Skal den andre steder i Norge går det gjerne en uke til... og først og fremst så virker det usannsynlig at den i det hele tatt kan rekke båtavgang 8. november dersom den står i transport nå. Min har vært ferdig i flere uker og er fortatt ikke i Baltimore. Så igjen, hvordan de da klarer å endre til november - tidlig desember nå...  ::)

AreLib

Dem får det nok fint til om de vil, den gamle S jeg har ble produsert i romjula, men pga transportskade og kø hos lakkerer i bergen fikk vi den i slutten av februar isteden for tidlig i februar :)
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA