Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering desember - januar 2017/2018

Startet av Trond Strømberg, søndag 24. september 2017, klokken 11:04

« forrige - neste »

Trond Strømberg

Da ble min forskyvet framover fra november - desember, til desember - januar
Bestilt 31. August og bekreftet 1 september.

Trond.

Tesla model X75D.
TMX75D - 5 seter, premium, MCU2 og HW3.0 og Pearl White Multi-Coat Lakk.

leifarneb

Samme her, X75D. Har fått VIN nr. Skal vistnok produseres i oktober.

Kubiskisk

#2
Når vi bestilte vår X75D den 24. august stod det november levering. Har stått med dato for levering des/jan siden den ble bekreftet 31. august. Har også hatt VIN siden den ble bekreftet.

Tuben med tålmodighet er tom allerede, blir en tøff høst :-)!
X75DBlåSyvseterKremKarbonPremiumFSDVin68XXX

josteinn

#3
Hvor mange dager etter bekreftelse fikk dere estimert leveringsdato? Det sto Desember når jeg la ordre 21.September, men jeg regner med denne også sklir over i 2018. Nå står det ingen info om dato inn på MyTesla.

/Jostein
Kongsberg

2012 Nissan Leaf 24KWh
2014 Peugeot 308 Allure 1,2 PureTech (Til Salgs)
2017 Tesla Model X 75D (I bestilling)

CaZpaH

Sitat fra: josteinn på søndag 24. september 2017, klokken 18:10
Hvor mange dager etter bekreftelse fikk dere estimert leveringsdato? Det sto Desember når jeg la ordre 21.September, men jeg regner med denne også sklir over i 2018. Nå står det ingen info om dato inn på MyTesla.

/Jostein

Bekreftet 11. august og har fortsatt estimert november-tidlig desember. Enda det i starten var oktober-tidlig november. Så det kan nok endre seg. Hos meg tok det ca. 1 uke før den endret seg.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

teslashrink

Folkens. Det som kan avgjøre produksjon/levering er bl.a. hvordan man har spekket bilen sin. Det er liten tvil om at Tesla vil prioritere produksjon først av de bilene som har mulighet for å faktisk leveres før nyttår. De har noen mål de skal nå før året er omme. Dermed vil nok US vestkyst bestillinger bli levert raskere enn US østkyst etc. Vi i Norge må bare "stå han av" utover høsten. De som har bestilt "fetere" utgaver av S eller X vil trolig også prioriteres foran mer edruelige spesifikasjoner.
Fint hvis noen kan legge ut spekkene sine og evt VIN-nr her inne, så det bli lettere å sammenligne hvilke faktorer som gir utslag på produksjonsdato vs. bekfreftelse og til slutt endelig levering :)

ChrML

Sitat fra: teslashrink på mandag 25. september 2017, klokken 09:56
Folkens. Det som kan avgjøre produksjon/levering er bl.a. hvordan man har spekket bilen sin. Det er liten tvil om at Tesla vil prioritere produksjon først av de bilene som har mulighet for å faktisk leveres før nyttår. De har noen mål de skal nå før året er omme. Dermed vil nok US vestkyst bestillinger bli levert raskere enn US østkyst etc. Vi i Norge må bare "stå han av" utover høsten. De som har bestilt "fetere" utgaver av S eller X vil trolig også prioriteres foran mer edruelige spesifikasjoner.
Fint hvis noen kan legge ut spekkene sine og evt VIN-nr her inne, så det bli lettere å sammenligne hvilke faktorer som gir utslag på produksjonsdato vs. bekfreftelse og til slutt endelig levering :)
Det kan stemme godt. Jeg har bestilt X100D med 7-seter, FSD, premium og premium interiør. Med andre ord det feteste bortsett fra P-en foran.

Jeg bekreftet rundt 14.sep og har fått estimert sent nov eller desember. Ser flere her som har bekreftet lenge før meg, som har fått estimert desember eller desember-januar.

Kubiskisk

Sitat fra: ChrML på mandag 25. september 2017, klokken 17:26
Sitat fra: teslashrink på mandag 25. september 2017, klokken 09:56
Folkens. Det som kan avgjøre produksjon/levering er bl.a. hvordan man har spekket bilen sin. Det er liten tvil om at Tesla vil prioritere produksjon først av de bilene som har mulighet for å faktisk leveres før nyttår. De har noen mål de skal nå før året er omme. Dermed vil nok US vestkyst bestillinger bli levert raskere enn US østkyst etc. Vi i Norge må bare "stå han av" utover høsten. De som har bestilt "fetere" utgaver av S eller X vil trolig også prioriteres foran mer edruelige spesifikasjoner.
Fint hvis noen kan legge ut spekkene sine og evt VIN-nr her inne, så det bli lettere å sammenligne hvilke faktorer som gir utslag på produksjonsdato vs. bekfreftelse og til slutt endelig levering :)
Det kan stemme godt. Jeg har bestilt X100D med 7-seter, FSD, premium og premium interiør. Med andre ord det feteste bortsett fra P-en foran.

Jeg bekreftet rundt 14.sep og har fått estimert sent nov eller desember. Ser flere her som har bekreftet lenge før meg, som har fått estimert desember eller desember-januar.

Stemmer bra det, samme bil, men x75D her og vi rykker stadig bakover i køen :-) selv om vi bekreftet to uker før.
X75DBlåSyvseterKremKarbonPremiumFSDVin68XXX

runejonny

Bestilt: 30 August
Bekreftet: 2 September
Satt i produksjon og vin nummer: 3 September
Levering: Desember / Januar
Status: Din Tesla er for øyeblikket i produksjon

Bil: S75D, skinn, oppgradert ap ellers standard
Vin: HF220***
Tesla Model S75D - Januar 2018

teslashrink

#9
Bestilt: 14.september
Bekreftet: 16.september
Fått tildelt VIN, status er beregnet leveringstid desember-early january.

Model X75, 7 seter, AP, Premium, vinterdekk.

Kommer status "i produksjon" opp i MyTesla??

Og VIN HF220, høres rart ut, mitt starter på HF070.
Trodde tallene etter HF ble tildelt sekvensielt?

Tesley

Ja, status kommer opp i MyTesla. Legg ikke for mye i den dog. Stort sett feil.
I grove trekk kan en forvente at bilen er i produksjon etter ca 30 dager, ferdig produsert etter ca 35 dager og levert etter ca 90. Alle etter bekreftelse.

Vin tildeles i batcher og rekkefølgen betyr lite.
S75D - bekreftet 20. august

oleredv

Sitat fra: teslashrink på tirsdag 26. september 2017, klokken 09:57

Og VIN HF220, høres rart ut, mitt starter på HF070.
Trodde tallene etter HF ble tildelt sekvensielt?

Forskjellige serier på S og X :)
2020 Audi E-Tron 55 S-line
2017 Tesla Model S 75D - solgt
2015 Tesla Model S 70D - solgt

teslashrink

Korrekt, selvsagt.
Men er det alltid slikt at VIN tildeles i batcher, altså ikke sekvensielt? Er det ikke en lineær sammenheng mellom høyere VIN og nyere biler? Er ikke disse internasjonal?
Mange spørsmål på en gang ::)

geear

Sitat fra: teslashrink på tirsdag 26. september 2017, klokken 19:21
Korrekt, selvsagt.
Men er det alltid slikt at VIN tildeles i batcher, altså ikke sekvensielt? Er det ikke en lineær sammenheng mellom høyere VIN og nyere biler? Er ikke disse internasjonal?
Mange spørsmål på en gang ::)
Alt jeg har sett tyder på at det er løpenummer, men det kan hende at det er tildelt 500 til Midnight silver-biler, 500 til Obsidian black og så videre, ettersom karosseriene vanligvis er ferdig lakkert når de går til assembly, slik at det ikke blir 100% etter bestillingsnummer/dato. Men sånn generelt så tyder alt på at det går forholdsvis kronologisk. Det er bare å følge med på inventory som stadig stiger oppover, og ligger nå ca. 2000 etter min bil som ble bestilt i august.

sjokomelk

Bestilt: 21. september
Bekreftet: 22. september
Tildelt VIN: HF071xxx

Model X 100D, 6 seter med alle options, blå, svarte 22" felger, svarte skinnseter og karbonfiberinteriør.
Status: Planlagt for produksjon
Beregnet leveringstid: desember - Early January, 2018

Håper og tror på julepresang, siden Tesla liker å pushe på for å få mest mulig levert ut før kvartals-slutt (og kanskje års-slutt?).
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA