Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har fått piggfri dekk med Tesla Model S (D) - hva gjør jeg med dem ?

Startet av Arrre, fredag 22. september 2017, klokken 18:41

« forrige - neste »

Arrre

Tør ikke helt å kjøre på dem pga 30m isete bakke rett utenfor huset ned til mer traffikert vei.
Bakken er lite brukt, og blir meget glatt noen ganger i året..

Er det mange som kjører model S  piggfritt ?
Er det mulig at noen vil bytte hjulene med meg (originale felger)  - hvis noen vil heller ha mindre støy, og har anstendige piggdekk ?

Simen1

Jeg har fått med middels godt brukte piggfrie dekk på originale 21" felger på kjøpet og tenkte jeg skulle prøve det ut før jeg eventuelt bytter til pigg. Piggstøy irriterer meg og min 2013 RWD TMS er ikke godt lydisolert. Et tips kan være å strø oppkjørselen godt når og hvis du prøver dekkene.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

trykkertor

En sekk med salt løser det problemet.

Litt tøvete å kjøre tusenvis av km på pigg fordi 30m foran huset kan bli glatt.
Hilsen en som aldri har eid et sett piggdegg i de 23 årene jeg har kjørt bil.
(Men en sekk sand og salt har jeg i bilen hvis det skulle bli nødvendig.)

Arrre

vel, bakken er en del lengere enn opptil meg, og har tendens til å bli en liten elv.
Salt er noe svineri, vi har grus, men den skylles bort med vannet eller blåser bort.

Vil heller ikke starte dagen med å strø, eller , strø før jeg kjører opp etter jobb.
Å skli ned bare en gang, for langt og ut på veien , kan skape kollisjon. (en garasje gjør at den som kjører ikke ser noe komme ned i tide)

Lurer også på hvor mange Teslaer kjører piggfritt i Tromsø generelt. Det er en tung bil, og trenger ikke dårligere bremselengde. 

Simen1

Høres ut som du bør skaffe piggdekk jo før jo heller. Hva du gjør med det piggfrie settet trenger du ikke finne ut med en gang med mindre du skal sette piggdekkene på de samme felgene.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA