Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Niro og Stonic?

Startet av Ebe, fredag 22. september 2017, klokken 09:19

« forrige - neste »

Ebe

Er det noe jeg ikke har fått med meg, når jeg har fått inntrykk av at Niro kommer før Kona?

Eller er nyhetene jeg leser om Niro og Stonic old news? Hva skjer med disse bilene?

Er ikke Niro mer aktuell enn Kona, siden Niro er større og har mer bagasjekapasitet?  :o
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Ebe

2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Gordon Retriever

Ok, jeg skynder meg å si dette før noen mener vi er i feil underforum:  Det har vært ventet at Niro Ev skulle bruke samme batteribakke som Ioniq, så det er godt mulig Niro EV rett og slett er lagt på is til man kan levere en større (og mer konkurransedyktig) batteripakke.  I løpet av 2018 bør Hyundai annonsere en oppgradert Ioniq, og spørsmålet er hva som kommer først av denne og Niro EV.

Regner med at Hyundai/Kia-konsernet har noen post-it lapper med ordene "Husk å bestille batterier" på veggen. ;D

Counterpointer

Det er veldig stille rundt Niro EV og Stonic EV.

Tipper Kona får rampelyset. Kia og Huyndai konkurrerer så lite som mulig internt.

Trond.m

Fikk beskjed fra forhandler at det kommer mer informasjon om de nye elbilene før påske neste år.

Ebe

2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Ebe

Oi, de bilene er jo Kia-biler det!  ::) ;D

Admim/moderator får flytte posten om nødvemdig :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

xmir

Min lokale forhandler hadde følgende å si om tidsestimat for disse to:

SitatHei.
Når det gjelder Niro så er det antydet at 2019 er mulig årstall for EL Stonic er det ikke fra importhold nevnt noe om EL.

Jakal

Dessverre, bekreftet at Stonic ikke kommer som elbil, til importørens ergrelse.Men Niro´en kan fort bli en salgs-suksess som EV. 

teslanor

#9
Fikk også bekreftet fra Kia i Oslo i dag (Bertel O. Steen) at Kia Stonic ikke vil komme som EV.

Falcon64

Stonic Ev = Hyundai Kona


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA